• kroppknopp

Någon som tagit halv Pergotablett?

Jag har ätit Pergotime (1 tablett 50 mg) två månader i våras. Fick två ägg varje gång. Vi har ett barn sedan tidigare och tillhör kanske minoriteten som inte känner att vi vill ha tvillingar. Har även "tvillingar" i släkten samt är 40 år så det ökar sannorlikheten för att jag ska få tvillingar.

Funderar nu på att ta en halv pergotablett vid nästa mens (i slutet av juli) istället för en hel. Någon med erfarenhet av det?

Tvekar dock lite eftersom jag förmodligen ska starta medicinering inför IVF i samband med mensen som kommer i augusti. Har läst olika här på FL när det gäller lämpligheten att äta Pergo månaden innan IVF. Tyvärr är ju alla läkare på semester så jag kan inte fråga dem.

Superglad för alla svar!

• Svar på tråden Någon som tagit halv Pergotablett?
  • Slöjan

Ingen aning... men det är aldrig bra att laborera med doseringar utan en läkaren samtycke....

• Pascha78

Jag fick ordinerat en halv tablett pergo av min doktor pga att jag har egen ÄL men han ville stärka den.
    För mig resulterade det i en graviditet :) Fick ganska mycket biverkningar av pergo så förmodligen så funkade det men endast en halv tablett.

Men om du är ordinerad en tablett så borde du fråga din doktor först.
    Semestertider inom vården är ett elände både för patienter och personal.

Fast "risken" för tvillingar är ju ändå ganska låg.

Svar på tråden Någon som tagit halv Pergotablett?