• Missvampiria

BF framåt jul 2009, del 2!

Här samlas vi som efter lång tid och många försök äntligen lyckats bli gravida! Antingen på egen hand eller med hjälpa av bla. IVF.

Både gamla och nya medlemmar som är beräknade att föda runt jul 2009 är välkomna! {#lang_emotions_smile}

~Neo 16/1-07 och Bebis i magen med BF 26/12-09~
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-16 19:27
    Länk till gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m43220143.html
  • Svar på tråden BF framåt jul 2009, del 2!
  • Missvampiria
    Waiting 4U skrev 2009-07-31 18:15:03 följande:
    Någon som försäkrat magen än?Tecknade en gratis gravid försäkring på Trygg Hansa igår, men den börjar inte gälla förän vecka 26, men det är bara 5 veckor kvar dit!;)
    Nä, men jag har haft funderingar på det... Har ju ändå betalat 8000 för Bebis...
  • MissMarti

Jag har med funderat på o försäkra magen...ska nog kolla upp olika bolag o va det innebär...känner att ja e total nybörjare hehe =)
    Va gör ni en fredag som denna då?? själv e ja både hund o karl fri så ja har haft "ta hand om mig själv" kväll med bad o ansiktsmask o hårinpackning...de som ja kände saknades var ett glas rött...hmm men de får vänta till nästa sommar =))
    va de nån av er som rökte innan ni blev gravida?? Jag slutade röka i januari när ja åt min första pergokur... o de gick oväntat bra inga plåster eller nått använde ja utan bara en jekla vilja...men nu ni så har ja drabbats av en enormt röksug...men kommer ju självklart inte ta en cigg för de..

• Waiting 4U

Jag rökte innan men slutade i november förra året. Ville ju ha så bra chans som möjligt att få smått och det har gått jätte bra!:) Sen jag blev gravid har jag faktiskt inte känt nått röksug alls utan det var innan, när man tog sig en iskall go öl eller så. Det jobbigaste var när vänner rökte runt omkring mig vid fest tillfällen.

• Waiting 4U

Jo, jag kollade runt på dom vanligaste försäkringsbolagen som finns och dom flesta har ungefär samma. Dom bästa var Folksam och Trygg Hansa. Valde Trygg Hansa eftersom jag själv är försäkrad där!:)

• Lumix

Det där med försäkring är ju helt annorlunda här så jag håller mig väl utanför den diskusionen
    Men jag undrar om det är nån mer som kan tänka sig att berätta hur dom funderar kring vilket skötbord dom vill ha.
    Här är ju klockan fortfarande "bara" 3 på eftermiddagen och jag är hemma tidigt jobbar på ett animal shelter här på dagarna. Vi brukar alltid passa på och gå ut och äta på fredagskvällarna och så blir det nog i dag också. Känner att jag är vansinnigt sugen på sushi...hoppas min man är det också

• lyckospeja

Grattis alla ni som varit o sett bebis på rul!

Semestern tog slut i måndags, så jag har varit ganska slut på eftermiddagarna. Inte orkar surfa så mycket, har mest somnat i soffan när jag kommit hem...!

Finte väder här idag, helt otroligt! Får kanske ge mig ut en sväng.

• lyckospeja
    2SmåPrinsar skrev 2009-07-29 14:43:50 följande:
    Hej Hej. Tänkte hänga på lite här. Väntar en liten pojke den 23 december. Har varit på CUB två gånger och RUL två gånger och ska på ett tillväxt UL den 12 augusti eftersom bf har blivit framflyttad två gånger.
    Välkommen!

Hörrni, måste tipsa om en sak. IKEA har en grå pyjamas, långbyxor + kortärmad tröja, för typ 80 kr. Den är supermysig! Mjukt och härligt tyg, och otroligt billigt. Bästa köp jag gjort på ett tag, använder det som mysdress!
  • Missvampiria
    lyckospeja skrev 2009-08-01 14:02:38 följande:
    Välkommen!Hörrni, måste tipsa om en sak. IKEA har en grå pyjamas, långbyxor + kortärmad tröja, för typ 80 kr. Den är supermysig! Mjukt och härligt tyg, och otroligt billigt. Bästa köp jag gjort på ett tag, använder det som mysdress!
    Hihi den har jag också köpt Supermysig! Använder den också som mysdress när jag går hemma...

Idag har vi varit på 1-årskalas. Mycket tårta blev det... {#lang_emotions_undecided}
  • Waiting 4U

Idag är det fint väder så det blir bara en snabbis här på tråden idag. Har vart iväg med hundarna på stranden så att dom fick springa av sig lite, plus att våran nya lilla vovve Billy fick kolla vattnet!:)
    Tittade på den där pyjamasen på IKEA men köpte den aldrig, ångrar mig nu när ni säger att det va

• Waiting 4U

Idag är det fint väder så det blir bara en snabbis här på tråden. Har vart iväg med hundarna på stranden så att dom fick springa av sig lite, plus att våran nya lilla vovve Billy fick kolla vattnet!:)
    Tittade på den där pyjamasen på IKEA men köpte den aldrig, ångrar mig nu när ni säger att det va så mysig!:(
    Ååå sushi, det är ju så gott. Tyvärr har sushi stället här sommarstängt men jag vet precis när dom öppnar och då kommer jag vara den första på plats!;)

Svar på tråden BF framåt jul 2009, del 2!