• salzas

vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)

Jag väntar min första bebis den 21aug. Hoppas på att jag får vara med i denna tråd.
    Längtar ihjäl mig efter att träffa bebisen men är rädd för att inte hinna med alla förberedelser.

• salzas
    Sazee skrev 2009-07-27 19:55:22 följande:
    Jag har BF 23e så :) varför skulle du inte hinna med alla förberedelser? :O jag hade den känslan förra veckan men satte igång med de saker som var kvar, och de visade sig vara avklarat snabbt. :P
    Ja, bara man sätter i gång så går det nog ganska fort :) Jag skall börja kväll.

Vad mysigt det lät att bo i sthlm skärgård. Jag b0r på söder i sthlm och är 31.
  • salzas
    bonsai skrev 2009-07-29 16:55:23 följande:
    Ja vi bor i villa på Ingarö med 500 m till havet. Tar ca 25 min till stan vilket är helt perfekt. Har jobbat i Hammarby Sjöstad men tyckte inte om att pendla varje dag så nu jobbar jag tio min hemifrån. Kan det bli bättre?
    Det låter jätte skönt. Har du häst med? Perfekt att du hittat jobb i närheten med. Min sambos syster bor på Bullandö så jag har varit lite på värmdö. Jag skulle gärna vilja ha ett litet sommarhus där ute.

När är det dags för dig?
  • salzas
    bonsai skrev 2009-07-29 17:19:22 följande:
    Hästen står i Skåne hos min sambos kusiner. Vi kommer inte överrens;) lika dåligt temprament. Vi ska ha 22 aug är planen, men jag är glad om det blir innan september.. Har ställt in mig på att gå över så att man inte blir besviken. Det är ju tyvärr inte många procent som föder på bf. När ska ni ha? Har haft alla mina hästar på olika stall på Bullandö dock inte långt ut på Bullandö. Ja, jag förstår verkligen folk som vill bo här ute, är själv uppvuxen på Värmdö och kommer inte att lämna ön om jag inte flyttar väldigt långt i så fall.
    Det är mysigt på Värmdö. :) Ha Ha hoppas ni båda snart lugnar ner er så att du kan ta hem han snart. Fast det kanske blir mycket med bebis och häst första tiden. Vi är beräknade till den 21aug. Men jag hoppas på lite tidigare men säkert kommer jag gå över tiden.
  • salzas
    bonsai skrev 2009-07-29 16:58:12 följande:
    Kul att se vart folk bor. När bebisarna har kommit kanske man har möjlighet att ses i någon mysig park någonstans. Är inte med i någon föräldra grupp eller något sånt men skulle väldigt gärna vilja att bebisen får börja på babysim. Är det någon annan som är med i någon slags grupp?
    De har bra babysim i Sickla har jag hört. Inte så långt för dig
  • salzas
    bonsai skrev 2009-07-29 17:30:46 följande:
    Nja. Hästen får nog bli kvar där. Hon trivs och mår bra och får bra utbildning o jag tänkte nog börja ta lektioner igen om något år så man bara behöver åka till stallet o rida utan ansvar o tid. Skönt att bara rida o sen åka hem. Vart ska ni föda? Jag ska föda på sös. Får se om det finns plats på södra bb när vi är på väg in.
    Jag har plats på BBStockholm men jag börjar att tänka om. SÖS ligger betydligt närmare. Men jag får se när det blir dags.
    Hur går det för dig och dina förberedelser? börjar du bli klar eller?
  • salzas
    Vaniljkyss skrev 2009-07-30 20:39:34 följande:
    salzas: födde min son på BB Stockholm och kan VARMT rekommendera det!!!
    Ja de är just det, att BBStockholm verkar super bra så jag vet inte riktigt. När är det dags för dig? Är det Göteborg du bor nu?
  • salzas
    bonsai skrev 2009-07-30 21:45:15 följande:
    Hej. Vi är klara med allt förutom ett par sista inköp som babywatch (prima nova) och en bärsele. Sen är det bara lite smågrejer som mobiler, reflexer och lite annat krafs. Sambon ska också bygga en liten barnvagnsramp till trappan vid entrén så man slipper släpa upp vagnen. Själv då är ni redo? Har också hört att BB stockholm ska vara jättebra.
    Nu börjar jag känna mig lite mera redo. Har börjat tvätta och köpt säng och så. Men jag kan erkänna att jag har en del kvar. Det har varit så fint väder idag så idag har jag varit lat och bara suttit i parken med voven :)
  • salzas
    Vaniljkyss skrev 2009-07-31 11:00:29 följande:
    salzas: BF är 19 augusti (men jag känner att det kanske blir någon vecka innan - bara en känsla). Jag bor ca 1 timma väster om Göteborg så jag ska denna gång föda på SÄS i Borås. Kommer att sakna BB Stockholm med de härliga rummen man får efteråt med ställbara Hästensängar osv...
    Men det är säkert bra så säs med. Är du från sthlm och sedan flyttat till borås?
  • salzas
    Amnas skrev 2009-07-30 11:34:21 följande:
    Bor i Malmö och väntar nr.1 Nu är det 3 veckor kvar till 21 aug!!! Mår fortfarande bra, men längtar massor till lillan kommer ut.
    Jag har med bf 21aug. Skönt att du fortfarande mår bra. Vet du vad din lilla skall heta?
  • salzas
    Vaniljkyss skrev 2009-08-01 16:03:51 följande:
    Nej jag är född i Göteborg, bott i Dalarna och sedan i USA i 10 år. Efter det Stockholm i 6 år. Nu bor jag väster om Borås i min sambos hemstad = nära till farmor, farfar, mostrar och kusiner! Tyckte om att bo i Stockholm men bodde i Birkastan i en etta på 33kvm
    Oj globetrotter, roligt! Jag hajar 33kvm inte så roligt med sambo och en liten, plus att ha närhet av familj är ju med riktigt trevligt.
  • salzas
    Sazee skrev 2009-08-07 20:53:08 följande:
    jag håller med dig. Vi har faktiskt några namn vi väljer emellan men samtidigt så är vi oense. Sambon gillar Cornelis, Mattis och jag gillar Zakarias och Alexius. Dom vi gillar tillsammans är Noah, Theo, Liam och Joshua. har snurrat runt massa olika namn men de är väl de här som vi en aning är sams om. Några av de som passar er kanske? :)
    Alexius var riktigt fint! har aldrig hört det innan.
Svar på tråden vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)