• Dollars matte

Finns det någon "bästa tid" att sälja på Tradera?

Jag har inte vågat mig på att bli "traderare" ännu, men nu har jag rensat lite i barnkläderna och tänkte prova att lägga ut det på Tradera.

Ni som är erfarna, finns det någon tid i månaden där man säljer bäst/får bäst betalt? Spontant tänker jag att veckan runt barnbidrag/lön borde vara smartast, har ni upplevt det så? Eller, om alla tänker så har man väl större konkurrens förstås och då försvinner man kanske i mängden?

Har ni några andra tips till en nyfiken nybörjare?    Typ, annonsens utformning, fraktsätt, packning osv.

Internet är roligare än text-tv
  • Svar på tråden Finns det någon "bästa tid" att sälja på Tradera?
  • gintonic77

Barnkläder brukar jag lägga ut så de avslutas runt den tjugonde och alltid runt 21-tiden på kvällen så de kan vara med och fajtas de sista minutrarna utan att ha små barn hängandes i armarna=)

• Nyfiken gul

sen är tipset också att försöka sälja prylarna litegranna i fel årstid.

Det är lättare att bli av med plagget + att få lite bättre betalt om man har lite is i magen och säljer tex barnens flytväst i mars och vinterjackan i september.

annars försvinner kläderna i mängden och det blir svårare att sälja sakerna.  Har man 233 vinteroveraller att välja på är det inte så säkert att jag väljer just DIN overall ...

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
Svar på tråden Finns det någon "bästa tid" att sälja på Tradera?