• bonsai

vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)

Hej! Va kul att så många har bf den 22 aug. Det har jag med! Längtar efter allt efter graviditeten, junna sova hur man vill, kunna äta vad man vill, kunna raka sig utan risk för sterilisering, kunna ha snygga kläder, börja träna igen och självklart och mest av allt BEBISEN!!!!!!!!

• bonsai

Förresten, vart bor alla? Jag bor i Stockholms skärgård och är 28 år.

• bonsai
    salzas skrev 2009-07-28 14:39:36 följande:
    Ja, bara man sätter i gång så går det nog ganska fort :) Jag skall börja kväll.Vad mysigt det lät att bo i sthlm skärgård. Jag b0r på söder i sthlm och är 31.
    Ja vi bor i villa på Ingarö med 500 m till havet. Tar ca 25 min till stan vilket är helt perfekt. Har jobbat i Hammarby Sjöstad men tyckte inte om att pendla varje dag så nu jobbar jag tio min hemifrån. Kan det bli bättre?
  • bonsai

Kul att se vart folk bor. När bebisarna har kommit kanske man har möjlighet att ses i någon mysig park någonstans. Är inte med i någon föräldra grupp eller något sånt men skulle väldigt gärna vilja att bebisen får börja på babysim. Är det någon annan som är med i någon slags grupp?

• bonsai

Hästen står i Skåne hos min sambos kusiner. Vi kommer inte överrens;) lika dåligt temprament. Vi ska ha 22 aug är planen, men jag är glad om det blir innan september.. Har ställt in mig på att gå över så att man inte blir besviken. Det är ju tyvärr inte många procent som föder på bf. När ska ni ha? Har haft alla mina hästar på olika stall på Bullandö dock inte långt ut på Bullandö. Ja, jag förstår verkligen folk som vill bo här ute, är själv uppvuxen på Värmdö och kommer inte att lämna ön om jag inte flyttar väldigt långt i så fall.

• bonsai
    Sazee skrev 2009-07-29 17:15:05 följande:
    Vi hade 3 föräldraträffar vilket inte gav så mycket rent socialt.. Vi ska ev börja med babygym, beror på om vi hittar något i närheten som inte kostar skjortan..
    Jag har kort på world class och där finns det ett pass som heter baby power. Det är någon slags blandning mella core och bodypump om jag har förstått det rätt. Mitt kort är fryst till januari, sen tänkte jag börja träna. Jag betalar 469 kr i månaden för mitt gymkort.
  • bonsai

Nja. Hästen får nog bli kvar där. Hon trivs och mår bra och får bra utbildning o jag tänkte nog börja ta lektioner igen om något år så man bara behöver åka till stallet o rida utan ansvar o tid. Skönt att bara rida o sen åka hem. Vart ska ni föda? Jag ska föda på sös. Får se om det finns plats på södra bb när vi är på väg in.

• bonsai
    salzas skrev 2009-07-29 17:28:32 följande:
    De har bra babysim i Sickla har jag hört. Inte så långt för dig
    Ja det är nog det närmaste. Ska kolla upp när bebisen kommit hur lång kö o så det är. Då kan man kanske passa på att få lite motion själv också. Blir väl många promenader i början innan man orkar o vill börja trän igen. Vårat gym har barnpassning från tre månader men jag skulle aldrig vilja lämna bebisen när den är så liten, så det blir vackert att vänta tills sambon slutat jobba å då har man säkert sååååå stor lust att träna.
  • bonsai
    salzas skrev 2009-07-30 20:11:37 följande:
    Jag har plats på BBStockholm men jag börjar att tänka om. SÖS ligger betydligt närmare. Men jag får se när det blir dags. Hur går det för dig och dina förberedelser? börjar du bli klar eller?
    Hej. Vi är klara med allt förutom ett par sista inköp som babywatch (prima nova) och en bärsele. Sen är det bara lite smågrejer som mobiler, reflexer och lite annat krafs. Sambon ska också bygga en liten barnvagnsramp till trappan vid entrén så man slipper släpa upp vagnen. Själv då är ni redo?
    Har också hört att BB stockholm ska vara jättebra.
  • bonsai
    Aleksandra skrev 2009-07-30 21:52:54 följande:
    Nu kan det vara jag som har 0 koll, men jag vet att när vår första tjej skulle födas 2006 va man tvungen att ansöka om plats på BB Stockholm, och man fick bara plats om det förväntades en normal förlossning. Jag som lider av enorm sjukhusskräck blev nekad plats trots att vi inte visste då att vi skulle gå över tiden.Men är det ändrat nu så blir ju ingen gladare än jag
    Man måste fortfarande vara inskriven på deras mödravård eller någon som är ansluten till deras för att få en plats tyvärr.. Det du kan göra är att höra om man kan ringa till dom när det är dags att åka in, dom kanske tar emot i mån av plats? Det gör i allafall Södra BB på sös. Dit ska vi ringa när det är dags att åka in så får vi se om det blir Södra eller sös.
  • bonsai

13/8 Kaffetjej, 29 år, väntar 1:a barnet Skåne
    19/8 Vaniljkyss, väntar 2:a barnet V:a Götaland
    22/8 Bonsai, 28 år, väntar 1:a barnet i Stockholm (Värmdö)

• bonsai
    Ramiss skrev 2009-08-07 16:39:48 följande:
    Ni som nu e beräknade till den 22/8 (enligt UL kontrollen) ... när fick ni plusset på grav testet??Bara nyfiken å se om vi alla fick ett plus samma dag?
    Jag hade kraftig mensvärk i flera dagar utan mens så till slut tog jag ett test för att se om mensen var på g eller inte. 18 dec, 1 dag efter bm plussade jag. Jag var tvungen att läsa på gravtestet för att fatta vad två streck betydde för jag fick inte in det i skallen. Hade försökt i 8 månader exakt o mer eller mindre gett upp, skulle träna järnet o få tillbaka min gamla kropp och helt plötsligt skulle man bli ännu tjockare:) Var dessutom så stolt för att jag hade gått ner till 66 kg, man kan säga att jag har gått upp till 83 nu i v 37+6 (38) inte kul... Men mest vatten i alla fall.
  • bonsai

Vi vet inte kön än men våran bebis ska heta Casper eller Nova. Tycker också om Caspian men det är upptaget av vänner. Gillar också Smilla, Thilde, Lea, Hugo och Oliver.

• bonsai

Hej allihopa. Grattis till alla nyblivna föräldrar! Själv har jag haft molande mensvärk o ont i nedre delen av ryggen sedan 5 i morse. Har badat, ätit alvedon o vilat hela dagen men det moler fortfarandepå. Det gör inte super ont men jag ringde in till fl o frågade HUR ont man ska ha. Hon sa att det låter som att det är på G o att det troligtvis drar igång på riktigt inom ett dygn. Hoppas hoppas.. Men jag tror det när jag ser det. Har bf 22 så det vore ju underligt om jag som förstagångs föderska fick för tidigt:)

• bonsai
    Lillpinglan skrev 2009-08-18 21:43:58 följande:
    bonsai:Jag fick min förstfödda en dag för tidigt.. :) Efter att det hade pågått värkar 2 dagar innan det också... så det kan bli tidigare än tänkt, även för förstföderskor! :)
    Ja men man vill ju inte bli besviken om det avtar nu så jag räknar kallt med att jag fortfarande kan gå över. Har fortfarande dessa oregelbundna värkar o kan inte sova på natten. Idag har det gjort ondare än igår o lite mer flytningar. Mådde väldigt illa i morse när jag försökte somna en stund i badet. Fick ta Postafen. Sedan kunde jag vila lite utan illamående. Hoppas att det här tar fart eller slutar snart för det är jobbigt att ha ont hela tiden utan att få något för det.
  • bonsai

Hej o grattis allihopa som har fått! I lördags morse blev mina värkar outhärdliga trots att det var 5-7 min mellan . Vi blev skickade till Södertälje pga att det var fullt på SÖS. Kom in kl 8 på morgonen, vattnet gick när jag klev ur bilen. Vid 11 blev jag undersökt med 5-7 min mellan fortfarande. Jag var öppen 6 cm. 17;06 kom lilla Nova ut! Hon var 49 lång o vägde 3535g. Hann bara få lustgas pga kompl med dropp. Fy fan va ont det gjorde.Går aldrig att föreställa sig denna smärta innan. Fick sy lite i slidan o det var nästan lika illa som fl. Men det var värt allting!

BF-listan

12/8 Carne, 24 år, 2:a barnet (tjej), Vänersborg
    13/8 Kaffetjej, 29 år, väntar 1:a barnet Lund
    14/8 CHARLATAN, 22 år, väntar 1:a barnet (tjej), Örebro
    16/8 GBGMalin, 33 år, väntar 1:a barnet, Göteborg
    17/8 Bessie, 31, 3e barnet (kille), Stockholm
    17/8 Beccazinn, 30, 2 barnet, Skellefteå
    18/8 Alwilda, 30 år, 1:a barnet, V:a Götaland
    19/8 In Love, 26 år, andra barnet(Flicka) Stockholm
    19/8 Vaniljkyss, väntar 2:a barnet, V:a Götaland
    19/8 Vickey ,26 år,väntar första barnet(pojke), Österlen
    19/8 Mrs Carro Andersson, 34 år väntar första barnet, Tullinge- Stockholm
    19/8 Tigger80, 29 år, väntar 2:a barnet (flicka), V:a Götaland
    19/8 Trebuh, 33, väntar 1:a barnet, Värmland
    19/8 Aniit 29, Väntar 1:a barnet, Tyresö
    19/8 Joasia 31, Väntar 2:a barnet, Stockholm
    19/8 Maria 79, väntar andra barnet, Nykvarn
    20/8 Josse.B 29, första barnet, Skellefteå
    21/8 Madelenesvensson, 27 år, 3:e barnet, Norrköping
    21/8 Amnas, 31 år, väntar 1.a barnet, Malmö
    21/8 Malinskyy, 28 år, väntar 1:a barnet, Järfälla Stockholm
    21/8 Smålandstjej 85, 1:a barnet
    21/8 Lillpinglan, 35 år, väntar 2:a barnet, Dalarna
    21/8 CAF, 26år, väntar 3:e barnet, Skaraborg
    22/8 Ramiss, 30 år, väntar 3:e barnet (pojke), Bålsta
    22/8 Diamant78, 31år, väntar 2:a barnet, Stockholm
    22/8 Bonsai, 28 år, väntar 1:a barnet i Stockholm (Värmdö)
    22/8 0205, 27 år, 2:a barnet, Järfälla, Stockholm
    22/8 nystan1 24 år, första barnet, Mölnlycke
    23/8 Pajjso, 20 år, första barnet (pojke), Södertälje
    23/8 Maddelonken, 23 år, första barnet (tjej), Tyresö
    23/8 Mickan21, 23 år, första barnet, Solberga Småland
    23/8 evelina85, 24 år, andra barnet, (pojke) karlskoga

FÖDDA-LISTAN
    8/8 victoria p, andra barnet, Daniel
    8/8 trebuh, 1:a barnet, Tim
    10/8 Maria 79, anra barnet, Wilma 3380g, 52 cm
    13/8 Kaffetjej, 1:a barnet, Saga 3140g, 47 cm
    14/8 Beccazinn, 2 barnet, Lukas
    15/8 CHARLATAN (bf 14/8), 1'a barnet, Didi, 3740g, 52 cm
    15/8 Tigger80 (bf19/8) 2:a barnet, tjej, 2750g 45 cm
    17/8 Carne, 2a barnet, Shelby 3455g, 50cm
    17/8 Mrs Carro Andersson, 1:a barnet, Ida 2985 gram och 47 cm
    17/8 Alwilda, 1:a barnet, Carl, 3690 gram, 50 cm
    18/8 Malinskyy,(bf 21/8) 1:a barnet, Nathalie 3670g o 51 cm
    18/8 josse.b (bf 20/8) 1.a Tjej, 50 cm, 3835cm
    19/8 Vickey (bf 19/8) pojke, 3490g, 50 cm
    20/8 Bessie (BF 17/8), 3e barnet, Mikael, 4210g, 53cm
    22/8 Sazee (BF 23/8), 1a barnet, pojke, 4080g, 53cm
    25/8 Ramiss (BF 22/8, 3e barnet,pojke, 3965, 52 cm
    26/8 Aniit (BF 19/8) 1a barnet pojke 3510g 52 cm
    27/8 Lillpinglan (BF 21/8), 2a barnet, flicka, 3500 g, 50 cm
    27/8 nystan1 (bf 22/8), 1a barnet, Freja, 4185 g, 55 cm
    28/8 Amnas (BF 21/8), 1.a barnet, flicka, 3320g, 51 cm
    29/8 02 05 (BF 22/8) 2:a barnet, pojke, 5264 g, 55,5 cm
    29/8 Bonsai (bf 22/8) 1:a barnet Nova, 3535g, 49 cm
    30/8 CAF (BF 21/8),3e barnet, Viggo, 4505g, 54cm

Svar på tråden vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)