Inlägg från: Snart vår tur |Visa alla inlägg
  • Snart vår tur

skorv?

Jag använder oxå Boragokrämen. Den luktar lite men inte så farligt. Min tjej har jättemycket hår så det är lite svårt att smörja in..men den behöver inte tvättas bort. När jag badar henne smörjer jag in huvudet i barnolja och tar en mjuk tanborste och borstar FÖRSIKTIGT över huvudet! Har bara använt Boragokrämen två dagar och efter badet idag såg man verkligen skillnad där jag använt krämen. Trodde nämligen att hon bara hade skorv längst fram, såg inte för allt hår! Men hon hade mer längre bak.

• Snart vår tur
    Knastroll82 skrev 2009-07-24 23:43:27 följande:
    Skorven beror på brist på GLA syra i huden, gurkörtsoljan är rik på det = problem solved.
    Borago betyder gurkörtsolja. Men med ren boragoolja så slipper man salv-tillsatserna och själva boragon blir mer koncentrerad. Annars borde boragokrämen hjälpa oxå.
  • Snart vår tur

Det var ju just det jag skrev, att man slipper tillsatserna om man väljer oljan.

• Snart vår tur

De tappar inte hår AV skorven, utan det hår de normalt tappar fastnar i skorven o förljer med när skorven lossnar. Jag tror inte det kan växa ut nåt hår där skorven sitter så det börjar växa när skorven trillat bort.

• Snart vår tur

Hur då? Växer håret igenom skorvkakan?

• Snart vår tur

Jaha..där lärde jag mig nåt nytt. Trodde inte håret kom igenom skorvet.

Svar på tråden skorv?