Sista minuten med barn?
Kan man ta en sista minuten resa med barn? Hur funkar det?
Vi funderar på att ta en sista minuten resa kanske framåt hösten eller efter jul sonen är nu 9 månader. Vilket land är bäst/lättast/smidigast med barn?
Kan man ta en sista minuten resa med barn? Hur funkar det?
Vi funderar på att ta en sista minuten resa kanske framåt hösten eller efter jul sonen är nu 9 månader. Vilket land är bäst/lättast/smidigast med barn?
Vi har rest i alla möjliga länder med barn och har man så små barn som ert så fungerar det nog bra att åka överallt! Vi for t ex till Egypten när äldste sonen var 10 månader gammal och det gick utmärkt! Vi hade med paraplysulky och bärstol, bärstolen var helt perfekt och den användes på alla utflykter bl a.
Vart ni ska åka beror på om ni åker höst eller vinter! Många ställen som är varma på hösten är svinkalla på vintern. Om ni vill ha värme om ni åker efter jul så är nog kanarieöarna bäst eller om ni vill åka lite längre så Thailand eller Goa.
På hösten är länderna kring Medelhavet bra, det är inte så tokvarmt i september-oktober längre. Det finns ju en del att välja på, billiga länder är Turkiet och Tunisien. Grekiska öar brukar vara väldigt fina. Malta ser helt okej ut. Kroatien är ett alternativ förstås också... sen finns det säkert massor jag inte minns just nu. Jo, Mallorca är faktiskt en fin liten pärla också!
Men vart hittar du sista minuten resor till Jordanien i januari?
Jag har rest massor och även jobbat som reseledare i flera år. Om ni åker senast oktober kan jag rekomendera Kreta som är barnvänligt och lagom varmt. Reser ni senare är oktober så kan det vara lite sådär med vädret runt medelhavet. Man kan ha tur och få kanon väder men ni kan lika väl få regn.
Åker ni runt jul så måste ni åka betydligt längre som sagt kanarie öarna, Goa eller Thailand skulle jag rekommendera. Om ni är oroliga för resan så se till att ni tar ett natt flyg så att lillen sover på resan. Vi reser flera gånger per år med våra barn och försöker alltid att ta ett natt flyg allternativ ett flyg som går jätte tidigt på morgonen så att det är riktigt trötta.
Beroende på vart ni ska i Thailand så tar det inte så jätte lång tid att flyga dit.