Svagt plus, sen minus
Hej, ville bara dela med er hur konstigt ett grav.test kan vara.
Min menscykel har varit lite oregelbunden dem senaste månader. Normalt (28dgr och då blöder jag 7dgr), men sistone så var menscykeln 29, 30, 31 och den senaste var på 33 dgr.
Min senaste mens första dag var 24/6 och den varade typ 3 dgr och sen mycket sparsamt den 4 dagen. Detta är kanske inte så konstigt, det konstiga är att jag började må illa på mornar, ibland efter lunch och efter jag har tagit kvällsmat. Illamående började den 7:e Juli, det kom plötsligt och varar inte längre än 30 sekunder, sen mår jag toppen igen. Det var ett par gånger jag mådde så dåligt att jag ville kräka, men det kom inte ut någonting. (Så här mådde jag fram till den 10:e Juli).
Fr. den 10:e Juli - 13:e Juli fortsatte illamående och jag kräkte ett par gånger per dag. Extremt trött, så jag sover typ efter lunch och somnade framför TV:n efter kvällsmaten.
13:e Juli gjorde ett grav.test och fick ett svagt svagt plus, så jag blev lite "paff", min senaste mens var den 24:e Juni, så jag kan ju inte vara gravid? Fattade ingenting men då tänkte jag att jag gör om ett nytt grav.test nästa dag istället, får se om jag får ett starkt plus då.
14:e Juli, tidigt på morgonen gjorde grav.test, NEGATIV! ??? OK tänkte jag, då är jag inte gravid, men varför visade det ett svagt plus igår då?
Jag tänkte inte mer på detta utan körde till jobbet, jobbade som vanligt, vid lunch tiden kände jag ett starkt stickande på tjejmagen, vänstra sidan , mycket tydliga stickningar! Jag försöker inte tänka mer på det, fortsatte o jobba. På kvällen efter kvällsmat var jag trött igen, somna vid 8 tiden.
Jag ringde till BM o berätta det för henne, men hon verkade inte så jätte intresserad av att lyssna, hon sa bara till mig om jag känner för att göra ett nytt grav.test kan jag få en tid hos dem någon gång nästa vecka och då måste jag vänta med att kissa tills jag är där och då hade hon tänkt sätta kl. 09,30, hur kan jag hålla morgon urinen såååååå länge, så jag frågade snäll om jag kunde få den tidigaste tiden på morgonen istället. Det tidigaste tiden jag fick var kl.08.00.
Jo!! Glömde nästan berätta en sak, ibland känner jag faktistiskt nedre delen på min mage att den dunka/bulta några slag, mycket tydliga nerv klapp typ. Det kanske är tarmrörelse vem vet....
Ja...tjejer, är det någon mer än jag som varit med på detta? Skriv gärna o berätta ...Ha en bra dag!