Liten bebis och dålig tillväxt sent i graviditeten...
Nu har vi också varit på nytt ctg och tillväxt UL. Bebisen verkar ha växt till sig och vägde nu 2490 i v 37+6 vilket motsvarar -20 procent vilket är helt ok så nu känner vi oss mycket lugnare
Nu har vi också varit på nytt ctg och tillväxt UL. Bebisen verkar ha växt till sig och vägde nu 2490 i v 37+6 vilket motsvarar -20 procent vilket är helt ok så nu känner vi oss mycket lugnare
Hur går det för er?
Nån mer med dålig tillväxt?
Vad är doppelmätning?
Tack, ok, vi gjorde det när vår son låg på -30% men nu har han växt o ligger på -20% så vi har inte gjort fler sådana mätningar, går däremot på ctg.
Ville återkomma hit och berätta att vårt barn föddes på 40+3 och var 46 cm och vägde 2550. Trots föräldrar på 182 respektive 201 cm.
Han hade en stenhård knut på navelsträngen och hade inte fått tillräckligt med näring. Hade kunnat kosta honom livet med det gick bra
Ja vi födde också på special-BB men när sonen väl kommit ut och mådde bra så struntade de i oss och frågade bara när vi skulle åka hem. Första natten sög han intensivt men andra natten tacklade han av. Min mjölk hade inte komit igång och jag ringde på hjälp flera gåner med de tittade inte ens på honom utan sa att han får nog i sig. detta trots att jag sa att han var slö.
Efter två nätter skulle vi åka hem men läkaren undrade om sköterskorna mätt hans blodsocker. Det hade ingen gjort. När de försökte mäta fick de inget värde. Han hade noll blodsocker och fick svåra livshotande kramper och hjärnblödningar till följd av kramperna. Tio dagar låg vi på intensiven på neonatal... helt i onödan och enbart beroende på sköterskornas slarv. Vi kommer aldrig att kunna försäkra honom och vi måste gå på kontroller tills han blir vuxen. Förhoppningsvis har han inte fått några bestående skador...
Nu är han ett år och mår bra
Ja, det berodde på lågt SF-mått