• Joico

Billig men riktigt bra hårinpackning, tack

Mitt hår ser riktigt jäkligt ut, runt benan. Det är små avbrutna hårstrån som snurrar sig och håret ser ut som svinto. Skitfult Resten av håret är lent och mjukt men ser också lite risigt ut.

Jag behöver en bra inpackning, men den får inte alls kosta mycket och måste gå att köpa på Ica Maxi/City gross. Tips?
    Jag har tonat, mörkt hår.

• Svar på tråden Billig men riktigt bra hårinpackning, tack
  • M86

Den rosa från Loreál Elvital är bra, kostar ca 50 kr på ica. Duglig budgetprodukt

• Trill

Ja, den rosa Loreál Elvital som M86 rekommendera är jättebra!
    Den innehåller inga siliconer heller

• Magrat

Ägg och olivolja (eller rapsolja, eller ännu hellre avocadoolja).
    Billigt och bra för håret.

• Joico

Det får nog bli Loreal Elvital då

Magrat: Mitt hår brukar bli ganska fett i hårbotten så olja är nog inte så smart.. tack ändå

• Joico

Nu har jag Loreal Elvital, den rosa, i handen ska prova ikväll! Någon som haft den i längre än 1 min? Bättre resultat eller ingen skillnad?

• isvinter

Den röda elvital brukar jag använda när jag kör budgetvarianten, tycker den är bättre än den gula och rosa.

• Kimgren

Håller med föregående talare

• enlitenbitkaka

Elvital-inpackningarna är skräp. Köp en riktig. De dyra är dryga så de jämnar ut sig.

Vill du kika in hos mig? Hojta till så fixar jag det :)
  • Odile

Jag köpte nyligen en jättebra, Björn Axén, "care", blå rund burk, doftar gott och håret blir silkeslent. Jag har långt tovigt hår men det blir jättelätt att reda ut med den här. Kostar 149:- bara.
    För många år sen köpte jag en från Watercloud, riktigt bra var den och doftade väldigt gott, men kommer inte ihåg vad den kostade.

• Shaun the sheep

Ville bara lägga till att oavsett vad det står på förpackningen så bör en hårinpackning ALLTID sitta i minst en halvtimme för att håret ska kunna ta upp alla viktiga ämnen. Över natten är bäst, men prova en halvtimme med lite värme. Det gör SUSEN! :)

• optimisten

Är det sant att man ska ha balsam i efter hårinpackningen och sist skölja med kallt vatten för att stänga hårstråna?

• Shaun the sheep
    optimisten skrev 2009-08-17 20:15:01 följande:
    Är det sant att man ska ha balsam i efter hårinpackningen och sist skölja med kallt vatten för att stänga hårstråna?
    Balsam behövs inte, men kallt vatten är jättebra!
Svar på tråden Billig men riktigt bra hårinpackning, tack