• Anonym (Fundersam)

Byta menscykel?

Är lite fundersam, min mens har i många år nu varit regelbunden, med 21-23 dagar precis. Men nu i april hade jag mens, sen tog det 6 och en halv vecka innan jag fick mensen, vi trodde först att jag var med barn, men testet visade negativt och mensen dök upp efter 3 dagar. så i början på juni hade jag den, nu är den lika sen igen. har inte gjort något gravtest än, känns mer som att det är kroppen som narras med mej.
    Har haft många "grav symptom" som ömma bröst, illa mående, och mer.

Så nu är jag fundersam kan menscykeln bara ändras så där helt och hållet? Just nu känns det precis som att mensen ska komma.

Snälla ge mej svar. Ska försöka få tag på barnmorskan i morgon men är så fundersam nu så jag kommer inte kunna sova inatt.

• Svar på tråden Byta menscykel?
  • Anonym

ja den kan ändras...
    min har gjort de flyttade en period hem till min mamma å då ändrades min menscyckel helt, hade då samtidigt som min mamma.
    när jag sen flyttade ändrades den efter en tid igen...

vad jag har hört så kan det ändras å att olika kvinnor kan på verka kan ställa om sig efter en annan kvinna i samma hus tex.
    vet inte hur detta funkar.

• Anonym (Fundersam)

Men jag bor själv :S
    och i det stora hela har inga förändringar skett hemma.
    Så jag förstår inte hur det bara så där kan ändras.

• Anonym

Eller "synkad mens" i folkmun
    många (kvinnor) har vittnat om detta fenomen. Synkroniseringen kan uppstå bland tjejerna i basketlaget,tjejer som bor ihop eller liknande.
    har hört att det åxå kan vara ny kvinna som flyttar in i samma hyreshus kan få denna effekt...

annars finns det många orsaker till att menstruationen ändras: ålder, vikt, stress och vissa läkemedel.

• Anonym (Fundersam)
    Anonym skrev 2009-07-15 21:14:03 följande:
    Eller "synkad mens" i folkmun många (kvinnor) har vittnat om detta fenomen. Synkroniseringen kan uppstå bland tjejerna i basketlaget,tjejer som bor ihop eller liknande. har hört att det åxå kan vara ny kvinna som flyttar in i samma hyreshus kan få denna effekt... annars finns det många orsaker till att menstruationen ändras: ålder, vikt, stress och vissa läkemedel.
    jo jag vet vad synkad mens är, hade det med mamma när jag bodde hemma och med min tjejkompis när vi bodde ilag.

Men det är ju just det som är så konstigt, jag bor själv, killen är här ibland, bor i ett hus med bara 4 lägenheter och det har inte flyttat in eller ut någon sen jag flyttade hit (4 år sen) jag äter ingen medicin, eller ngåonting som har förändrats så jag förstår inte varför och sen inte varför den bytt till den dubbla tiden :S
  • Anonym

då har jag inget bra svar.
    ålder ?
    hoppas du kan få nått bra svar...

• Anonym (Fundersam)
    Anonym skrev 2009-07-15 21:22:39 följande:
    då har jag inget bra svar. ålder ? hoppas du kan få nått bra svar...
    Jag är bara 23 så jag tycker det låter lite konstigt det åxå. Jag får hoppas att barnmorskan har något bra svar istället.
Svar på tråden Byta menscykel?