Inlägg från: mrs Carro Andersson |Visa alla inlägg
  • mrs Carro Andersson

min mage har redan sjunkit ner och det är fixerat. har era gjort det?
    På min mammas sida i släkten är alla födda tio till 14 dagar före utsatt datum och det är 10 indivdider som det handlar om så jag hoppas verkligen att det blir lite tidigare än den 19 augusti för nu längtar jag så mycket

• mrs Carro Andersson

jag är så less nu på att vänta och det är beräknat till den 19 augusti. Jag hoppas att det kommer innan dess. Jag går nu och ananlyserar varje lite smärta i magen som kan ge förhoppning om att förlossningen är på G. Har även blivit illamående och är inte alls speciellt hungrig längre då bebisen tar allt mer plats. Någon som känner igen sig? Jag längtar och längtar.

• mrs Carro Andersson

skönt att höra att det är fler som känner samma sak. Jag har på mer eller mindre allvar sagt till plutten där inne att du mer än gärna får komma ut nu. Vi har allt klart så varför vänta. Jag kom själv ut 14 dagar för tidigt likaså min syster och mina fyra kusiner på mammas sida och det jag vet är att den äldsta av dessa fyra kusiner fick sina barn förtidigt. Alla har kommit från 10 dagar till 3 veckor för tidigt och det är 8 personer så man kan ju undra om det inte är lite ärftligt.

Imorgon blir det i alla fall långpromenad igen..

• mrs Carro Andersson

Apropå det Vaniljkyss skriver så ska känner jag igen mig på det mesta förutom att det inte kommer något rosa i trosan.

Idag ska jag promenera, greja hemma och försöka få det att röra på sig ännu mer.

• mrs Carro Andersson

Lägger in mig också på listan :)

3/8 Kaffetjej, 29 år, väntar 1:a barnet Skåne
    12/8 Carne, 24 år, 2:a barnet (tjej), Vänersborg
    14/8 CHARLATAN, 22 år, väntar 1:a barnet (tjej), Örebro
    17/8 Bessie, 31, 3e barnet (kille), Stockholm
    19/8 Vaniljkyss, väntar 2:a barnet V:a Götaland
    19/8 Vickey ,26 år,väntar första barnet(pojke), Österlen
    19/8 Mrs Carro Andersson, 34 år väntar första barnet, Tullinge- Stockholm
    20/8 Josse.B 29, första barnet, Skellefteå
    21/8 Madelenesvensson, 27 år, 3:e barnet, Norrköping
    21/8 Amnas, 31 år, väntar 1.a barnet, Malmö
    22/8 Ramiss, 30 år, väntar 3:e barnet (pojke), Bålsta
    22/8 Diamant78, 31år, väntar 2:a barnet, Stockholm
    23/8 Pajjso, 20 år, första barnet (pojke), Södertälje

Ska till BM nu.
    Nu har min plutt varit fixerad i 3 veckor och jag hoppas verkligen att det kommer igång snart.

• mrs Carro Andersson

Är det någon som vet hur länge bebisen är fixerad innan den kommer ut. Min bebis har nu varit fixerad i tre veckor och om jag inte hört fel eller drömt det så har någon sagt att den brukar vara fixerad i fyra veckor och sedan komma ut. Men vad tror ni andra?

• mrs Carro Andersson

Jag trodde att det hade kommit igång i går kväll men inte då. Var på kräftskiva igår och satt i flera timmar och när vi skulle ta och gå hem kom det förvärkar som hette duga och höll på ett tag. Jag gick och la mig för att försöka få lite sömn ifall det skulle bli en jobbig natt men smärtorna avtog.
    Jag hoppas verkligen att det är på gång snart, längtan är så stor.

• mrs Carro Andersson

jag har också illamåendet tillbaka och det är ju inte så att man har lite problem och funderingar. Nu när jag ska sova har jag skenor på handlerena, och när jag lägger mig ner blir jag illamående, sover konstigt på nätterna, kan bara sova på vänster sida.
    Jag har mått ganska bra under hela graviditeten men nu. Det är skönt att det snart är över. Jag längtar så till plutten kommer.
    Det är förresten skönt att höra flera som har samma typ av åkomma.
    Det var min klagosång för denna gång......

• mrs Carro Andersson

Jag känner precis som många andra här på tråden att nu vill jag att plutten ska komma ut. Idag har jag haft ont och tryck neråt. Är det värkar? Det kommer ju mest hela tiden och jag vet inte om jag har hög smärttröskel för jag tänker hela tiden att det ska nog kännas ännu mer för att jag ska ringa in till förlossningen. Jag känner mig kissnödig hela tiden vad ska jag göra?

• mrs Carro Andersson

jaha det verkar som min plutt vill stanna i magen till jul iallafall trots bf den 19 augusti. Denna vecka har varit jobbig för mig känslomässigt. Jag har under denna vecka haft så många falska alarm om att det är på g men det har lugnat ner sig. Nu har jag efter mycket mentalt tänkande sagt till mig själv att det kommer gå över tiden. Någon annan som känner likadant. Det är skönt att denna tråd finns så man känner igen sig i de flesta.

• mrs Carro Andersson

när jag har sammandragningar blir magen stenhård och det trycker på neråt ibland sticker det till där nere. Magen kan man nog likna vid en basketboll i hårdhet.

• mrs Carro Andersson

lycka till alla ni som är på G nu. Själv så är det ingenting mer än sammandragningar och ibland några värkar men det är absolut ingenting regelbundet.
    Har tänkt här under dagen att det är ju inte klokt vad man längtar och längtar. Varje dag känns som julaftonen gjorde när man var liten, hela dagen var en ända lång väntan och man kunde inte förstå att en dag skulle vara så lång. När jukafton var över så hade man ju glömt hur mycket man längtade just till julafton. Det känns lite så just nu om jag jämför känslan av att vänta.

• mrs Carro Andersson

Igår kväll vid tolv tiden så fick jag ett par rejäla smärtor i höften som strålade ner i höger ben och samtidigt ont neråt och det tryckte på men efter tag la det av. Det är ju typiskt att det inte blev något mer. Nu när jag accepterat och vill ha ont och få värkar då får man ingenting, bara en del falska alarm.

Ser att det är en del som också har falska alarm och som bara busas i magen. Vi får väl hålla oss till tåls ett tag till.

Jag försöker nu ställe in mig på att det kommer två veckor över tiden.

Hälsar Carolina

• mrs Carro Andersson

Nu har jag just avslutat avfrostning av frysen samt rensning av blåbär som min man kom hem med och jag har verkligen sett till att stå så mycket som möjligt. Det kanske kan hjälpa plutten att sjunka ner ännu mer om det nu går. Jag hoppas det kan hjälpa lilla plutten på vägen ut men som sagt jag har nog en liten buse i magen som stannar ett tag till. Det blir nog om en vecka trots bf den 19 augusti. Det är lika bra att ställa in sig på det.

• mrs Carro Andersson

Nu ikväll gick vattnet och jag hade inte några värkar innan men cirka 15 minuter efter har värkarna kommit igång. Nu har vi varit inne på Huddinge sjukhus och fått det bekräftat att vattnet har gått. Nu står jag hemma och pustar och andas samt räknar värkar vid skrivbordet.

• mrs Carro Andersson

Hej på er ser att det är en del frågor om var jag har tagit vägen. Jag fick en liten flicka den 17 augusti kl 04.23. Hon har fått namnet Ida. Det gick ganska fort från det att värkarna startade kl 20.45. Vi kom hem från sjukhuset i torsdags och det har varit kaos. Jag är ju nybörjare på det här och man känner sig lite novis och alla råd som jag fått på sjukhuset har säkert varit bra men det blev kanske lite för mycket och med alla hormoner i min kropp så blir det som det blir.

Tack för att ni har undrat hur det har gått från en som är ganska trött.

• mrs Carro Andersson

Nu lägger jag till mig också. Lycka till ni som också är på gång.

BF-listan

12/8 Carne, 24 år, 2:a barnet (tjej), Vänersborg
    13/8 Kaffetjej, 29 år, väntar 1:a barnet Lund
    14/8 CHARLATAN, 22 år, väntar 1:a barnet (tjej), Örebro
    16/8 GBGMalin, 33 år, väntar 1:a barnet, Göteborg
    17/8 Bessie, 31, 3e barnet (kille), Stockholm
    17/8 Beccazinn, 30, 2 barnet, Skellefteå
    18/8 Alwilda, 30 år, 1:a barnet, V:a Götaland
    19/8 In Love, 26 år, andra barnet(Flicka) Stockholm
    19/8 Vaniljkyss, väntar 2:a barnet, V:a Götaland
    19/8 Vickey ,26 år,väntar första barnet(pojke), Österlen
    19/8 Mrs Carro Andersson, 34 år väntar första barnet, Tullinge- Stockholm
    19/8 Tigger80, 29 år, väntar 2:a barnet (flicka), V:a Götaland
    19/8 Trebuh, 33, väntar 1:a barnet, Värmland
    19/8 Aniit 29, Väntar 1:a barnet, Tyresö
    19/8 Joasia 31, Väntar 2:a barnet, Stockholm
    19/8 Maria 79, väntar andra barnet, Nykvarn
    20/8 Josse.B 29, första barnet, Skellefteå
    21/8 Madelenesvensson, 27 år, 3:e barnet, Norrköping
    21/8 Amnas, 31 år, väntar 1.a barnet, Malmö
    21/8 Malinskyy, 28 år, väntar 1:a barnet, Järfälla Stockholm
    21/8 Smålandstjej 85, 1:a barnet
    21/8 Lillpinglan, 35 år, väntar 2:a barnet, Dalarna
    21/8 CAF, 26år, väntar 3:e barnet, Skaraborg
    22/8 Ramiss, 30 år, väntar 3:e barnet (pojke), Bålsta
    22/8 Diamant78, 31år, väntar 2:a barnet, Stockholm
    22/8 Bonsai, 28 år, väntar 1:a barnet i Stockholm (Värmdö)
    22/8 0205, 27 år, 2:a barnet, Järfälla, Stockholm
    22/8 nystan1 24 år, första barnet, Mölnlycke
    23/8 Pajjso, 20 år, första barnet (pojke), Södertälje
    23/8 Maddelonken, 23 år, första barnet (tjej), Tyresö
    23/8 Mickan21, 23 år, första barnet, Solberga Småland
    23/8 evelina85, 24 år, andra barnet, (pojke) karlskoga

FÖDDA-LISTAN
    8/8 victoria p, andra barnet, Daniel
    8/8 trebuh, 1:a barnet, Tim
    10/8 Maria 79, anra barnet, Wilma 3380g, 52 cm
    13/8 Kaffetjej, 1:a barnet, Saga 3140g, 47 cm
    14/8 Beccazinn, 2 barnet, William
    15/8 CHARLATAN (bf 14/8), 1'a barnet, Didi, 3740g, 52 cm
    15/8 Tigger80 (bf19/8) 2:a barnet, tjej, 2750g 45 cm
    17/8 Carne, 2a barnet, Shelby 3455g, 50cm
    17/8 Mrs Carro Andersson, 1:a barnet, Ida 2985 gram och 47 cm
    18/8 josse.b (bf 20/8) 1.a Tjej, 50 cm, 3835cm

Svar på tråden vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)