• Bessie

vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)

Kikar in här jag med !
    Väntar mitt tredje barn, med BF 17/8. Båda tjejerna har dock tittat ut 3 resp 10 dagar innan BF, och magen är så stor nu tredje gången, så jag _hoppas_ att lillebror i magen är snäll nog att komma lite innan han med .
    Har en hel del riktigt starka sammandragningar, känner av fogarna, samlar vatten i fötterna och är konstant jättetrött, men _försöker_ att njuta av magen, för jag har inte planerat att vara gravid några fler gånger sen .

• Bessie
    Sazee skrev 2009-07-26 23:11:45 följande:
    Välkommna alla nya. ;)i tisdags var vi hos barnmoskan och fick då reda på att bebben nu är fixerad och redo att komma ut ;) Så nu är väskan packad, säng och vagn bäddade osv osv för att göra oss redo. och oj vad vi längtar! :D:D
    Tack !
    Vad kul att den fixerat sig. Jag räknar inte med att liten kommer att göra det, då tvåan var ruckbar ända in på förlossningen. Men boandet är i full gång ändå - ska precis börja tvätta upp alla små små bebiskläder och bädda sängen, packa väskan osv . Börjar så smått förstå att det inte är lång tid kvar nu !
  • Bessie

Sällar mig till de som gärna ser att liten tittar ut lite tidigare . Var till BM idag (gick precis in i v 38) och hon konstaterade glatt att bebisen är färdig nu, och kan komma vilken dag som helst . Hoppas ju på det, så det inte blir så att man går nästan hela augusti också.
    Har rätt duktigt ont i de främre fogarna när jag ska resa mig upp ffa, och det trycker på bra på urinblåsan sen några dagar tillbaka. De senaste dagarna har jag hunnit tvätta upp nästan alla bebiskläder, vikt och sorterat in, fixat iordning skötbordet och börjat fundera på "väskan". Ska packa den imorgon tänkte jag .
    Jag bor i norrförort och är 31, väntar mitt tredje barn.

• Bessie

3/8 Kaffetjej, 29 år, väntar 1:a barnet Skåne
    12/8 Carne, 24 år, 2:a barnet (tjej), Vänersborg
    14/8 CHARLATAN, 22 år, väntar 1:a barnet (tjej), Örebro
    17/8 Bessie, 31, 3e barnet (kille), Stockholm
    19/8 Vaniljkyss, väntar 2:a barnet V:a Götaland
    19/8 Vickey ,26 år,väntar första barnet(pojke), Österlen
    20/8 Josse.B 29, första barnet, Skellefteå
    22/8 Ramiss, 30 år, väntar 3:e barnet (pojke), Bålsta

Lägger till mig på listan . Känner av förvärkar som trycker på rätt bra, men bara ett par om dagen, så det är väl bara livmodern som övar inför vad som komma skall . Andra dottern kom 10 dgr före, vilket skulle motsvara nu på fredag, så jag går bara och väntar på att det ska dra igång. Hoppas man slipper gå över, annars lär väntan bli rätt så lång .

• Bessie

3/8 Kaffetjej, 29 år, väntar 1:a barnet Skåne
    19/8 Vaniljkyss, väntar 2:a barnet V:a Götaland
    22/8 Diamant78, 31år, väntar 2:a barnet, Stockholm

Korrigerar listan, så både jag och Diamant kommer med .

• Bessie

Imorse tog jag en långpromenad på väg från dagislämningen, vilket resulterade i en del förvärkar, och toppade det med att röjja ut halva garaget. Men det har inte satt igång ändå - fick mest ont i ryggen... men garaget börjar bli genomgånget iaf - man får vara glad för det lilla . Tycker ju att 090807 hade varit ett rätt coolt födelsedatum, men det verkar det inte bli.

• Bessie

Vad spännande att det är så många som har förvärkar. Här är allt lugnt, känner av lätt molande i ryggen till och från och vanliga sammandragningar, men inget "utöver det vanliga". Har ju varit inställd på att föda barn sen förra fredagen, eftersom döttrarna kommit tidigt, men nu försöker jag tvärtom tänka att han kommer att stanna över tiden. Försöker att njuta av sista tiden med magen - har båda döttrarna på dagis deltid, och det är ju galet lyxigt att gå hemma själv och drälla - har man inte gjort på 4½år . Och det lär ju inte hända igen på evigheter heller, så det är bäst att njuta medan man kan. Även om jag såklart blir jätteglad om Plutten väljer att titta ut snart ...

• Bessie

Grattis till de lyckliga som fått sina bebisar nu .

Igår kväll började jag få värkar vid 20-tiden, blev regelbundna var 10e minut vid halv tio, och höll sen i rätt duktigt var 4e minut ett par timmar. Ringde hit svärföräldrarna som ska passa döttrarna och funderade på att ringa förlossningen, när värkarna glesade ut till var 10e minut. Lyckades småslumra mellan 4-6, sen hade jag värkar var 5e minut under morgonen. Sen plötsligt stannade allt av - såååå irriterande!  Nog för att de säger att trean kan vara klurig, men så intensiva värkar, och så bara lite molande i ryggen nu? Får väl se hur länge det dröjer innan det sätter igång på riktigt. Tjejerna är iaf bortlämnade till svärföräldrarna nu, så jag har sovit ett par timmar på förmiddagen - skönt att få vila ut lite om det drar igång ikväll igen.

• Bessie

Vad spännande! Nu händer det ju grejjer på flera håll i tråden .
    Här har dagen varit väldigt lugn med 2&4åringen bortlämnade och nästan inga värkar:-/... Men jag har passat på att vila och samla krafter, förhoppningsvis drar det snart igång igen - BF imorgon .

• Bessie

Oh, vad spännande, låter som att det är flera nya trådbebisar på G! Hejja, hejja!!

Själv är jag inne på övertid nu, vilket känns jättekonstigt, eftersom jag fick tjejerna i god tid före BF . Men så är det ju en kille i magen denna gången ... Hoppas bara att han inte blir alltför stor därinne, och att jag slipper igångsättning. Hade värkstimulerande dropp delar av första förlosningen och tyckte _inte_ om det .

Magen ser ut att ha sjunkit iaf, så förhoppningsvis dröjer det inte alltför länge nu .

• Bessie

BF+2 idag - trodde aldrig jag skulle gå över tiden, men liten verkar trivas bra därinne. Har försökt både att hålla igång och att ta det lugnt, hallonbladste, ananas och färdknäpp, men det är nog bara att gilla läget - han kommer när han är redo.

• Bessie
    CHARLATAN skrev 2009-08-19 13:45:21 följande:
    Lördagen den 15'e kom vår dotter, 1 dag efter BF!Trots feber och sugklocka gick förlossningen bra och vi fick komma hem efter 2 dygn på BB. Ni som är kvar, hang in there. Håller tummarna för att det sätter igång för er snart också.
    Grattis! Skönt att allt gått bra.
    Ramiss skrev 2009-08-19 21:23:46 följande:
    Har haft mer intensiva SD nu efter kl 19.30...har suttit å klockat dem å dem kommer mellan 5-ca7 min... men inte alls nån värk el smärta i sig.. bara ett jäkla tryckande neråt.. men d kanske e en bra början? Få se hur kvällen blir..om d fortsätter el om d avtar under natten sen..?
    Känner igen det där med intensiva sammandragningar med duktigt tryck nedåt, har haft det var 10e minut under delar av kvällen, men sen stannade det av igen. Hoppas ju att det gör någon nytta iaf . Ska till BM på fredag om det inte drar igång på riktigt innan dess - hoppas på att få göra en koll då om det hänt något, och ev en hinnsvepning isf. Håller tummarna att dina SD fortsätter .
  • Bessie

Sitter och klockar värkar nu . Hoppas att det inte lägger av igen, men de här värkarna är av en annan kaliber, så jag tror inte det. Vaknade vid halv fem och förstod att det var på G, har haft värkar med ca 7 min mellan sen dess, och de håller i sig i dryga 90 s. Tror faktiskt att det blir bebis idag.
    Makens klocka ringer snart, men jag tror att han får somna om. Får se om han får köra barnen till mina päron, eller om det går att vänta tills de ska till dagis vid 9.
    Tänk vad fort man glömmer - det blir ändå min tredje förlossning på 4 år, men jag hade glömt hur ont det gör , och värre blir det !

• Bessie
    Kaffetjej och Beccazinn: Grattis!!!!!
    Vaniljkyss skrev 2009-08-20 10:09:52 följande:
    Bessie. SPÄNNANDE - är du kvar hemma???Hade SD igårkväll men de gjorde inte ont. Slutade vid 1-tiden och lugnt idag... Måste vara en pojke för han vill inte komma ut...
    Japp, varje gång jag funderar på att ringa in så blir värkarna lite "mesigare" och så väntar jag lite till - vill _inte_ åka in för tidigt. Men det trycker på duktigt under värkarna, så snart är det nog dags .

http://www.varktimer.se/  är en klockren sajt för att få hjälp att klocka värkar med, för er som inte hittat dit redan . Perfekt att ha öppet i ett fönster medan man fördriver värkvilan med att surfa på nätet .
  • Bessie

Uppdaterar som hastigast från BB -
    kl 23:54 den 20/8 föddes Mikael, 4210g tung och 53 cm lång. Återkommer senare när jag har tillgång till min egen dator. Vi mår bra . Lycka till alla som har ert onda kvar !

• Bessie

Kom på att jag glömt lägga till mig på BF-listan.
    Lycka till ni som fortfarande väntar och hejja hejja ni som kämpar på för fullt !

BF
    -listan

13/8 Kaffetjej, 29 år, väntar 1:a barnet Lund
    16/8 GBGMalin, 33 år, väntar 1:a barnet, Göteborg
    17/8 Beccazinn, 30, 2 barnet, Skellefteå
    18/8 Alwilda, 30 år, 1:a barnet, V:a Götaland
    19/8 In Love, 26 år, andra barnet(Flicka) Stockholm
    19/8 Vaniljkyss, väntar 2:a barnet, V:a Götaland
    19/8 Mrs Carro Andersson, 34 år väntar första barnet, Tullinge- Stockholm
    19/8 Tigger80, 29 år, väntar 2:a barnet (flicka), V:a Götaland
    19/8 Trebuh, 33, väntar 1:a barnet, Värmland
    19/8 Aniit 29, Väntar 1:a barnet, Tyresö
    19/8 Joasia 31, Väntar 2:a barnet, Stockholm
    19/8 Maria 79, väntar andra barnet, Nykvarn
    21/8 Madelenesvensson, 27 år, 3:e barnet, Norrköping
    21/8 Amnas, 31 år, väntar 1.a barnet, Malmö
    21/8 Malinskyy, 28 år, väntar 1:a barnet, Järfälla Stockholm
    21/8 Smålandstjej 85, 1:a barnet
    21/8 Lillpinglan, 35 år, väntar 2:a barnet, Dalarna
    21/8 CAF, 26år, väntar 3:e barnet, Skaraborg
    22/8 Diamant78, 31år, väntar 2:a barnet, Stockholm
    22/8 Bonsai, 28 år, väntar 1:a barnet i Stockholm (Värmdö)
    22/8 0205, 27 år, 2:a barnet, Järfälla, Stockholm
    22/8 nystan1 24 år, första barnet, Mölnlycke
    23/8 Pajjso, 20 år, första barnet (pojke), Södertälje
    23/8 Maddelonken, 23 år, första barnet (tjej), Tyresö
    23/8 Mickan21, 23 år, första barnet, Solberga Småland
    23/8 evelina85, 24 år, andra barnet, (pojke) karlskoga

FÖDDA-LISTAN
    8/8 victoria p, andra barnet, Daniel
    8/8 trebuh, 1:a barnet, Tim
    10/8 Maria 79, anra barnet, Wilma 3380g, 52 cm
    13/8 Kaffetjej, 1:a barnet, Saga 3140g, 47 cm
    14/8 Beccazinn, 2 barnet, William
    15/8 CHARLATAN (bf 14/8), 1'a barnet, Didi, 3740g, 52 cm
    15/8 Tigger80 (bf19/8) 2:a barnet, tjej, 2750g 45 cm
    17/8 Carne, 2a barnet, Shelby 3455g, 50cm
    17/8 Mrs Carro Andersson, 1:a barnet, Ida 2985 gram och 47 cm
    18/8 Malinskyy,(bf 21/8) 1:a barnet, Nathalie 3670g o 51 cm
    18/8 josse.b (bf 20/8) 1.a Tjej, 50 cm, 3835cm
    19/8 Vickey (bf 19/8) pojke, 3490g, 50 cm
    20/8 Bessie (BF 17/8), 3e barnet, Mikael, 4210g, 53cm

Svar på tråden vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)