• sladdismamma

Dyra resor för ensamstående med barn :-o

Finns d et egentligen några alternativ för oss ensamstående med barn när vi ska ut och resa? Jag får betala fullt för min 3-åring och det blir ganska dyrt för mig. Lika dyrt som för 2 vuxna å då brukar ju var å en stå för sitt sas.
    Det blir ju inte så ofta man kan åka då.
    Hur gör ni andra ensamstående? Flygstol å boka boendet separat kanske?
    Fast det är ju så enkelt å smidigt med sista minuten, fast billigt blir det ju inte.

• Svar på tråden Dyra resor för ensamstående med barn :-o
  • anne h

Brukar ju finnas resor för "1½", dvs ensam vuxen med barn. Kolla efter dessa? Eller sådana som har fast pris för barn, finns ju de också.

/anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • sladdismamma

Har jag aldrig sett. Vet du vilken researrangör det var?

• Bakeapple

Både Fritidsresor och Ving (tror jag) har solo-med-barn rabatter, där man får rabatt för barnet i ordinarie säng. Finns att boka på vissa resmål. Sista minuten får man aldrig barnrabatt på om inte barnet är under 2 år.

• elisabeth

hejhej
    vi är en stooor familj ,,vi bokar med ryanair och hyr tex bungalow ..det blir mycket billigare än charter ..nu i höst åker vi till Costa Blanca ..flyget för 8 pers kostar ca 11000 kr hyra 2 v 5000 kr ..skulle vi aldrig ens komma i närhet av med charter :):):)
    ha det bra

• Malva05
    Bakeapple skrev 2009-07-15 18:32:53 följande:
    Både Fritidsresor och Ving (tror jag) har solo-med-barn rabatter, där man får rabatt för barnet i ordinarie säng. Finns att boka på vissa resmål. Sista minuten får man aldrig barnrabatt på om inte barnet är under 2 år.
    såg just att ving har lilla familjen , det är priser för 1 vuxen och 1 barn, men ja va händer om man har fler barn??
  • sladdismamma

Oki, har mest rest sistaminuten så jag får väl börja planera mina resor istället
    Håller med om att de k. unde anpassa till olika familjstorlekar. Om man är ensam med 2 el mer så hjälper det ju inte, men det är iaf ett steg framåt, jag visste ju inte ens om det här. Kanske ska boka vinterresan nu då

• anne h
    Malva05 skrev 2009-07-15 19:37:13 följande:
    såg just att ving har lilla familjen , det är priser för 1 vuxen och 1 barn, men ja va händer om man har fler barn??
    Då får man betala för sig och barnen. Jag har åkt ensam med barnen flera gånger, inga problem.
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • hotten

det är väll många som åker ensam med barnen utan att vara ensamstående för de alltingen väljer man hotell å avresor solo med barn priser, eller så åker man med någon väninna, eller betalar fullt pris för barnet (på många hotell är det inte ens så stora barnrabatter som många verkar tro)

• wildrose1971

Packa in er i bilen (förutsatt att sådan + körkort finns) och dra ut i Europa. Mycket billigare än att åka flyg. Och, man kan åka vart man vill och stanna vart man vill :)

Svar på tråden Dyra resor för ensamstående med barn :-o