• wiizz

Dömm inte mig(och andra mammor) för vi vill gå ut!!

Blir såååååååååååå trött och irriterad på sånna människor som dömmer mig och andra mammor som går ut på krogen/dricker då och då!
    ska vi inte också få ha kul ibland???

Bara för vi har småttingar betyder väll inte det att man ska sitta inne dygnet runt???

Träffat på en del sådana typer..arghhh.!! speciellt sånna som inte har barn själva heller!!de är experter på att lägga kommentarer!

Liten har väll en pappa med att vara med och kramas,matas,bytas och leka!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-15 23:22
    Fick rättat att det är tydlien 365 dagar på ett år!
    hehe
    tack för upplysningen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-16 20:52
    Det vi fått reda på i den här tråden:
    Vi mammor som går ut på krogen då och då och barnet är hemma med pappan, Vi minsann är fruktansvärda förlädrar och borde festat klart före vi skaffat barn.
    Man får inte gå ut och ha kul efter barafödandet!!!! Hör det alla kvinnor där ute! haha

• Svar på tråden Dömm inte mig(och andra mammor) för vi vill gå ut!!
  • Familytime

Jag kan nog höja på ögonbrynet om jag ser en mamma ute var och varannan helg. Själv tycker jag att jag har det jättebra med att få gå ut fyra gånger per år ungefär. Men det är ju olika, som vi säger.... alla tänker olika och har olika behov av saker och ting. Jag har en familj att ta hand om, för mig skulle det inte funka att springa på krogen i tid och otid. Dessutom skulle jag tröttna oerhört fort på det.

Men det är ju olika, helt enkelt. Vi är alla olika.

• Eisa

Men det är ju jättetråkigt att gå ut, kom igen.

This is perfection. Så sexy, so divine and so full of energy.
  • wiizz
    Familytime skrev 2009-07-15 22:39:49 följande:
    Jag kan nog höja på ögonbrynet om jag ser en mamma ute var och varannan helg. Själv tycker jag att jag har det jättebra med att få gå ut fyra gånger per år ungefär. Men det är ju olika, som vi säger.... alla tänker olika och har olika behov av saker och ting. Jag har en familj att ta hand om, för mig skulle det inte funka att springa på krogen i tid och otid. Dessutom skulle jag tröttna oerhört fort på det. Men det är ju olika, helt enkelt. Vi är alla olika.
    jag skrev ibland inte hela tiden!
  • Tindra02

Jag går oxå ut ibland...
    Tycker det är skitkul, bli lite på lyran, dansa, snacka med kompisar mm.

tjej -95, kille -00, tjej -02, kille -05, tjej -07, kille 7/11-08
  • wiizz
    Eisa skrev 2009-07-15 22:41:26 följande:
    Men det är ju jättetråkigt att gå ut, kom igen.
    ibland är det faktiskt väldigt kul!
    Speciellt inte när man vart det på väldigt länge!
    =)

Man kan ju fortfarnde vara en bra mamma fast man har kul ibalnd, man behöver faktiskt inte vara mamma 24 timmar om dygnet 352 dagar om året! ibland får man faktiskt göra något annat!
  • hot fuss

ser väl inga fel i det.

däremot gör jag det inte själv eftersom krogen är förbispelad för mig. sånt gör man väl innan man växer upp o skaffar barn?

jag har iaf inte tid med krogen nu med 3 barn o studier o så. plus att medelåldern ute är 20 o det är jag förbi med 10 år.

• wiizz
    Tindra02 skrev 2009-07-15 22:43:13 följande:
    Jag går oxå ut ibland...Tycker det är skitkul, bli lite på lyran, dansa, snacka med kompisar mm.
    säger ju det!
    hur kul som helst!
    haha!
    Man känner ju sig lite snyggare en annars också, man har ju inte direkt bebis kräk på sig då haha
  • wiizz

hot fuss skrev 2009-07-15 22:44:00 följande:

ser väl inga fel i det.däremot gör jag det inte själv eftersom krogen är förbispelad för mig. sånt gör man väl innan man växer upp o skaffar barn?jag har iaf inte tid med krogen nu med 3 barn o studier o så. plus att medelåldern ute är 20 o det är jag förbi med 10 år.
    Man kan väll gå ut efter man sklaffat barn med, det beror ju helt på vilket ställe man går på, bor man i enstörre stad så finns det ju nått för alla smaker!
  • Skorpan2

Jag håller med ts. Jag tycker om att gå ut då och då, trots att jag är mamma, med mina vännr som också är mamma. Och det gör ju inte oss för sämre mammor för det. Och vem kommenterar över att en pappa är ute på krogen?
    Jag slutade ju inte vara jag bara för att jag blev mamma (även om jag nu tycker det är väldigt trevligt att vara hemma med sonen på helgerna och mysa och gosa) och ibland vill jag göra sånt som jag tycker är roligt, tex gå på krogen.

• Sarah84

Det jag kan reagera på är kanske de som redan är ute veckan efter de fått barn tex. Det känns lite "fel" men bryr mig inte så värst. Själv har ja väl växt ifrån utelivet. Visst kan de va kul nån gång. Men sitter gärna hemma & dricker lite vin & äter nått gott =)

Svar på tråden Dömm inte mig(och andra mammor) för vi vill gå ut!!