• Lydisen

plastad frotté till barnvagn?

Undrar vad man ska lägga i barnvagnen över madrassen. Plastad frotté har jag hört blir jobbigt för barnet i vagnen. Eller ska man ha det? Annat att ha? Hur har ni gjort/tänkt göra?

• Svar på tråden plastad frotté till barnvagn?
  • lövet2

Vi har använt plastfrotté, och det har gått hur bra som helst. Ett litet lakan ovanpå sedan bara ...

Glad to hear it!
  • zoftnezz

Va e det som blir jobbigt med plastad frotté i vagnen? Jag har haft det innan till mina barn o lär använda det till detta nu...

• spacebeare

plastad frotte kan bli väääääldigt varmt så beroende på när du ska ha skulle jag hålla koll på väderleken. jag har valt att bädda med handduk när det varit var sommar.

• Lydisen
    spacebeare skrev 2009-07-16 07:43:37 följande:
    plastad frotte kan bli väääääldigt varmt så beroende på när du ska ha skulle jag hålla koll på väderleken. jag har valt att bädda med handduk när det varit var sommar.
    Jag har beräknad förlossning den 12/10 så då räknar jag inte med någno värme direkt utan det kommer säkert gå bra med plastad frotté. Anledningen till varför jag frågar är att många jag pratat med tycker inte att det är någon bra idé då materialet inte andas. Men det finns andra som varit med om bättre erfarenheter kring plastad frotté i barnvagn och själv tänkte jag köra på det.
  • JungfruMaria

Jag tänker lägga på ett plastat lakan från ikea. Det lägger jag runt madrassen under lakanet (då får det plastade ligga kvar när jag bara behöver tvätta lakanet) och madrassen andas väl heller inget så det spelar ingen roll tror jag. Vår madrass är liksom innesluten i själva barnvagnstyget o det är ju tjockt o andas knappast det heller.

• spacebeare

12/10 är ju inga problem tänk bara på att hålla koll på graderna i vagnen stoppa gärna en termometer i vagnen för att kolla. blir lätt varmt i vagnen + att man klär på för mkt på barnet.

Svar på tråden plastad frotté till barnvagn?