• jennsans

vad är detta för utslag??

hejsan! önskar lite hjälp för att få veta vad detta är för utslag.
    2 bilder finns i mitt galleri www.familjeliv.se/Hem/jennsans/galleri.php
    prickarna kom igår sitter i ljumskarna fast lite mer ut på låren.
    hade utan blöja väldigt mkt igår o gick i kalsonger o t-shirt bara så känns inte helt som värmeutsla men jag vet inte.
    idag har sonen fått feber 38.8.
    hoppas på hjälp!

• Svar på tråden vad är detta för utslag??
  • jennsans
    Sweetie82 skrev 2009-07-16 20:05:43 följande:
    Vattkoppor??
    ser det ut så??
    o kan de komma bara i ljumskarna typ?
  • Sweetie82
    jennsans skrev 2009-07-16 20:50:48 följande:
    ser det ut så??o kan de komma bara i ljumskarna typ?
    ingen aning.. men jag upptäckte själv utslag på min dotter imorse.. bara tre utslag (ett på ena axeln å två på ena armen), som ser ut som myggbett å lite som de utslagen som din son fått. Du skrev att din son hade feber också, vid vattkoppor är det ju vanligt med feber. Dock har min dotter ännu inte fått nån feber.
  • solstraalen

Hur länge har han haft dom där prickarna, då bilderna togs? Och hur länge har han haft dom?

• jennsans
    solstraalen skrev 2009-07-16 21:14:04 följande:
    Hur länge har han haft dom där prickarna, då bilderna togs? Och hur länge har han haft dom?
    haft prickarna ett dygn ungefär när bilderna togs tror jag. o de togs i morse så haft sen igår. (vad jag vet )
    får inte titta nu så vet ej hur de ser ut nu
  • solstraalen

Hmm, då lär de inte vara vattkoppor.
    Förmodligen nå virus ( säger jag som har en dotter som har haft halva världens alla konstiga utslag som läkarna inte kunnat sätta diagnos på ). :)

• jennsans
    solstraalen skrev 2009-07-16 21:22:34 följande:
    Hmm, då lär de inte vara vattkoppor.Förmodligen nå virus ( säger jag som har en dotter som har haft halva världens alla konstiga utslag som läkarna inte kunnat sätta diagnos på ). :)
    går det fortare med vattkoppor??
    ja jag har ingen aning därför jag gjorde tråden =)

och jag tackar för alla svar!
  • jennsans
    solstraalen skrev 2009-07-16 21:26:19 följande:
    Ja det brukar gå fort från stadiet prick till prick med blåsa i :)
    ok ja då är det nog inte vattkoppor.. såg nästan lite mindre (om än kanske några fler ) ut nyss
  • Sweetie82
    solstraalen skrev 2009-07-16 21:26:19 följande:
    Ja det brukar gå fort från stadiet prick till prick med blåsa i :)
    hur fort då? Hittade nämligen tre prickar på dottern imorse.. ganska ljusa.. men ikväll var de större å rödare, men ännu inte vätskefyllda å inga nya funna än.. misstänker vattkoppor hos dottern.
  • Knastroll82

På min son tog det ungefär två dagar innan utslagen blev blåsor när han hade vattkoppor. Såg först bara ut som myggbett ungefär, fast mindre.
    Började med ett par tre stycken under blöjan, men spred sig sedan till hela kroppen.

Ts, de såg ut ungefär som ditt barns prickar först.

• solstraalen

Tänkte oxå på vattkoppor, ser ju ut så. Men min äldsta grabb fick blåsor på några timmar bara..

• Sweetie82
    solstraalen skrev 2009-07-16 21:37:06 följande:
    Tänkte oxå på vattkoppor, ser ju ut så. Men min äldsta grabb fick blåsor på några timmar bara..
    det kanske tar olika lång tid för alla?? 
    kanske kan det vara vattkoppor TS´s son fått då (samt min dotter)??
  • jennsans

hmm får la se hur de ser ut i morgon (eller hela natten om han inte kan sova)
    feber fortfarande men det kan ju bero på allt möjligt.. ska nu läsa länken.

• Sweetie82

Hur ser det ut idag? Min dotters utslag ser fortfarande likadana ut som igår, dvs inga blåsor på å inga fler har hon fått heller

• jennsans

alexanders utslag har blivit mindre.. bara små små prickar nu. ingen annan stans heller.. dock kvarstår febern för stackaren..

• Sweetie82
    jennsans skrev 2009-07-17 14:20:35 följande:
    alexanders utslag har blivit mindre.. bara små små prickar nu. ingen annan stans heller.. dock kvarstår febern för stackaren..
    Skönt att prickarna är mindre. Hoppas febern också ger med sig snart!!

Min dotters utslag är mkt ljusare idag å syns inte alls lika mkt. Inte vattkoppor här heller alltså.
  • jennsans
    Sweetie82 skrev 2009-07-18 23:01:27 följande:
    Skönt att prickarna är mindre. Hoppas febern också ger med sig snart!!Min dotters utslag är mkt ljusare idag å syns inte alls lika mkt. Inte vattkoppor här heller alltså.
    nu är alexanders feber borta med.. utslagen är lika dvs mindre än när korten togs.
    skönt att det blivit så hos er med!
Svar på tråden vad är detta för utslag??