• 6blommor

Ölands djur och nöjespark. Behöver hjälp!!!

Vi ska åka till Öland nästa vecka och jag undrar om Ölands djur och nöjespark. Ska man köpa en eller två dagars biljett? Ni som har varit på Öland finns det någonting mer som man bara måste besöka?

• Svar på tråden Ölands djur och nöjespark. Behöver hjälp!!!
  • Busbellan

Jag tror nog man kan fördriva två dagar på ölands djurpark. En dag i djurparken och på tivolit och en dag på badet om man gillar det.
    hmm, annat på Öland. Vi har inte hittat på så mycket mer där än badat, men ska ni åka till en härlig strand så åk till böda på norra öland

Mamma till Nora, August och Ella
  • Mother of 5

Säger samma som föregående...

Utöver djurparken och dess innehåll, så finns det inte så mkt mer at se.
    Men tycker ändå ni ska ta en sväng upp till Borgholm. Inte för att det sklle räknas som en sevärdhet, utan för att det är mysigt att promenera runt där bland alla småaffärer, restauranger och fik.

• 6blommor

Vi ska bo i byxelkrok så Böda strand ligger inte så långt där ifrån. Vi har funderingar på att till södra delen av Öland också. Vi vill försöka hitta på så mycket som möjligt.

• 6blommor
    Mother of 5 skrev 2009-07-14 23:04:25 följande:
    Säger samma som föregående...Utöver djurparken och dess innehåll, så finns det inte så mkt mer at se.Men tycker ändå ni ska ta en sväng upp till Borgholm. Inte för att det sklle räknas som en sevärdhet, utan för att det är mysigt att promenera runt där bland alla småaffärer, restauranger och fik.
    Det ska jag verkligen lägga på minnet att åka till Borgholm. Låter himla mysigt med promenader och gå runt i små affärer.
  • Mother of 5
    6blommor skrev 2009-07-14 23:10:44 följande:
    Det ska jag verkligen lägga på minnet att åka till Borgholm. Låter himla mysigt med promenader och gå runt i små affärer.
    Ja, jag tycker verkligen att det är jättemysigt. Sist vi var där åt vi på en restaurang nere vid hamnen. Inte helt fel det heller
  • Busbellan
    Mother of 5 skrev 2009-07-14 23:13:37 följande:
    Ja, jag tycker verkligen att det är jättemysigt. Sist vi var där åt vi på en restaurang nere vid hamnen. Inte helt fel det heller
    Ja, borgholm är mysigt. Spela lite minigolf och äta nere vid havet
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Svärdlilja

Vi var på djurparken häromdagen. Har barn på snart tre och snart 1,5 år. Djuren var sådär intressanta men de hade kunnat åka karuseller minst en dag till och dessutom var vi inte ens i vattenland så finns det tvådagarsbiljett hade jag köpt det, helt klart!

• Attol

Eketorps borg kanske kan vara något också? Fast jag har inte varit där sen jag själv var barn...

• Mollymajs

Beroende på ålder på barnen så lådbilslandet.

• Carola29

Jag skulle också vilja rekomendera borgholm,det va jättemysigt med alla små affärer.Vi va på ölsnd för en vecka sedan,och djurparken måste jag säga att jag är väldigt besviken på,vattenlandet och tivolit va väl ok,men allting kändes så nergånget på nått vis,så jag är glad att vi bara köpte biljett för en dag.Borgholm va mycket roligare o mysigare

• delfii

Vi var där i förra veckan och blev ganska besvikna. Feta djur som satt och tiggde godis vid staketet och svindyr mat. Matsäck är att rekommendera. Tivolit uppskattades av 4-åringen och om vädret är bra så är badlandet kul! Fast två dagar hade jag inte gett det och vi kommer aldrig att åka dit igen.

Barn under 1 meter har gratis inträde föresten, de kontrollmäts..

• nindan90

Lådbilslandet i Löttorp, helt klart, det slår djurparken med hästlängder! Barnen får själva köra små lådbilar, de får fem åk på sitt inträde (250/barn, inget för vuxna förstås...) + att det finns ett gratis "tivoli" med karuseller, luftslott, minitåg som barnen själva kör på området. Allt ska ske på barnens villkor och det uppmuntras _inte_ att föräldrar följer med ut på banan, det är barnen som kör själva, och det brukar funka utmärkt! :D

Våra barn har älskat det och pratar om det året om ;) De har varit där sen den yngsta var 2 år och det har funkat fint!

• Mumselumsan

Vi var på Öland förra veckan, Grankullavik som ligger en knapp mil från Byxelkrok. Vet inte hur gamla era barn är men nog finns det mycket att hitta på på Öland. Borgholm och slottsruinen är spännande, sen ligger Trollskogen med fantastisk natur och miljö ca 7 km från Byxelkrok mot Grankullavik och det är mysigt att gå med barn. De har små "stugor/hyttar" man kan gå in i och kolla och läsa om vilka djur som finns osv innan man går in i skogen. Långe Erik, fyren, ligger en mil ca från Byxelkrok. Mot Löttorp finns raukarna som barn gillar att klättra och titta på.

Vad gäller stränder så är Böda underbart, ca 1 mil (knappt kanske) från Byxelkrok. Tar man av mot Grankullavik så finns många små fina stränder att ta av mot på vägen som ligger i Bödabukten med.

Vi har inte varit på Lådbilslandet på Öland men däremot utanför Södertälje där det finns med och det är super för barnen, flickor som pojkar.

Hoppas ni får en trevlig semester och härligt väder!

Svar på tråden Ölands djur och nöjespark. Behöver hjälp!!!