- 

Det händer mig med vissa morgnar, ingen aning varför och skönt är det inte! Jag är beräknad till den 18:e, men har snittid den 13:e pga sätesläge. Hoppas inte att det ska starta innan dess!BumbleBee88 skrev 2009-07-17 12:23:14 följande:21 aug är det här! vaknade imorse och skulle vända på mig, men shit vad det högg till i magen och strålade ner på ljumsken och låret, tårarna bara kom, kunde verkligen inte rå för det, men det gjorde ooont! någon mer av er som varit med om liknande ? - 

Jag bor förresten i Lund och är 29 år. Jag sover liksom många andra väldigt dåligt, vaknar o måste kissa stup i kvarten och har haft foglossningar sedan i april och är riktigt trött på det nu, gr ont att vända mig i sängen och kan bara gå korta sträckor i långsamt tempo. Har halsbränna kvällstid o knaprar då gaviscon som hjälper rätt bra.
Nu har jag beklagat mig lite
 . - 

Här är en som vill knipa istället. Men det är för att jag har fått tid för kejsarsnitt den 13:e (bf den 18:e) och gärna slipper ett halvakut snitt istället för det planerade.
  - 

In Love skrev 2009-08-03 19:01:07 följande:
Josse B: Jag har min förlossningsberättelse i min blogg...läs gärna..jag tyckte det var fantastiskt att få uppleva en vaginal förlossning fasst jag som du säger oxå alltid sagt att jag nog inte klarar av en vaginal förl pga att jag är så rädd..men sen med tiden vart det bara så naturligt!! ..Ja hoppet finns som sagt kvar men det är bebisen som bestämmer nu känns det som...det posetiva med snittet är att vi kan planera med barnvakt och förbereda dottern på ett annat sätt nu...men jag är rädd och det går inte att komma ifrån...hoppas att allt går som det ska!! jag är samtidigt sååå förväntansfull såklart!va spännande för dig med första barnet...det är det absolut häftigaste som finns att föda barn och jag kan känna mig snuvad ibland men samtidigt är jag så glad att jag iaf fött ett barn vaginalt..annars skulle de kännas värre....det tog 8 timmar från det att vi kom till förl till att dottern föddes Stort lycka till med allt!!!Låter som en hyffsat snabb förlossning din första.
  Håller med dig om att man känner sig lite snuvad när man ska göra kejsarsnitt, men, men jag litar på läkarna. Jag har inga barn sen innan, men hundar och tycker också att det är positivt att kunna planera och fixa hundvakt och så till en mer bestämd tidpunkt. Jag försöker se det positiva med kejsarsnitt nu när jag vet att jag inte kommer att föda vaginalt.
                     - 

Ramiss skrev 2009-08-04 21:55:13 följande:Jag var oxå på kontroll idag.. v.37+3, allt såg bra ut å huvudet hade sjunkit ner i bäckenet men va fortfarande något ruckbart, då omföderskor inte brukar fixeras sa hon.. så nu e d bara att vänta å se hur å när d startar!! =)har ju ett par dar kvar till BF (18 dar, 11 dar enligt sista mensdag)Har oxå mkt sammandragningar.. inga m smärta el så..men d trycker neråt,vissa mer än andra..Kommer sakna min gravid mage när bebbe väl kikat ut!! =) D e ju mysigt å känna hur d rör sig å så menar ja..å ja hoppas oxå den lille inte e alltför stor (då mina andra grabbar vägde 3900 gram å va 54 å 52 cm långa.Här blir d ingen färdknäpp på långa vägar =( .. karln e jätteanti å har varit sen när magen börja synas.. trist som tusan då ja ändå haft mer lust nu under graviditeten..frustrerande ju! Å nu e han "känslomässigt avtrubbad".. å då har inget hänt mellan oss på flera månader nu..fattar inte va han menar, knappt nåra kramar å inga pussar..nada..vilket jäkla uttryck.. usch ja blir så himla lessen på han.. *dumma*Hoppas ni har d bättre m era spojkvänner å sambos.. här e d just nu skit... inte rätt tid alls för sånt ju! (Sorry..lite OT men skönt å skriva av sig lite)
Tråkigt med din karl! Min har varit lite samma, inte haft någon direkt sexlust på flera månader så inte mkt sånt här heller, tråkigt nog. Han har nog tyckt att jag varit rätt jobbig som gravid, men jag tror faktiskt inte att jag har varit jobbigare än genomsnittet
 . Däremot så pussas och kramas vi mkt nu, men det efter att jag verkligen har fått förklara hur ratad han fått mig att känna mig när han tagit avstånd. Hoppas det snart löser sig för er! Stor kram - 

Maria 79 skrev 2009-08-04 23:10:51 följande:
har också bf 19:e aug.Hoppas på bebis tidigare förståss. Har varit sjukskriven sen v. 34 för hotande förtidsbörd. Öppen 2 cm då o mjuk livmodertapp... har vart inne 3 ggr på förlossningen med värkar, men nu verkar ungen ha ångrat sig o vill inte alls ut, nu när det är ok för den att komma utan att det skulle vara nån fara. Nepp. Men pinvärkar, det ska man ha var o varannan dag o natt. Tror en del av slemmisen lossna idag dock...Låter som att du har haft några besvärliga veckor!! Hoppas bebben snart vill komma ut! - 

13/8 Kaffetjej, 29 år, väntar 1:a barnet Skåne
19/8 Vaniljkyss, väntar 2:a barnet V:a Götaland - 

12/8 Carne, 24 år, 2:a barnet (tjej), Vänersborg
13/8 Kaffetjej, 29 år, väntar 1:a barnet Lund
14/8 CHARLATAN, 22 år, väntar 1:a barnet (tjej), Örebro
17/8 Bessie, 31, 3e barnet (kille), Stockholm
19/8 Vaniljkyss, väntar 2:a barnet, V:a Götaland
19/8 Vickey ,26 år,väntar första barnet(pojke), Österlen
19/8 Mrs Carro Andersson, 34 år väntar första barnet, Tullinge- Stockholm
20/8 Josse.B 29, första barnet, Skellefteå
21/8 Madelenesvensson, 27 år, 3:e barnet, Norrköping
21/8 Amnas, 31 år, väntar 1.a barnet, Malmö
22/8 Ramiss, 30 år, väntar 3:e barnet (pojke), Bålsta
22/8 Diamant78, 31år, väntar 2:a barnet, Stockholm
22/8 Bonsai, 28 år, väntar 1:a barnet i Stockholm (Värmdö)
23/8 Pajjso, 20 år, första barnet (pojke), Södertälje
23/8 Maddelonken, 23 år, första barnet (tjej), Tyresö
Tar mig frihet att ändra i listan då en etta försvann före min 3:a under dagen
 . Jag har inte gått över tiden än och lär inte göra det heller då jag har ett ks inplanerat  
 . Som jag har sagt innan när ni sitter och längtar efter att era förlossningar ska sätta igång så hoppas jag att min bebbe stannar inne till det planerade snittet så att jag slipper ett halvakut. Vi har redan fixat hundvakt  och sambon har tagit ledigt från jobbet, vore skönt att slippa ändra i all hast.
Men bakning ger jag tummen upp för, själv har jag fyllt frysen med diverse kakor och bullar
 , som lärare har jag haft ledigt läääänge nu. - 

Hehe, när jag är med, jag stoppade ni mig själv på den 13/8, det ska inte vara den 3:e, jag tänker bara föda en gång ;).
 - 

mrs Carro Andersson skrev 2009-08-05 21:44:08 följande:
Är det någon som vet hur länge bebisen är fixerad innan den kommer ut. Min bebis har nu varit fixerad i tre veckor och om jag inte hört fel eller drömt det så har någon sagt att den brukar vara fixerad i fyra veckor och sedan komma ut. Men vad tror ni andra?Jag är ingen expert men vet att en kompis bebis fixerade sig först i vecka 39, hon födde på sin bf-dag så det var väldigt sent för att vara första barnet. Vid andra barnet osv är det inte alltid de fixerar sig tydligen.