• SweetLullaby

Svagt plus, sen minus

Hej, ville bara dela med er hur konstigt ett grav.test kan vara.

Min menscykel har varit lite oregelbunden dem senaste månader. Normalt (28dgr och då blöder jag 7dgr), men sistone så var menscykeln 29, 30, 31 och den senaste var på 33 dgr.
    Min senaste mens första dag var 24/6 och den varade typ 3 dgr och sen mycket sparsamt den 4 dagen. Detta är kanske inte så konstigt, det konstiga är att jag började må illa på mornar, ibland efter lunch och efter jag har tagit kvällsmat. Illamående började den 7:e Juli, det kom plötsligt och varar inte längre än 30 sekunder, sen mår jag toppen igen. Det var ett par gånger jag mådde så dåligt att jag ville kräka, men det kom inte ut någonting. (Så här mådde jag fram till den 10:e Juli).
    Fr. den 10:e Juli - 13:e Juli fortsatte illamående och jag kräkte ett par gånger per dag. Extremt trött, så jag sover typ efter lunch och somnade framför TV:n efter kvällsmaten.

13:e Juli gjorde ett grav.test och fick ett svagt svagt plus, så jag blev lite "paff", min senaste mens var den 24:e Juni, så jag kan ju inte vara gravid? Fattade ingenting men då tänkte jag att jag gör om ett nytt grav.test nästa dag istället, får se om jag får ett starkt plus då.
    14:e Juli, tidigt på morgonen gjorde grav.test, NEGATIV! ??? OK tänkte jag, då är jag inte gravid, men varför visade det ett svagt plus igår då?
    Jag tänkte inte mer på detta utan körde till jobbet, jobbade som vanligt, vid lunch tiden kände jag ett starkt stickande på tjejmagen, vänstra sidan , mycket tydliga stickningar! Jag försöker inte tänka mer på det, fortsatte o jobba. På kvällen efter kvällsmat var jag trött igen, somna vid 8 tiden.

Jag ringde till BM o berätta det för henne, men hon verkade inte så jätte intresserad av att lyssna, hon sa bara till mig om jag känner för att göra ett nytt grav.test kan jag få en tid hos dem någon gång nästa vecka och då måste jag vänta med att kissa tills jag är där och då hade hon tänkt sätta kl. 09,30, hur kan jag hålla morgon urinen såååååå länge, så jag frågade snäll om jag kunde få den tidigaste tiden på morgonen istället. Det tidigaste tiden jag fick var kl.08.00.

Jo!! Glömde nästan berätta en sak, ibland känner jag faktistiskt nedre delen på min mage att den dunka/bulta några slag, mycket tydliga nerv klapp typ. Det kanske är tarmrörelse vem vet....
    Ja...tjejer, är det någon mer än jag som varit med på detta? Skriv gärna o berätta ...Ha en bra dag!

• Svar på tråden Svagt plus, sen minus
  • Xgirl83

Testade du med samma sorts test båda gångerna? Kanske det första var mer känsligt? Annars har jag ingen aning faktiskt. De kan ju visa felaktigt negativt så tidigt också om man druckit mycket innan, men du testade väl med morgonurin andra gången?

• SweetLullaby

Xgirl83: Jo, jag testade med samma sorts test båda gångerna. Den andra gången testade med morgonurin också.
    Allt kan ju hända, vem vet, det verkar som att man kan få svagt plus från vissa grav.test och sen minus, men det som jag inte blev riktigt klokt på att jag mådde så dåligt på en hel vecka och yr, hungrig känslan också! Märkligt va?

• Fru  Svensson

Har råkat ut för samma som dig

testa svagt + i fredags eftermiddag och sen på måndag morgon testa jag med morgon urinen och då blev det negativt, testade med samma märke båda ggr med preg.

ringe bm och hon sa att jag skulle vänta nån vecka och testa igen för det kan vara förtidigt ännu och att det brukar inte vissa fel på det positiva hållet heller sa hon till mig

• Fru  Svensson

min mens har varit oregelbunden sen jag sluta med p-piller i april hade ingen mens på hela maj och sen kom den den 11 juni så jag ränka med mens nu i torsdags den 9 juli testa + dagen efter men ja jag vet inte... men jag har räknat på regelbuden mens så ska jag vara i vecka 5.. tänkte testa i helgen eller på måndag morgon men det kliar i fingrarna hade velat testa varje morgon men man blir bara besviken om det är neg.

Vilken vecka är du i då ?

• SweetLullaby

Fru Svensson: Ja, det är förtidigt för mig att säga "vecka" egentligen, jag hade min mens inte så jätte länge sen (24/6), som varade 3-4 dagar. Men eftersom jag mådde illa på mornar och kände mig yr o trött på en hel vecka, därför gjorde jag testet för nyfikenhet's skull, så vecka 3 tror jag ... (gjorde testet i Måndags 13/7 som visade ett svagt plus) ??? Men om mensen jag fick 24/6 var inte en normal mens, så kanske jag är i vecka 8 ( mens innan 24/6 var 23/5) . Argh, det är lika bra att strunta i och räkna, man kommer ingenstans, jag får kanske avvakta en vecka och se, man blir bara mer förvirrad ju mer man går in på det, håller med?

• Fru  Svensson

okej det som fick mig att testa är att jag är otroligt trött och blev jättevarm svettig helt plötsligt kunde bara komma helt plötsligt och illamående det som fick mig att ta ett test.

men vi får hålla tummarna på att det blir + för oss igen =)

• SweetLullaby

Japp!! Jag med kände otroligt trött, andfådd, illamående som plötsligt kom . Men idag mår jag toppen, konstigt eller hur? Hur mår du idag då?

• Herne

Vad intressant. Har haft samma problem. testad med CB. Dock har jag haft ytterst små rosa flytningar fom tisdag (BIM dag).... Bm sa till mig också att vänta till nästa vecka och testa igen.

Svar på tråden Svagt plus, sen minus