Inlägg från: Diamant78 |Visa alla inlägg
  • Diamant78

vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)

Hej! Jag hänger gärna på här om det är OK?!

Har BF den 22 augusti och väntar barn nr 2. Vi har en son som är drygt 3år och som lääängtar efter bebisen nu. Han frågar varje morgon när bebisen kommer

Jag mår ganska bra men känner mig väldigt trött och sover inte så jättebra. Jag har de senaste dagarna fått lite blod-brunaktiga flytningar så jag ringde BM och hon trodde det var slemmisen som börjat släppa lite...

Längtar så mycket nu efter bebisen som gärna får komma snart!!

• Diamant78

God morgon!
    Lägger till mig i BF listan.

Jag vaknade i natt av molande mensvärk och imorse kom lite mer av slemproppen (som för mig har gått i omgångar.) Det var lite blodblandad flytning så jag hoppas det är livmodertappen som mjukas upp.
    Lite bisarrt att man kan längta så efter att känna lite smärta
    Bebisen får gärna komma nu!!

3/8 Kaffetjej, 29 år, väntar 1:a barnet Skåne
    12/8 Carne, 24 år, 2:a barnet (tjej), Vänersborg
    14/8 CHARLATAN, 22 år, väntar 1:a barnet (tjej), Örebro
    19/8 Vaniljkyss, väntar 2:a barnet V:a Götaland
    19/8 Vickey ,26 år,väntar första barnet(pojke), Österlen
    20/8 Josse.B 29, första barnet, Skellefteå
    22/8 Ramiss, 30 år, väntar 3:e barnet (pojke), Bålsta
    22/8 Diamant78, 31år, väntar 2:a barnet, Stockholm

• Diamant78

Sazee:
    Usch va jobbigt! Men man får väl hoppas att sammandragningarna och förvärkarna görn någon nytta, trots allt.

Jag känner mig så jäkla rastlös idag. Har sonen hemma eftersom han börjar på nytt dagis nästa vecka, funderar vad vi kan hitta på idag som inte är så ansträngande
    Tror jag ska baka några kakor kanske... Stranden skulle vara nice men jag orkar inte idag....

Vad har ni andra för planer idag??

• Diamant78

Nu har jag bakat kolasnittar med sonen Är riktigt sugen på fika så jag hoppas de blev goda

Det är så himla varmt här idag. Inte ett moln på himlen. Jag får ställa mig i duschen snart tror jag... Svettas precis hela tiden även om jag sitter i skuggan. Phu, inte så man känner sig så jättefräsch direkt

• Diamant78

God förmiddag tjejer!

Min bakning igår blev också lyckad. Jag gjorde bara kolasnittar från detta recept recept.nu/1.148064/leila_lindholm/efterratter_godis/mjol/jattegoda_kolasnittar
    Jag gillar verkligen att se Leila baka det ser alltid så gott och fint ut

Nu är sonen hemma hos några dagiskompisar och leker. Skönt att få lite egentid!
    Idag tänkte jag åka iväg till Blomsterlandet för att handla lite nya blommor att ha här ute på terasssen.
    Jag har inte känt något mer Igår var det ganska mycket mensvärk och blodblandade flytningar men inget idag.... Suck!

Mrs CarroA:
    Sonen låg fixerad sedan vecka 32 men ha kom ut på BF dagen. Tror inte fixeringen har någonting med tiden till förlossning att göra.
    Den här bebisen ligger ruckbar (tydligen vanligt för omföderskor) Ska till BM på måndag får se om den är fixerad då.

Seeeegt att gå och vänta!!

• Diamant78

Kaffetjej:
    Jag funderade också på om jag skulle frysa in kolasnittarna igår. Det blev så iaf eftersom jag inte vet hur länge de klarar sig i burk... Tog en nu och de är lika goda frysta som tinade
    Lyckat till med småkaksbakandet!!

Hur har ni andra gjort, har ni lagat mat och fryst in till den första tiden hemma?
    Jag tycket det var smidigt att ha mat hemma i frysen som man lätt kunde micra när vi kom hem med sonen. Den här gången har jag inte riktigt hunnit med att laga mat än men kanske ska ta mig tid till det ändå?!

• Diamant78

In Love:
    Grattis till att bebisen vänt sig Skönt att slippa snitt!

Maamma:
    Usch, förstår om du har ett tufft val framför dig, svårt!! Hoppas du kan bestämma dig och att det käns bra.
    För mig är det också 2:a barnet, jag har en väldigt aktiv och trotsig 3-åring här hemma...

Jag har inte packat väskan än... borde väl göra det.. 16 dagar kvar till BF!!

Jag har verkligen inte känt någonting idag trots att jag flängt runt som en tok
    Sonen och jag har varit en sväng inne i centrum, blomsterlandet och sedan storhandlat. Nu har sambon kommit hem och han håller på att städa. Jag ska plantera några blommor och hoppas på lite förvärkar ikväll

• Diamant78

Trebuh:
    Wow, nu är det bara att vänta in värkarna Hoppas, hoppas det kommer igång nu snart!! Ska bli spännande att höra hur det går! Lycka till!!

• Diamant78

Åh det verkar var många som är lite på G nu iaf, spännande Här har det inte hänt ett dugg

Vaniljkyss:
    gud va spännande! Försår om du trodde det var nära, kan det ju vara iofs.
    Det bästa vore om vattnet gick så man vet att det kommer hända något inom en mycket snart framtid.

Vi har också jättesvårt med namn. Har inget spikat ännu vi kommer nog att vänta med att bestämma namn tills vi bekantat oss med bebisen i magen.

Jag är ju beräknad till den 22/8 och fick plus på CB gravtest på luciadagen 13/12.

• Diamant78

God morgon!

Usch, idag är känner jag mig lite nedstämd. Inga tecken eller känningar alls att det är på G snart. Jag är så otroligt trött idag och sonen vaknade 07, sambon jobbar så det var bara att kliva upp.

Idag ska vi åka till ett lekland och sedan BM på eftermiddagen...

Vad ska ni andra fördriva tiden med idag?

• Diamant78

Charlatan:
    Jag upplevde inte det när jag väntade sonen. Han var ganska aktiv i magen hela tiden även när förlossningen startade. Vissa påstår att barnet blir lugnare när det är dags men tvivlar på om det finns belägg för det. Däremot rör sig ju barnet mindre och mindre pga platsbrist så här i slutet.

Vaniljkyss:
    Åh, där gav du mig en bra idé! Ska genast kolla upp fotbehandling eller ansiktsbehandling i veckan. Ha det så skönt!!

• Diamant78

Halloj,
    Jag är också tillbaka från BM. SF mått 35. Hjärtljud låg på 136. Allt såg fint ut
    Jag vill också att bebis ska komma NU!!

• Diamant78

Sazee:
    Hoppas det är dags. Håller tummarna!!
    Jag har bara väldigt mycket sammandragningar men de gör inte ont samt att jag har haft dem från vecka 17. Vill att de ska bli smärtsamma nu så man vet att det börjar hända något

• Diamant78

Halloj brudar!

Här händer det massor med saker! KUL!

Vaniljkyss:
    Åh, vi måste ha varit uppe samtidigt inatt, du och jag. Jag vaknade 03.30 av sammandragnigar som kändes som mensvärk x 10. Jag började klocka efter ett tag då jag inte kunde somna om och då kom värkarna med 10 min mellanrum. Vid 05 lyckades jag somna om och idag har värkarna varit mycket oregelbundna.
    På em idag när jag var på toaletten släppte hela slemproppen och den var INTE liten. Min har ju släppt lite i omgångar och trodde att det knappt fanns något kvar.... Jag har fortfarande värkar men ej regelbundna tyvärr...

Kaffetjej:
    Åh, imorgon har ni er lilla bebis hos er! Va mysigt!!
    Jag blev snittad med sonen och jag hämtade mig väldigt snabbt, trodde att det skulle vara värre än var det var. Hoppas allt går jättebra! Lycka till!!

Carne:
    Hoppas det startar igång nu för dig!!

Då kanske vi är några som är uppe inatt och får klocka värkar Hoppas vi ses "här inne" isf

• Diamant78

God morgon!

Victoria p:
    STORT GRATTIS!!! Du verkar ha ahft en jättebra förlossning!!

Mitt vatten gick nu på morgonen så vi har tid nu kl.10.45 på förlossningen
    Det är verkligen med blandade känslor som jag ser fram emot förlossningen.
    Jag har värkar som har blivit starkare och starkare men fortfarande med 15 min intervall. Nu är det iaf på G!!!

LYCKA TILL alla ni andra som nu bara går och väntar!!!

Kram

• Diamant78

Hej på er!
    Först och främst: TACK FÖR ALLA LYCKA TILL och hejjar rop, det gjorde susen

Vattnet gick ju vid 07 tiden lite smått- det sipprade så vi fick en tid på förlossningen kl. 10.45. Innan vi åkte in så var det ingen tvekan om att vattnet gick, det kom VÄLDIGT mycket en gång när jag reste mig upp...
    Kl.12 konstaterade förlossningen vattenavgång då hade jag värkar men som var helt hanterbara så sambon o jag åkte iväg för att käka lunch men sen vid 14 tiden ändrade värkarna karaktär och blev mer ihållande. kl.15 blev vi inskrivna på förlossningen var då öppen 5 cm. Kl.20.02 föds vår helt underbara dotter!!! Allt gick otroligt bra och snabbt! Vi hade jättebra BM som var otroligt närvarande under hela förlossningen. Vi stannade två dagar på BB och nu är vi hemma. Lycka!!!

Lycka till alla ni som är på G nu och ni som bara går och väntar, snart har ni era älskade bebisar hos er!!!

Svar på tråden vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)