• vickey

Liten bebis och dålig tillväxt sent i graviditeten...

min lille är - 11% sist vi kollade för ca 3 veckor sedan ,vilket jag förstått är inom rätt fel marginal :) vägde då ca 1894 men de jämnade ut siffran till 1900,ingen aning om varför. han beräknas väga 3000 eller 3200 vid födseln bf 19 aug,men ska kolla upp på till växt ul nästa vecka. mitt sf mått har endast stigit från 33- 34 är i vecka 36.
    men försöker inte oroa mig,allt annat ser ju bra ut så...

• vickey
    Kaffetjej skrev 2009-07-23 11:55:08 följande:
    Vickey: Jag tyker att det låter jättebra! Min lilla växte från -23% till -11% vilket de i Lund sa var helt normalt. Alla kan ju inte väga 3500g när de kommer ut ,eller hur? Vissa väger 5 kg, alltså långt över medel, andra bara 2000g och blir hur bra som helst ändå. En slutvikt kring 3000g är ju absolut ingen fara. För tjugo-trettio år sedan låg ju medel där. Ditt sf-mått tycker jag heller inte att du behöver oroa dig över. Inte ovanligt att det är stillastående sista veckorna. Mitt sf-mått ligger på 33 i v. 37 och det är helt normalt . Hoppas du känner dig lugnad nu för jag tror inte alls att du behöver oroa dig! Lycka till!
    åh ,tack kaffetjej. känner mig faktiskt lungnare :). men om allt är normalt varför tillväxt ul då? oh well sant att alla inte kan väga 3500g. ska försöka o inte oroa mig. jag går i ystad :).
    lycka till du med! och alla ni andra me. när är du bf kaffetjej?
  • vickey
    Kaffetjej skrev 2009-07-23 18:51:54 följande:
    Vickey: Jag går i Lund och har bf 18 aug, men efter ett misslyckat vändningsförsök (TRE läkare försökte vända bebisen) så blir det kejsarsnitt den 13 aug. Nä jag förstår inte varför du ska på ännu ett tillväxt-ul. I Lund fick jag ett extra när bebisen låg på -23%, men när hon ökat till -11% så blev det ingen mer uppföljning då det räknades som normalt. Men de gör kanske inte lika på alla ställen?
    oj tre läkare som försökte vända, det var då en bestämd liten du har i magen .Lycka till med kejsarsnittet. man blir ju lite nojig och så, hoppas att det inte är någon fara,tror inte det ;) . går i ystad,kanske att det är olika,eller så är det för att lugna mig som de gör ett tillväxt ul, vad vet jag...
  • vickey
    Kaffetjej skrev 2009-07-24 18:07:34 följande:
    Vickey: Tack, det som är positivt nu är att ha ett datum! Du ska se att alt går bra med din lill*!!
    Det förstår jag att det känns posetivt ;) snart är du ju mamma :p.
Svar på tråden Liten bebis och dålig tillväxt sent i graviditeten...