Varför anses man här på fl vara en sämre förälder bara för att man har regler?
Jag läste nyss en tråd där man ansåg att de som är lite " hårdade" i sin uppfostran inte låter sina barn vara barn och självklart hade hon fått medhåll av de flesta.
Tidigare läste jag en annan tråd av en mamma som ville ha mera uppfostran och tyckte det var jobbigt med barn som inte var lika lydiga, men inte fick hon samma medhåll heller. Där var det hon som ansågs göra fel.
Varför tycker ni här på FL att vi som vill ha lite lydigare barn, är sämre föräldrar? Varför ska vi behöva ha dåligt samvete för att vi inte låter våra barn hoppa i sängar, springa i sofforna, kladda mat överallt vid matbordet etc. Varför säger folk titt som tätt att "Låt barnen vara barn" osv? Jag tar faktiskt illa vid mig när jag läser sånt här! Jag menar, här sitter jag med två barn som aldrig bråkar när vi är borta, aldrig är elaka mot andra, slåss inte, knuffas inte. Sitter snällt och fint i soffan och vid maten. Egenskaper som jag tycker är väldigt fina. Men då ska jag få skit för det? Då heter det att mina barn inte får vara barn! Mina barn får vara precis lika mycket barn som era , men de måste inte leka hela tiden och inte precis överallt!