• Maddeliix

Ni med tre barn, vad har ni för bil?

Jag undrar lite (inte för att vi har tre barn nu eller väntar trean) vad ni med 3 barn har för bil?

Vi tänker i banorna att byta upp oss nämligen från en saab 9-3 där vi nu har två barn, men vi vill byta upp oss till en INTE allt för dyr bil för plats för tre barn så man slipper ordna med det när ett tredje blir aktuellt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-16 20:18
    Okej måste tillägga eftersom jag skrev så dåligt förut, vi kommer (troligtvis) ha tre barn i barnstolar då, (vi planerar väl en liten innan sonen fyllt fem)

• Svar på tråden Ni med tre barn, vad har ni för bil?
  • SeTa

Vi har en 9-5. Men bara ett barn som sitter i stol.

• Livet e toppen

Vi har Volvo XC90 för plats till 3 bilbarnstolar

Hur gamla är dina barn? Sitter alla i bilbarnstol?

• Maddeliix

Livet e toppen skrev 2009-07-16 20:17:57 följande:

Vi har Volvo XC90 för plats till 3 bilbarnstolar Hur gamla är dina barn? Sitter alla i bilbarnstol?
    jag skrev det så dåligt förut så jag uppdaterade i TS ..

Vi kommer (troligtvis) ha tre bilbarnstolar
  • Maddeliix
    SeTa skrev 2009-07-16 20:13:02 följande:
    Vi har en 9-5. Men bara ett barn som sitter i stol.
    tack för svaret :)
  • Grenadjären

SAAB 9-5 Linear 2.0t SportCombi BioPower och
    Opel Astra Combi

• Fläril

Toyota Corolla Verso. Vi har 2 bälteskuddar och ett babyskydd. Bilen passar oss perfekt!

• Nufsan

Mitshubishi Space Wagon med 6 säten. Skönt att kunna få med nån kompis också om det behövs

♥ღ♥ Snart 4-barns mamma, bf 29/7 2009♥ღ♥
  • motherof4children

vi har en volvo v70 GLT med extra säten där bak

• Carr0n

Vi kommer få nr 3 nu i början på dec och har skaffat en Chevrolet Trailblazer för att både tvillingvagnen och den vanliga vagnen ska få plats.

Hade vi inte behövt vagn till dom andra 2 barnen så hade vi behållt våran v70, den duger perfekt om man bara har ett barn som åker vagn.

• Ledilnaan

Vi har en V70, Väntar nummer 3 i oktober. Hoppas på att vi ska få plats med tre bilstolar, storebröderna kommer då vara 3 ½ år och 1½ år, så det blir tre bakåtvända stolar som ska få plats.
    Annars får vi leta efter en annan bil, men jag tror att det går.

• Carr0n
    Ledilnaan skrev 2009-07-20 10:58:26 följande:
    Vi har en V70, Väntar nummer 3 i oktober. Hoppas på att vi ska få plats med tre bilstolar, storebröderna kommer då vara 3 ½ år och 1½ år, så det blir tre bakåtvända stolar som ska få plats.Annars får vi leta efter en annan bil, men jag tror att det går.
    Det går, det har vi provat
    Hade 1 fram, 1 bakom passagerarstolen och en i mitten bak.
  • Bite me

Volvo V70, tror jag den heter. Tre riktigt stadiga o säkra bilbarnstolar får plats där bak.

• MariaX m 2

VW Sharan

- mkt bekväm, gott om plats och klassas nog som hyfsat säker. Vi har fortfarande alla barnen i barnstolar, 2 framåt och en bakåt. Sen har vi 2 stora hundar som oxå får plats.

• Dr Mupp

Inegn alls, men min erfarenhet säger att tre stolar går i de flesta bilar. Vi hade under en period 2 bakåtvända och ett babyskydd och sen två bakåtvända och en framåtvänd. Gick in i alla bilar vi testat.

• Svimpe

Vi har en opel zafira och är mycket nöjda. Den har två extrasäten (rätt bekväma) som göms i gålvet när de inte används. Även när de är uppsatta har man lite lastutrymme. Allt som allt finns det plats för sju personer i bilen. Extrasätena är mycket lätta att handskas med. Bilen ser dässutom rätt liten och nätt ut för att vara en familjelastare. Den har massor med fiffiga förvaringsutrymmen.

I baksätet har vi två barn i bakotvända bilbarnstolar och bebisen i ett bebisskydd sittandes i mitten. När bebisen växer ur babyskyddet är det dags för storebror att åka framåtvänt, då får han sitta i mitten och lillan bakotvänd på hans gamla plats.

Svar på tråden Ni med tre barn, vad har ni för bil?