Inlägg från: ole dole doff |Visa alla inlägg
  • ole dole doff

Vart e 86:orna

här e en till mamma, 86:a med en dotter på snart 1 år. Agnes heter hon, hoppas man få hoppa in här

• ole dole doff
    pussgurkan86 skrev 2009-07-18 10:48:51 följande:
    klart du får. hur trivs du som mamma ole dole doff??
    både och,, jag ficm en förlossnings-deppresion när Agnes föddes så jag ahr kämpat med den och kämpar fortfarande, men det känns ju ändå härligt o va mamma, man undrar ju vad man gjorde med all egentid innan man fick barn egentligen..
  • ole dole doff
    Anika86 skrev 2009-07-18 10:57:55 följande:
    Va tråkigt att du fick deprision hoppas de går bra för dig, fick du nån bra hjälp för de?
    jag höll de för mig själv till agnes va på 6 månaders kontrollen, o då fick ja hjälp av en psykolog på en gång o ha gått hos henne sen dess, nu ha ja även fått medicin som ja e livrädd o ta... har inte löst ut receptet än o ha inte fått nån info om va de e för nått, men men de få bli som de blir..

för att förtydliga lite så har jag inte nå "behov" av att skada mitt barn, utan de e svårt att ta till mig henne.. de e såna problem jag har...

hur upplever nia ndra det med mammalivet??
  • ole dole doff
    pussgurkan86 skrev 2009-07-18 11:02:02 följande:
    jag ska också erkänna att jag blev lite deprimerad när amningen inte kom igång riktigt så hon fick ersättning och sen ville hon inte ha bröstet längre. jag började äta godis och nu har jag gått upp 7 kg sedan jag fick dottern. *tummen ner*
    samma här, jag fullkomligen vräker i mig gotta o pringles chips har gått upp 11!!!!!! kilo.. vet inte hur ja ska ta itu med detta.. tips nån,,,, nån dunderkur där man tappar allt utan att behöva göra nått haha..
  • ole dole doff
    Anika86 skrev 2009-07-18 11:13:29 följande:
    ole dole doff skrev 2009-07-18 11:08:19 följande: Jag hoppa studsmatta när jag va yngre och gick ner fast då måste man ju iof studsa men de e ju inte lika jobbigt som att gå ut och springa el nåt sånt :P
    haha ja hoppa studsmatta vore inte rumt, ja äääälskar allt som ha med sånt o göra, men ja bo i lgh så ja ha ingen gräsmatta o ha den på, men i framtiden så blid e en gigantisk matta till barnen (mig)
  • ole dole doff
    pussgurkan86 skrev 2009-07-18 14:30:52 följande:
    har varit och handlat nu, lite mat och blöjorfår man fråga hur ni bor alla 86:or??
    ja bo i örnsköldsvik, i västernorrland.. förmodligen långt ifrån er alla andra.. var bor ni andra då?
  • ole dole doff
    ole dole doff skrev 2009-07-18 14:37:36 följande:
    ja bo i örnsköldsvik, i västernorrland.. förmodligen långt ifrån er alla andra.. var bor ni andra då?
    vi bo i en trea på 80 kvm o funderar på o flytta.. vill in mot stan eftersom jag ändå åker dit nästan varje dag så vi håller på kolla vilka alternativ som finns..
    trivs du i sthlm då?
  • ole dole doff
    Anika86 skrev 2009-07-18 17:33:55 följande:
    Jag ska plugga till undersköterska först sen till sjuksköterska mitt mål är att bli barnmorska så jag hoppas :)
    samma som jag då, jag e usk:a nu o ska söka ssk till våren/hösten och sedan Bm, det har varit mitt mål sen länge, men ja ha inte haft motivering att plugga, men nu efter jag fick Agnes så känns de heeelt rätt, hoppas man klarar det e´konomiskt bara...
  • ole dole doff
    Anika86 skrev 2009-07-18 21:43:37 följande:
    ole dole doff skrev 2009-07-18 21:17:35 följande: Så känner jag me har aldrig gillat skolan men nu efter jag fick yasmine är jag jätte motiverad och plus jag ska plugga på distan så jag slipper gå i skolan så de kanske hjälper de med
    sköönt att kunna läsa på distans,, de kommer inte jag kunna göra då de inte finns här, men de ska nog gå bra ändå, de e ju inte alla sagarn man ska vara på skolan, mycke av arbetet e ju egna studier oxå så de bli nog bra för oss båda
  • ole dole doff
    Anika86 skrev 2009-07-18 21:53:50 följande:
    ole dole doff skrev 2009-07-18 21:48:48 följande: Ja de känns jätte skönt så slipper min dotter vara på dagis så länge så på de sättet är de jätte bra :)Ja de här kommer vi nog fixa galant :)
    de bli nog bra de, o som du säg så bli de bra för dottern oxå.. hur e de me bidrag när man e ensamstående o ska plugga?? vilka möjligheter finns de
  • ole dole doff
    Anika86 skrev 2009-07-18 22:18:58 följande:
    ole dole doff skrev 2009-07-18 21:55:05 följande: De finns ganska bra möjligheter har kollat upp med csn om hur mycket jag kan få i bidrag och då kunde jag få ungefär 6677 kr i studiebidrag varje månad så då skulle jag slippa ta lån så de känns jätte skönt :)HUr blir de för dig me bidrag?
    okej, de låter ju bra, men va få man för andra bidrag då?? få man bostadsbidrag eller nå sånt oxå???
    ja vet inte hur de bli för mig, iom, att ja ha sambo just nu så tro ja inte ja behöver ta nå lån alls, ja ta lite fp-dagar nu o får ut ung. 4000 i månaden och de klarar vi oss på gott o väl, så om vi leker med tanken att ja få bidrag från csn på ca 3000 så ska de nog gå bra de med... men men ja e ju inte där än, så vi få se, men ja tro inte ja komma behöva ta nå stort lån ialla fall o de känsn skönt
Svar på tråden Vart e 86:orna