• jennsans

vad är detta för utslag??

hejsan! önskar lite hjälp för att få veta vad detta är för utslag.
    2 bilder finns i mitt galleri www.familjeliv.se/Hem/jennsans/galleri.php
    prickarna kom igår sitter i ljumskarna fast lite mer ut på låren.
    hade utan blöja väldigt mkt igår o gick i kalsonger o t-shirt bara så känns inte helt som värmeutsla men jag vet inte.
    idag har sonen fått feber 38.8.
    hoppas på hjälp!

• Svar på tråden vad är detta för utslag??
  • Mrs Winter
    jennsans skrev 2009-07-16 13:31:25 följande:
    hejsan! önskar lite hjälp för att få veta vad detta är för utslag.2 bilder finns i mitt galleri www.familjeliv.se/Hem/jennsans/galleri.php kom igår sitter i ljumskarna fast lite mer ut på låren. hade utan blöja väldigt mkt igår o gick i kalsonger o t-shirt bara så känns inte helt som värmeutsla men jag vet inte. idag har sonen fått feber 38.8.hoppas på hjälp!
    har du pratat med BVC?
  • Zamorak
    jennsans skrev 2009-07-16 13:31:25 följande:
    hejsan! önskar lite hjälp för att få veta vad detta är för utslag.2 bilder finns i mitt galleri www.familjeliv.se/Hem/jennsans/galleri.php kom igår sitter i ljumskarna fast lite mer ut på låren. hade utan blöja väldigt mkt igår o gick i kalsonger o t-shirt bara så känns inte helt som värmeutsla men jag vet inte. idag har sonen fått feber 38.8.hoppas på hjälp!
    Ser ut som värme prickar faktiskt
  • Ankiz

Liknande prickar fick min stora son på ryggen, som sen snabbt spred sig till magen och ner på benen. Var på VC flera gånger men ingen kunde säga vad det var... Sista gången fick antihistamin men det blev bara fler och fler. Tillslut fick han blåsor i munnen och på händerna, så det visdae sig vara höstblåsor. Gissar på att prickarna var virusprickar, eftersom de inte hade med själva sjukdomen i sig att göra.

Har han feber idag så kan det ju vara virusprickar.

♥Mamma till Oliver 050922 och Lucas 070708♥
  • lill linda 82
    Ankiz skrev 2009-07-16 13:41:49 följande:
    Liknande prickar fick min stora son på ryggen, som sen snabbt spred sig till magen och ner på benen. Var på VC flera gånger men ingen kunde säga vad det var... Sista gången fick antihistamin men det blev bara fler och fler. Tillslut fick han blåsor i munnen och på händerna, så det visdae sig vara höstblåsor. Gissar på att prickarna var virusprickar, eftersom de inte hade med själva sjukdomen i sig att göra.Har han feber idag så kan det ju vara virusprickar.
    jag gissar oxå på det.. av förkylning/feber får ju ju jämt prickar tycker jag. ialf mina barn, antingen i munnen eller på kroppen.
  • Ankiz

Förresten så man till mig att det inte finns några farliga prickar i Sverige, men man vill ju ändå veta vad de beror på. Men orolig behöver du inte vara .

• jennsans

har inte pratat med bvc. började ju igår med prickarna bara så väntar lite.. bara tänkte om någon visste =)

antihistamin äter han redan..

jo värmeprickar eller virusprickar kan nog vara troligt

• Ankiz
    jennsans skrev 2009-07-16 13:47:04 följande:
    är inte orolig :) mest nyfiken på vad det är!
    Förstår det . Man undrar ju när de bara dyker upp så där.
  • jennsans
    Ankiz skrev 2009-07-16 13:52:05 följande:
    Förstår det . Man undrar ju när de bara dyker upp så där.
    precis =)
Svar på tråden vad är detta för utslag??