Inlägg från: Kaffetjej |Visa alla inlägg
  • Kaffetjej

Liten bebis och dålig tillväxt sent i graviditeten...

På tillväxtul för två veckor sedan upptäckte de att lilla vägde -23% , fick mäta flöde och kolla CTG, allt såg bra ut. Imorgon är det återbesök (35+1 imorgon) och då ska de kolla allt igen, ska bli spännande att se om och hur mkt hon har växt. Jag är dock positiv, sf-måtten har inte visat annat än normalt och jag vägde själv 3100 när jag föddes och sambon 2700.

Återkommer imorgon med hur det gick!

• Kaffetjej

Hej igen!
    Ja det kan ändra sig för på två veckor visade det sig idag att min bebis gått från -23% till -13%. Ingen fara alls med andra ord .

Tråkigare var det att hon fortf låg i säte så på ons ska de göra ett vädningsförsök.
    Lycka till ni andra!

• Kaffetjej

Vickey: Jag tyker att det låter jättebra! Min lilla växte från -23% till -11% vilket de i Lund sa var helt normalt. Alla kan ju inte väga 3500g när de kommer ut ,eller hur? Vissa väger 5 kg, alltså långt över medel, andra bara 2000g och blir hur bra som helst ändå. En slutvikt kring 3000g är ju absolut ingen fara. För tjugo-trettio år sedan låg ju medel där.

Ditt sf-mått tycker jag heller inte att du behöver oroa dig över. Inte ovanligt att det är stillastående sista veckorna. Mitt sf-mått ligger på 33 i v. 37 och det är helt normalt .

Hoppas du känner dig lugnad nu för jag tror inte alls att du behöver oroa dig!
    Lycka till!

• Kaffetjej

Vickey: Jag går i Lund och har bf 18 aug, men efter ett misslyckat vändningsförsök (TRE läkare försökte vända bebisen) så blir det kejsarsnitt den 13 aug.

Nä jag förstår inte varför du ska på ännu ett tillväxt-ul. I Lund fick jag ett extra när bebisen låg på -23%, men när hon ökat till -11% så blev det ingen mer uppföljning då det räknades som normalt. Men de gör kanske inte lika på alla ställen?

• Kaffetjej

Spexig: Min sambo var bara 2700g när han föddes 1975 och jag vägde 3100g, född 1980, men då räknades inte någon av oss som särskilt liten så blir min lilla tjej i den viktklassen är det ju inte helt konstigt .

• Kaffetjej

Vickey: Tack, det som är positivt nu är att ha ett datum! Du ska se att alt går bra med din lill*!!

Svar på tråden Liten bebis och dålig tillväxt sent i graviditeten...