• Ramiss

vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)

Hej!
    Jag hoppar m här..
    Jag har BF den 22 aug å tror inte heller jag går ut hela grav tiden el över.. detta blir min 3:e å denna gång tycker jag att d varit mkt mer SD å nu mer tryckande, d ilar/svider till lite då å då..så d e nog huvet som borrar ner sig ordentligt!

Har en riktigt livlig krabat iaf! =) Vet redan att d blir en pojke! =)
    Håller m om att d vissa nätter e väldigt svårt å sova, upp å kissa, å även springa å kissa på dagarna hela tiden..å kollar efter slempropp..

man e ledig nu iaf å har allt klart inför d D-day..bara lite små grejjer som ska inköpas men d e inget akut! Nu e d bara att vänta å se när å hur d sätter igång..

• Ramiss

Jag var oxå på kontroll idag.. v.37+3, allt såg bra ut å huvudet hade sjunkit ner i bäckenet men va fortfarande något ruckbart, då omföderskor inte brukar fixeras sa hon.. så nu e d bara att vänta å se hur å när d startar!! =)
    har ju ett par dar kvar till BF (18 dar, 11 dar enligt sista mensdag)
    Har oxå mkt sammandragningar.. inga m smärta el så..men d trycker neråt,vissa mer än andra..

Kommer sakna min gravid mage när bebbe väl kikat ut!! =) D e ju mysigt å känna hur d rör sig å så menar ja..å ja hoppas oxå den lille inte e alltför stor (då mina andra grabbar vägde 3900 gram å va 54 å 52 cm långa.

Här blir d ingen färdknäpp på långa vägar =( .. karln e jätteanti å har varit sen när magen börja synas.. trist som tusan då ja ändå haft mer lust nu under graviditeten..
    frustrerande ju! Å nu e han "känslomässigt avtrubbad".. å då har inget hänt mellan oss på flera månader nu..fattar inte va han menar, knappt nåra kramar å inga pussar..nada..vilket jäkla uttryck.. usch ja blir så himla lessen på han.. *dumma*

Hoppas ni har d bättre m era spojkvänner å sambos.. här e d just nu skit... inte rätt tid alls för sånt ju! (Sorry..lite OT men skönt å skriva av sig lite)

• Ramiss

Kaffetjej:
    Jo ja hoppas nånstans oxå att saker å ting ska bli bättre ..men just nu verkar allt bara skit tyvärr
    Vill du så kan du läsa lite mer om d här.. la in den nyss..
    ( TS: inte meningen att ta över din tråd här...) så ta inte illa upp!
    www.familjeliv.se/Forum-2-115/m46121150.html

Kaffetjej skrev 2009-08-04 22:59:46 följande:
  • Ramiss

Hoppar m i listan =)

3/8 Kaffetjej, 29 år, väntar 1:a barnet Skåne
    12/8 Carne, 24 år, 2:a barnet (tjej), Vänersborg
    14/8 CHARLATAN, 22 år, väntar 1:a barnet (tjej), Örebro
    19/8 Vaniljkyss, väntar 2:a barnet V:a Götaland
    19/8 Vickey ,26 år,väntar första barnet(pojke), Österlen
    22/8 Ramiss, 30 år, väntar 3:e barnet (pojke), Bålsta

• Ramiss

Ni som nu e beräknade till den 22/8 (enligt UL kontrollen) ... när fick ni plusset på grav testet??
    Bara nyfiken å se om vi alla fick ett plus samma dag?

• Ramiss

02 05 skrev 2009-08-08 07:58:50 följande:

Vi fick plus på stickan dagen innan julafton, väldigt fin julklapp :DNär fick du, och ni andra som är beräknade den 22:a?
    Oj va sent... ja fick mitt plus den 10 dec på ett Clearblue gravtest.. hade testat då dagarna innan oxå..men då visade d såklart negativt.
    Min Äl va ca den 28 nov.. å d brukar väl ge utslag då runt dag 12-14 i menscykeln om man blivit gravid? (verkar ha varit så för mig iaf)
  • Ramiss

Finns d nån BF lista i denna tråd så man kan kika när alla ska ha??
    (lätt att man glömmer skriva d annars i sina ilägg)

Själv har ja BF den 22 aug..väntar bebbe nr 3.
    Ja har mkt SD som e mer tryckande, lite molande ibland oxå, å ja vaknar typ numera alltid mellan kl 4-5 varje morron å behöver kissa å känner mig ibland även rätt så godis sugen (idag på en bit snickers å coca cola)..

Imorron ska ja till BM för kontroll.. förhoppningsvis den sista dåra!

Ska försöka lägga mig å somna om nu.. spännande å höra hur d går för er andra, å för dem som d händer saker för.. *glöm inte uppdatera*
    Snart så har vi fått allihopa =) ,bara nåra dar kvar!!

• Ramiss

Nån som vet nåt om SD??
    Hur tätt e normalt att dem kommer?
    Ja har ju inte ont av dem..men magen blir ju mer hård nu (stenhård) å dem kommer ju hela tiden nu tycker ja.. å e mer tryckande neråt å utåt liksom så d känns obehagligt knappt magen får en chans att mjukna emellanåt..
    Ska på BM kontroll imorron.. (förmodligen den sista).. men fortsätter d såhär så kanske d sätter igång på riktigt inatt?? Bara smärtan som saknas nu liksom..(!?)

• Ramiss
    Malinskyy skrev 2009-08-17 23:14:39 följande:
    Jag har SD konstant!! Fick det även bekräftat på Förlossningen nu ikväll... man såg dem på kurvan men de gjorde inte ont, känns lite men inte ont!! Har oxå tryck nedåt, har haft så i ca en vecka tillbaka... speciellt på kvällen o natten!!Om det börjar göra ont - typ riktig mensvärk eller molvärk i ryggen samtidigt som en SD så är det en Värk!!Hur känns det??eh, hjälper detta dig??
    haha..jorå.. men man blir ju lite snurrig av allt asså.. när man kknappt vet va som e vad.. känner lite att d spänner i ryggen..trycket neråt å d känns som om magen blir gigantiskt stor,typ d dubbla..haha. Jo precis..har känt att SD ökat sen efter lunch idag å sen hållt i sig hela kvällen nu så man undrar ju hur natten blir.. + att lillen bökar å håller igång ändå..ibland samtidigt i en SD!
    ,men ingen smärta som sagt..å ibland en tendens av svagt molande.. men inte på varje SD ändå.. svårt d här asså! Ingen vatten avgång heller va ja vet... men har ju haft mkt flytningar sista veckorna, å mer el mindre sista dagarna. Använt tunna tros skydd för att slippa byta trosor i ett!
  • Ramiss
    Vaniljkyss skrev 2009-08-18 07:35:50 följande:
    Ramiss: Hur går det för dig???
    Hej!!
    Jo d går bra.. känns lite lugnare idag iaf.. inte alls samma som igår, kunde ju inte somna men tog ett bad inatt å försökte sen sova när både bebbe å SD lugnat sig något.. så idag e man lite seg!

Va idag på kontroll.. allt såg bra ut, bebbens huvud e fortfarande ruckbart å ja hade ett SF-mått på 36 cm. Har bf den 22 aug så d e bara å vänta å se!

Hur gick d för dig hos BM då?
Svar på tråden vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)