• Itzumo

Vart e 86:orna

Anika86 skrev 2009-07-18 17:33:55 följande:
    Jag ska plugga till undersköterska först sen till sjuksköterska mitt mål är att bli barnmorska så jag hoppas :)
    Varför inte plugga direkt till sköterska? Du har ju ingen fördel att först bli Uska...
    Mamma till ♥Ella 2009-02-13♥, Läs om våran vardag: Http://Cia86.blogspot.com
  • Itzumo
    Anika86 skrev 2009-07-18 17:55:35 följande:
    Haha de hade jag ingen aning om faktiskt jag och skola går inte direkt i hand men tack för tipset :)
    haha, Jo, jag vet då jag själv är uska och har flera av mina klasskompisar som läst vidare och sagt att de fått läsa om en massa och fördjupa sig...

Tänkte bara ju mindre man går skola ju mer man hinner tjäna pengar..
  • Itzumo
    Zvartaliljan skrev 2009-07-24 16:25:11 följande:
    Hej hej. Här är en 86a till Har funnits några 86-trådar förut men ingen har levt kvar särskilt länge tyvärr Hoppas denna gör det!
    Jo, det hoppas jag med.... Är som kul att prata med morsor som är lika gamla som en själv.. :-P
  • Itzumo
    MariaOMarkus skrev 2009-08-01 11:55:01 följande:
    Hur mår ni alla ´?
    Här mår vi alla bra, men är less på att Ella ska krångla VARJE kväll vid läggningen.. Förstår inte varför det ska vara så svårt att somna.........
  • Itzumo
    MariaOMarkus skrev 2009-08-01 22:39:31 följande:
    Låter precis som malou..hon vägrar somna ibland fast hon är så himla trött..hennes pappa får ine vagga henne till sömns utan det ska vara jag och då somnar hon direkt. förstår inte heller varför det ska vara så svårt men nu sover hon iaf
    Joo, Ella kan vara dödstrött och nu har hon kommit in i en fas där pappa inte får hålla henne alls på kvällarna.. Så jag får hålla och försöka söva medan hon är en liten hal ål och inte alls kan sitta still varken när man ammar eller annars..

Måste väl vara en fas va? För på dagen är det inga problem alls för henne att sova.. Hmm....
    MillisW skrev 2009-08-02 10:36:33 följande:
    Joo här är det bara bra med oss lite trött på detta träliga väder bara :( Nova brukade med krångla med att sova på kvällarna och nätterna med sen jag slutat amma och ger henne god natt välling så sover hon som en stock mellan 19:30-06:30 =)
    Ja, kanske att hon inte blir mätt på kvällen.. Fast jag försöker amma typ hela tiden fast hon vill ju inte ha... Kanske full mage med för lite mat?
    Men får man ge välling trots att de inte är 6 mån? För det står väl från 6 mån på paketet?
  • Itzumo
    MariaOMarkus skrev 2009-08-02 19:04:33 följande:
    Itzumo - ja de låter ju som en fas om hon inte är så annars. Får hopaps de går över så sambon din oxå kan lägga henne ibland.
    Jo, jag börjar hoppas det också.. Vill ju inte alltid sitta fast på kvällarna..

MillisW skrev 2009-08-02 19:14:47 följande:
    det kan ju vara att mjölken du inte har räcker till för att hon ska bli mätt det kanske inte rinner till som det ska för så hade jag så först ammade jag Nova flera gånger men hon vart ju bara nöjd en liten stund så pröva med vällingen tror det kommer lösa ditt problem ;D hur gammal är hon ? vällingen är från CA 6 mån men jag började med natt vällingen när Nova var lite över 5 månader bara så det är ingen fara är du orolig så fråga dom på BVC bara =))
    Ja, kanske det är så.. Måste nog prata med BVC och höra vad de säger...
    Hon är 5,5 mån så alldeles strax 6 mån..
  • Itzumo
    MillisW skrev 2009-08-02 22:45:08 följande:
    Då är det nog absolut ingen fara om hon lir 6 månader nu :)) hoppas det hjälper :D kan vara skönt med för då kan ju pappan även ge :)
    Jo, det var det jag tänkte.. Att jag inte blir lika bunden på kvällarna...
  • Itzumo
    MariaOMarkus skrev 2009-08-03 11:05:13 följande:
    Känner desamma..vill inte heller vara fast men nu är jag de..tänkte be sambon natta henne ikväll så får vi se hur de går
    Jo, Jag har nu pratat med BVC och jag ska prova ge henne nå välling ikväll, men bara lite till att börja med så man inte chockar magen.. :-P

Så jag hoppas att hon blir nöjd ikväll då...

Om det funkar så ska sambon börja få lägga henne..
Svar på tråden Vart e 86:orna