Inlägg från: Lillpinglan |Visa alla inlägg
  • Lillpinglan

vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)

12/8 Carne, 24 år, 2:a barnet (tjej), Vänersborg
    13/8 Kaffetjej, 29 år, väntar 1:a barnet Lund
    14/8 CHARLATAN, 22 år, väntar 1:a barnet (tjej), Örebro
    17/8 Bessie, 31, 3e barnet (kille), Stockholm
    17/8 Beccazinn, 2 barnet, Skellefteå
    18/8 Alwilda, 30 år, 1:a barnet, V:a Götaland
    19/8 Vaniljkyss, väntar 2:a barnet, V:a Götaland
    19/8 Vickey ,26 år,väntar första barnet(pojke), Österlen
    19/8 Mrs Carro Andersson, 34 år väntar första barnet, Tullinge- Stockholm
    19/8 Tigger80, 29 år, väntar 2:a barnet (flicka), V:a Götaland
    19/8 Trebuh, 33, väntar 1:a barnet, Värmland
    19/8 Aniit 29, Väntar 1:a barnet, Tyresö
    20/8 Josse.B 29, första barnet, Skellefteå
    21/8 Madelenesvensson, 27 år, 3:e barnet, Norrköping
    21/8 Amnas, 31 år, väntar 1.a barnet, Malmö
    21/8 Malinskyy, 28 år, väntar 1:a barnet, Järfälla Stockholm
    21/8 Smålandstjej 85, 1:a barnet
    21/8 Lillpinglan, 35 år, väntar 2:a barnet, Dalarna
    22/8 Ramiss, 30 år, väntar 3:e barnet (pojke), Bålsta
    22/8 Diamant78, 31år, väntar 2:a barnet, Stockholm
    22/8 Bonsai, 28 år, väntar 1:a barnet i Stockholm (Värmdö)
    22/8 0205, 27 år, 2:a barnet, Järfälla, Stockholm
    23/8 Pajjso, 20 år, första barnet (pojke), Södertälje
    23/8 Maddelonken, 23 år, första barnet (tjej), Tyresö
    23/8 Mickan21, 23 år, första barnet, Solberga, Småland
    19/8 In Love, 26 år, andra barnet(Flicka) Stockholm

• Lillpinglan

Hej!

Har bf den 21a.... men det är en grej jag inte får ihop....

Min förstfödda föddes i vecka 38+6 och hon kom en dag tidigare än beräknat.

Idag är jag i vecka 38+5... Men hur kan jag då ha så många dagar kvar till bf??

Fattar noll.

• Lillpinglan

Shit, är det bara jag som är nervös?

Har fött barn en gång tidigare (vaginalt, för två år sen) och den förlossningen var helt normal enligt BM. Själv spände jag ögonen i sambon och meddelade att jag ALDRIG mer gör om en vaginal förlossning.

Smärtan är glömd, men vetskapen ATT det gör överjävligt ont har jag inte glömt.

• Lillpinglan

Sazee;

Jag får välja om jag vill bli igångsatt... men alla barnmorskor och läkare jag haft att göra med i graviditeten, säger att det mest troliga vid igångsättning är att förlossningen blir mer utdragen, mer smärtsam och risken för sugklocka är större... Så jag härdar ut och väntar på naturlig start!

• Lillpinglan

bonsai:

Jag fick min förstfödda en dag för tidigt.. :) Efter att det hade pågått värkar 2 dagar innan det också... så det kan bli tidigare än tänkt, även för förstföderskor! :)

• Lillpinglan

Jag har bf imorgon fredag 21a.... har hela tiden blivit varnad av läkare att jag kommer föda för tidigt (har mått dåligt och legat inlagd, men bebisen verkar må bra). Och nu är jag ju framme? Varför händer inget?

Sägs att om man bär på en pojke så går man tiden ut...?

Åt på restaurang igår kväll och mådde illa efteråt när jag skulle försöka läsa lite i sängen, men det kan ju lika gärna vara halsbränna kanske..

Sovit gott, känner INGENTING.. suck!

• Lillpinglan

Grattis alla!

Här är jag på bf+2... det börjar hända NÅT här... lite genomskinligt/ljusröttblodigt på papperet imorse. Å liiiiiiiite slemmigt igår...

Räknar med att jag väntar en pojke. Andra barnet, går över tiden och hjärtljud runt 125-130.. och är dösäker att jag såg på ett sent ultraljud att det var en pojke. Massa tecken!

Förra gången började slemproppen släppa på fredagen, lite mer på lördagen och lite molande. Lugnt på söndagen men måndag morgon vid fyratiden (!!) började värkar och på tisdag kväll e dottern född. En dag för tidigt.

• Lillpinglan

Bf+3 idag... och helt lugnt!

Kände ju av igår!?!? Ringde förlossningen eftersom jag trodde det kommit lite fostervatten.. fick dricka kall söt saft för att se om bebisen började röra sig mer. Hände inget. Buffade och hade mig och till slut fick jag ett livstecken, men annars är den vääääldigt stilla. Så även nu på morgonen, men jag har fått den att röra sig lite genom att knöla runt på magen igen. Stackarn.. Hade även ljusrött vattenblandat på toapapperet och på bindan hela dagen. Några små koageler (eller vad det heter).. Hade molvärkar igår som kom och gick. Var SÄKER på att få åka in inatt, men nu är det morgon och allt är lugnt!??!?! En blodblandad slemsträng i morse och för övrigt ljusrött vattenblandat på papperet igen.. Känner mig så himla snopen eftersom jag informerats av läkare, överläkare, barnmorskor att jag mest troligt inte kommer att gå hela tiden ut p.g.a. rusande hjärta och hjärtmedicin (kroppen stressad)..!!

Ni som har koll... visst är det en pojke när man går över med andra barnet (fick dottern en dag för tidigt), fosterljud 120-130.. tycker magen är mindre bred än förra gången och har bara lagt på mig på magen. Strimma hela vägen.. Jag kan helt omöjligt låta bli att spekulera och dessutom SÅG jag ju att det var en pojke på det sena ultraljudet.. GAAH jag är så nyfiken!!!!! Och med ovan menar jag inte att jag föredrar det ena eller det andra!

• Lillpinglan

Vaniljkyss: Ja, du ser! Jag har "alla" tecken!! Jag hade de flesta tecknen med dottern också... men hon kom en dag tidigt. Och nu är magen inte lika bred.. och så har jag ju SETT.... ;)

Fortsätter småblöda här... men inga värkar, ingenting!

Svar på tråden vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)