Inlägg från: Mamma070912 |Visa alla inlägg
  • Mamma070912

vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)

3/8 Kaffetjej, 29 år, väntar 1:a barnet Skåne
    12/8 Carne, 24 år, 2:a barnet (tjej), Vänersborg
    13/8 Kaffetjej, 29 år, väntar 1:a barnet Lund
    14/8 CHARLATAN, 22 år, väntar 1:a barnet (tjej), Örebro
    17/8 Bessie, 31, 3e barnet (kille), Stockholm
    19/8 Vaniljkyss, väntar 2:a barnet, V:a Götaland
    19/8 Vickey ,26 år,väntar första barnet(pojke), Österlen
    19/8 Mrs Carro Andersson, 34 år väntar första barnet, Tullinge- Stockholm
    19/8 Tigger80, 29 år, väntar 2:a barnet (flicka), V:a Götaland
    20/8 Josse.B 29, första barnet, Skellefteå
    21/8 Madelenesvensson, 27 år, 3:e barnet, Norrköping
    21/8 Amnas, 31 år, väntar 1.a barnet, Malmö
    22/8 Ramiss, 30 år, väntar 3:e barnet (pojke), Bålsta
    22/8 Diamant78, 31år, väntar 2:a barnet, Stockholm
    22/8 Bonsai, 28 år, väntar 1:a barnet i Stockholm (Värmdö)
    23/8 Pajjso, 20 år, första barnet (pojke), Södertälje
    23/8 Maddelonken, 23 år, första barnet (tjej), Tyresö
    23/8 Mickan21, 23 år, första barnet, Solberga, Småland

Hejsan jag vill också vara med Så sugen jag blir på kakor när alla är så duktiga och bakar, jag tycker också det är kul men försöker att ta det lite lugnt nu innan.
    Vi åker på täta tillväxtkontroller, CTG och flödes-ul, ska dit igen på fredag och få besked om ev igångsättning då lillan är lite väl liten och det är dåligt flöde i navelsträngen. Det var likadant med storasyster men då hann vi gå tiden ut innan igångsättning. Någon mer som ska sättas igång vad ni vet?

• Mamma070912

Fina förslag på killnamn Vi ska få en tjej och vi har det lika svårt... Var på flödes-ul idag och CTG, det såg fint ut så ingen igångsättning än. Men idag började slemproppen komma ordentligt så kanske det är något på gång utan hjälp, hade varit väldigt kul. Någon som vet om det är ok att bada i hav/sjö när slemmisen lossnat?

• Mamma070912

När man +ar säger ju absolut ingenting om när det blir förlossning Antingen får man ha koll på ägglossningen eller första dagen på senaste mens. Har man inte koll på dom så får man göra vul/ul eller fostervattenprov för att se hur långt gången man är.
    Senaste dagarnas små tecken på att något kan vara på g är borta... kanske var fullmånen som spökade

• Mamma070912

Inga större känningar här heller, det stramar och drar i ljumskar och magen när jag går, lite illamående, det är väl allt... Slemproppen har avtagit så den var inget täcken iaf. *Suck* Idag är min första dag hemma alldeles själv några timmar när Julia är på dagis och jag inte har något planerat, storstädade igår Ska sätta mig med Julias förstaårbok och få in lite information och bilder, den har hängt som ett moln över mig i 2 år nu... med nästa ska jag vara mycket duktigare från början

• Mamma070912

Grattis Viktoria p!!!!! Så skönt att det är över och att det gick så bra

Mickan21 skrev 2009-08-14 14:50:10 följande:
    Tycker att jag känner mig annorlunda, har känt det i några dagar nu. Sovit dåligt i 1,5 vecka så det är jag ju nästan van vid nu, men sen i förrgår har jag känt mig konstig, illamående, svårt att äta, bebis är tokig på kvällen/natten, magen drar igång så fort jag har lagt mig och jag får sån magknip så jag nästan får ont i bröstet.Sammandragningarna har börjat göra lite ondare och sen gör det ont när jag står och går, känns som trycket neråt har blivit mycket värre. Känner ni andra så här med??
    Känner också precis likadant och har fått ny fart på slämmisen nu så här går jag ju och hoppas på en förlossning innan helgen är slut

Vi håller på att göra ordning lillans rum, ska tapetsera idag, hoppas vi hinner klart så blir det upp med lister imorgon och möblering så att jag får bäddat sängen. Sen är nog allt klart, har också en 2 åring sen innan, så allt finns.
  • Mamma070912

Hej och hå nu är vi hemma! Det blev bebis på natten den 15/8 kl23 57. Var bara öppen 2 cm när jag kom in kl 18 men vi hade blivit "varnade" att det nog skulle gå fort eftersom det gjorde det sist och det gjorde det ju sen. Men ganska lagom ändå. Ont som f-n så klart och svor att det var sista gången, igen... Men ingenting som behövde sys efteråt, så nu börjar jag bli människa igen.
    En liten skrutta blev det, 2750g och 45cm och naturligtvis värdens sötaste
    Tack för alla lycka till! Det värmer så att läsa. Grattis till er andra som också fått de här dagarna Diamant 78 och Mrs carro! Hoppas jag inte missat någon. Lycka till alla andra, snart är det er tur
    Lägger till mig på listan.

• Mamma070912

BF-LISTAN
    12/8 Carne, 24 år, 2:a barnet (tjej), Vänersborg
    13/8 Kaffetjej, 29 år, väntar 1:a barnet Lund
    14/8 CHARLATAN, 22 år, väntar 1:a barnet (tjej), Örebro
    17/8 Bessie, 31, 3e barnet (kille), Stockholm
    17/8 Beccazinn, 2 barnet, Skellefteå
    18/8 Alwilda, 30 år, 1:a barnet, V:a Götaland
    19/8 In Love, 26 år, andra barnet(Flicka) Stockholm
    19/8 Vaniljkyss, väntar 2:a barnet, V:a Götaland
    19/8 Vickey ,26 år,väntar första barnet(pojke), Österlen
    19/8 Mrs Carro Andersson, 34 år väntar första barnet, Tullinge- Stockholm
    19/8 Tigger80, 29 år, väntar 2:a barnet (flicka), V:a Götaland
    19/8 Trebuh, 33, väntar 1:a barnet, Värmland
    19/8 Aniit 29, Väntar 1:a barnet, Tyresö
    19/8 Joasia 31, Väntar 2:a barnet, Stockholm
    20/8 Josse.B 29, första barnet, Skellefteå
    21/8 Madelenesvensson, 27 år, 3:e barnet, Norrköping
    21/8 Amnas, 31 år, väntar 1.a barnet, Malmö
    21/8 Malinskyy, 28 år, väntar 1:a barnet, Järfälla Stockholm
    21/8 Smålandstjej 85, 1:a barnet
    21/8 Lillpinglan, 35 år, väntar 2:a barnet, Dalarna
    22/8 Ramiss, 30 år, väntar 3:e barnet (pojke), Bålsta
    22/8 Diamant78, 31år, väntar 2:a barnet, Stockholm
    22/8 Bonsai, 28 år, väntar 1:a barnet i Stockholm (Värmdö)
    22/8 0205, 27 år, 2:a barnet, Järfälla, Stockholm
    22/8 nystan1 24 år, första barnet, Mölnlycke
    23/8 Pajjso, 20 år, första barnet (pojke), Södertälje
    23/8 Maddelonken, 23 år, första barnet (tjej), Tyresö

FÖDDA-LISTAN
    8/8 victoria p, andra barnet, Daniel
    8/8 trebuh, 1:a barnet, Tim
    15/8 Tigger80 (bf19/8) 2:a barnet, tjej, 2750g 45 cm

• Mamma070912

Här är några till som inte har bestämt namn, att det ska vara så svårt! Hon är 3 veckor och 2 dagar nu... Och går under namnet lillasyster
    Vaniljkyss: På föddalistan står det att din pojk vägde 5810g, är det ett kg förmycket kanske?
    Imorgon ska vi till Ikea och handla saker till lillasysters rum, hoppas på en trevlig familjeutflykt Dags att gå och nana!

• Mamma070912

Kul med alla namnfunderingar Vi fick också bestämt oss igår, Miriam ska hon heta! Så självklart när jag väl kom på det och min make höll med direkt, vi var inne på Tilda från början och massor med fina namn däremellan men det var inget som passade till henne när vi sa det högt och tittade på Miriam. Cecilia blir det i andranamn (heter jag). Storasyster heter Julia Linnéa.
    4 veckor är hon imorgon! Kul att det är så stor spridning på alla födelsedagar när vi var planerade nästan samtidigt allehopa. Tänk så olika de hamnar i utvecklingen på några veckor fast dom igentligen är lika gamla från början.
    Miriam har börjat skratta och gurgla och är jättestark i nacken långa stunder när hon är pigg. När hon blir arg för att hon ligger på mage slår hon nästan runt! Så löjligt stolt man är över alla små framsteg Trevlig helg allesammans

• Mamma070912

Grattis Maddelonken! Hoppas det inte blir så mycket förkylning.

Kaffetjej: Har du trivts med ditt namn som barn och så? Ingen som kom på något att reta dig för pga namnet?...

• Mamma070912

Hallå!!! Har alla gått och gömt sig? Ingen som har något roligt att berätta? Jag kan berätta att vi var på babycafé första gången idag Hon sov.

• Mamma070912

Sazze: Ja idag har jag fått känna på ensam mammaliv, lägga storasyster när lillasyster var vaken och pappan på jobb var inte lätt, men det gick Annars har vi inte riktigt kommit in i vardagen riktigt, pappan är hemma två dagar i veckan fortfarande så jag har bra hjälp än så länge, nästa vecka också sen börjar han med heltid igen. Hur går det själv?

Madelonken: Jo det är ont om gott om tid Håller med om koksaltlösning, det har min lilla fått varje dag sen hon föddes, väldigt tät i näsan är hon, men ingen riktig förkylning. Väldigt bra att skriva blogg, det gjorde jag med min stora tjej men det har inte blivit av den här gången. Kanske ska göra en här på fl...

• Mamma070912

Här kämpar vi också med napp, funkar varannan dag ungefär, hade vart så skönt om hon tog den...
    Var på BVC idag 6 v, 55 cm 4880g stor tjej har hon blivit

• Mamma070912

Någon som vill kämpa sig ned de sista gravkilona med mig? Har 4 kg kvar, sååå segt, jag gick bara upp 10 kg så då ska det väl inte vara så svårt att bli av med tycker jag, men nähä då...fläsk!
    Hur mår ni och skruttarna annars då?

• Mamma070912

Så fin blogg du har maddelonken! Det har inte blivit någon för mig än...
    Uppdaterar Miriams utveckling i min gravkalender i vecka 40 Den är lååång nu.

• Mamma070912

Det är bra med oss Har också precis frisknat till efter dunderförkylning hela familjen utom pappa som klarade sig... Håller på att planera dop, har äntligen fått tag på både präst, kyrka och festlokal
    Nu ska vi gå ut i det fina höstvädret och förbränna lite kalorier

Svar på tråden vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)