• UllaBella

2000:- för en babysitter

Svärmor berättade att hon har köpt en babysitter till ett av sina blivande barnbarn en Babybjörn för 2000:-!!! Jag blev nyfiken på vad det är för babysitter och vad som gör den värd så mkt. Någon som vet? Jag älskar bebisprylar och det är inte så att jag är avundsjuk att hon inte köpt någon till vårt barn då jag är mkt nöjd med en jättefin nästan ny som jag fyndade på Tradera för 200:- den kostade ny ca. 500 Jag tycker det är en lyxig modell som går att ställa i 3 lägen och så går den att ändra så man kan ha den i gungläge.

• Svar på tråden 2000:- för en babysitter
  • buffybus

alltså måste erkänna att babybjörns sitter är så jävla bra.. men skulle aldrig ge så mkt pengar.. jag köpte min begagnad istället för 300kr... men bättre än denna har jag svårt för o tro... riktigt bra..

den är nog ställbar i 4 lägen.. formar sig efter barnet och har ett "självgung" så om barnet sprallar lite så gungar hela stolen typ.. svårt o förklara... 
    André ska bli storebror i Juli-09
  • avocadomacka
    buffybus skrev 2009-07-15 11:06:00 följande:
    alltså måste erkänna att babybjörns sitter är så jävla bra.. men skulle aldrig ge så mkt pengar.. jag köpte min begagnad istället för 300kr... men bättre än denna har jag svårt för o tro... riktigt bra.. den är nog ställbar i 4 lägen.. formar sig efter barnet och har ett "självgung" så om barnet sprallar lite så gungar hela stolen typ.. svårt o förklara... 
    Är det inte den man kan ställa in på vibration (så att det blir som att åka bil typ?)

Har batterier i sig
  • HelenaMaria

Jag tycker det är helt sjukt att lägga 2000 kr på en babysitter! Det går ju att hitta en helt ok på Blocket för någon hundralapp. Fast visst, om man inte vet vad man ska göra med sina pengar så..

• mancora

Har själv en babybjörn (fått från syrran) och den är helt ok, men tänk på att de bara används i ca 4 mån.

• UllaBella

Jag vet att det finns andra märken, kommer ej ihåg vad de heter men de är ofta färgglada och har lite djungeltema och har vibrator och kan göras om som gungor men visste inte att BabyBjörn hade såna!? Trodde de hade med vanliga modeller. Blev därför nyfiken över det höga priset om det är en "vanlig" babysitter.

• pappapee

Vi hade en babysitter från BB till vårt barn. Den kostade 1500 kr (inget avancerat med batteri o dyl) och den var värd varenda krona! Tre ställbara lägen, barnet kunde gunga sig själv i den och använda den länge.

Vi sålde den på blocket för 900 kr sen. I slutändan inte så dyr babysitter.

• Elfva

Våran baby björn babysitter var dyr men den var verkligen värd varenda krona, det är en investering som jag absolut inte ångrar! De finns givetvis begagnade att få tag på för den som vill spara några hundra lappar

• Mammamu04

Tycker denna diskussion är väldigt intressant då jag just nu håller på att leta efter en babysitter till lillan som planeras komma i augusti. Jag vill ha en "äldre modell" med tunnare stålram då våra två grabbar gillade den bäst. Den var lättast att få gung på =) Det är en sådan modell som Babybjörn har för ca 1200 kr. Tycker dock det låter väldigt dyrt för en babysitter.
    Är den så mycket bättre än de billigare modellerna? Vad är maxvikten?
    Någon som kan hjälpa mig?

• Sirendes

Själv skulle jag inte heller lägga 2000 kr på en babysitter. Vi hade en gammal sak som varit billig redan från början, flera ställbara lägen vilket var toppen så sonen kunde använda den som nyfödd (liggandes) och som halvårsgammal (upprätt sittandes). Så fort han började bli mer rörlig var den totalt ointressant för hans del, 2000 kr låter som sagt väldigt mkt för en babysitter. Skulle inte ens lägga såpass mkt på den om man kunnat använda den i ett par år.

• piaärglad

What!!? 2000kr. Be henne lämna tillbaka den. Jag har letat babysitter babybjörn nu ett tag. Kostar 1200kr på Babyland. Köpte en jätte fin beg idag 300 kr påBlocket

• UllaBella

Ja, jag är nyfiken på hur modellen ser ut! Jag trodde inte Baby Björn hade så dyra babysitters då jag uppfattat de som att de har rätt enkla babysitters alltså inte med såna här finesser som vibrator och inbyggd gunga och allt som finns

Vi fick låna en likadan babysitter till dottern som vi har köpt nu till bebisen och som sagt tycker jag att den kändes onödigt dyr att köpa ny för 5-700:- trots att den är lite "lyxigare" än den här enklare modellen med stålbåge och tyg som jag själv satt i på 70-talet.

• Virriga V

Var inne på BabyBjörns hemsida och den klassiska modellen i tyg är utgående och ersätts med en air-modell där man kan köpa filt till. Med filt och leksak blir kanske detta 2000:-

Jag köpte min BB-sitter ny på 20% rea 2007 och det är ett köp jag aldrig ångrat. Superfin tills nästa kommer och sen blir det kanske Blocket?

• Sessilou

haha...och vi tänker använda vårt babyskydd som babysitter, det har vagg-effekt och är lätt att bära.

Less is more=)
Svar på tråden 2000:- för en babysitter