• MyggaMygg

Missnöjd med misslyckad ful tatuering

Tatuerade in en tatuering då lillan va mindre hos en tatuerare som först visade upp alla tatueringar han gjort på folk osv,men undrar fan om det va han som gjort dom.
    Jag valde en storlek av texten och textstil som jag skulle ha på armen och han började.
    Han höll på så sätt om armen att man inte kunde se riktigt men sen när han va klar ser man hur jäkla snett allt är,och för stort och asfult.
    Ser ut som en 4 åring som skrivit det på mig
    Så missnöjd med det och fick punga upp en hel del för det också.

Vad kostar det att ta bort det?
    Antar det kommer bli enormt fult ärr vilket kommer synas pga det är på underarmen.
    Eller kan man tatuera över det?

Snälla behöver bra tips.

• Svar på tråden Missnöjd med misslyckad ful tatuering
  • grönräv

Du kan ju visa det för en annan tatuerare, en som är "erkänd" så att säga, de ser ju oftast vad som är möjligt att göra med gamla tatueringar.. kanske han kan hjälpa dig sen.. lycka till, tråkigt att det blev dåligt =/

• Fralt

Visa bild över hur det ser ut. Men det kostar väl en ca 4000 per behandling? Någon får rätta mig om jag har fel, och du behöver många behandlingar beroende på hur stort det är osv.

• MyggaMygg

Har ingen bild ska försöka fixa det imorgon men ser fruktansvärt fult ut.
    Snett och olika tjocklek på texten och inte alls den stilen och storleken jag ville ha.

• Agamemnon

Den borde gå att ta bort med laser men huden blir ju aldrig som den var förut, spår kommer att synas. Eller så går du till en annan tatuerare (en riktig) och frågar om han kan göra om den/göra något annat av den.

Jag har en gammal ungdomssynd på överarmen som jag inte vill ta bort pga ärr och dyl (och kostnaderna) så jag har bett en designer att fundera ut vad man kan göra om den till. Han hade några idéer och håller just nu på att rita.
    ♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • Miffomorsan

Sa du inget om det direkt på plats? Antar att det måste finnas nån typ av reklammationsrätt även på tatueringar.

Jag skulle göra som "grönräv" redan sagt - visa den för en annan tatuerare och be om tips på vad han/hon kan göra för att få den snyggare. Vet flera som gjort om sina tatueringar som blivit skitsnygga!

• MassiiMotoo

Det blir billigare om du gör en cover up.

Sen tycker jag att du borde ha sagt till om detta när du såg då han blev färdig.
    ATt du tyckte den var sne och att du inte blev nöjd. det är trots allt du som SKA bli nöjd med den

• MyggaMygg
    Agamemnon skrev 2009-07-15 20:23:19 följande:
    Den borde gå att ta bort med laser men huden blir ju aldrig som den var förut, spår kommer att synas. Eller så går du till en annan tatuerare (en riktig) och frågar om han kan göra om den/göra något annat av den.

Jag har en gammal ungdomssynd på överarmen som jag inte vill ta bort pga ärr och dyl (och kostnaderna) så jag har bett en designer att fundera ut vad man kan göra om den till. Han hade några idéer och håller just nu på att rita.
    Kostar det nått om dom bara kollar den och kommer med ideer?
  • MyggaMygg
    MassiiMotoo skrev 2009-07-15 20:26:02 följande:
    Det blir billigare om du gör en cover up.Sen tycker jag att du borde ha sagt till om detta när du såg då han blev färdig.ATt du tyckte den var sne och att du inte blev nöjd. det är trots allt du som SKA bli nöjd med den
    Jo jag vet men jag e som vanligt för feg att öppna munnen i vissa sånna situationer speciellt när man är ensam på sånna ställen och där är flera st där inne som jobbar där
  • Kaldorei

Det beror lite på vad de e för tattuerare man går till, dem flesta tar inte betalt för det.

MyggaMygg skrev 2009-07-15 20:27:30 följande:
    Kostar det nått om dom bara kollar den och kommer med ideer?
Svar på tråden Missnöjd med misslyckad ful tatuering