• 02 05

vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)

Latensfasen (som du kanske är i nu) kan ta flera dygn, speciellt för en förstagångs föderska. Hang in there, snart drar det kanske i gång på allvar! Vila så mkt du kan och ät mycket mat och dricka! Stort lycka till!

bonsai skrev 2009-08-19 15:18:11 följande:
    Ja men man vill ju inte bli besviken om det avtar nu så jag räknar kallt med att jag fortfarande kan gå över. Har fortfarande dessa oregelbundna värkar o kan inte sova på natten. Idag har det gjort ondare än igår o lite mer flytningar. Mådde väldigt illa i morse när jag försökte somna en stund i badet. Fick ta Postafen. Sedan kunde jag vila lite utan illamående. Hoppas att det här tar fart eller slutar snart för det är jobbigt att ha ont hela tiden utan att få något för det.
  • 02 05

Kaffetjej och Beccazinn:

Stort varmt grattis!

• 02 05

Josse B: Enormt stort grattis!

Sazee: Härligt!

• 02 05

Carne:

Grattis!

Åh, jag länhtar längtar läntar så!

• 02 05

Vickey:

Stort grattis!

Själv hade jag bf igår men inga tecken på något bebis förutom oregelbunda SM och tryck nedåt. Längtar ihjäl mig men vad att göra förutom att gilla läget!

• 02 05

Det finns inget som säger att en bebis utveklas färdigt på exakt si och så många dagar.

Barn utvecklas ju olika i olika perioder när de väl är födda och det måste ju rimligtvis vara samma sak i magen.

Bebisen kommer när den är redo helt enkelt :)

Ramiss skrev 2009-08-23 08:49:56 följande:
    Undrar va d e som gör att man går över tiden?Om d e bebis som e så himla envis å typ inte vill ut el om dem räknat fel/ kollat fel å kanske slarvat när dem mätt på RUL?
  • 02 05

Då är de ju på g, härligt! Tänk positivt!

Lillpinglan skrev 2009-08-24 06:48:58 följande:
    Bf+3 idag... och helt lugnt!Kände ju av igår!?!? Ringde förlossningen eftersom jag trodde det kommit lite fostervatten.. fick dricka kall söt saft för att se om bebisen började röra sig mer. Hände inget. Buffade och hade mig och till slut fick jag ett livstecken, men annars är den vääääldigt stilla. Så även nu på morgonen, men jag har fått den att röra sig lite genom att knöla runt på magen igen. Stackarn.. Hade även ljusrött vattenblandat på toapapperet och på bindan hela dagen. Några små koageler (eller vad det heter).. Hade molvärkar igår som kom och gick. Var SÄKER på att få åka in inatt, men nu är det morgon och allt är lugnt!??!?! En blodblandad slemsträng i morse och för övrigt ljusrött vattenblandat på papperet igen.. Känner mig så himla snopen eftersom jag informerats av läkare, överläkare, barnmorskor att jag mest troligt inte kommer att gå hela tiden ut p.g.a. rusande hjärta och hjärtmedicin (kroppen stressad)..!! Ni som har koll... visst är det en pojke när man går över med andra barnet (fick dottern en dag för tidigt), fosterljud 120-130.. tycker magen är mindre bred än förra gången och har bara lagt på mig på magen. Strimma hela vägen.. Jag kan helt omöjligt låta bli att spekulera och dessutom SÅG jag ju att det var en pojke på det sena ultraljudet.. GAAH jag är så nyfiken!!!!! Och med ovan menar jag inte att jag föredrar det ena eller det andra!
  • 02 05

Ramiss: Spääääännande då är det ju på g!

Lillpinglan: För dig med verkar det som! Härligt.

Själv så var jag på mvc tidigare idag och hon undersökte mig och jag är öppen 2-3 cm, allt var mjukt och startklart och hon kunde känna huvudet genom hinnorna (när hon sa det brast jag ut i ett leende stort som solen) när hon var där och drog och slet litegrann!

Tappade gnistan lite grann efter bf (som var i lördags) och det hade jag inte väntat mig alls, men nu känns det inte omöjligt längre, hoppas på en fjärde familjemedlem innan veckan är slut, men vi får se :)

Det kan tydligen vara vanligt för omföderskor att man kan vara öppen så mkt utan att ha fått några ordentliga värkar så det betyder ju inte att jag ska föda närsom men ändå fick jag upp modet så det känns såå skönt!

Med Viggo var jag öppen 1,5 cm när jag kom in så jämförsvis är det ju enorm skillnad.

Lurigt det här med barnafödande ;) Längtan är enorm nu!

• 02 05

Ramiss och Mickan2:

Heja! Heja! :D

Jag vill med :)

• 02 05

Nu händer det lite på fronten hos mig iaf, inga värkar eller så men rejäla doser av slemmproppen och blod lossnade och ev lite vatten med, det är jag lite osäker på dock.. kändes ju som jag kissade på mig men ändå inte, hm.. Har även haft molvärk och tryck neråt och illamående sen igår.

Ringde barnmorskan och rådfråga om den eventuella vattenavgången så jag satte efter råd på mig binda och var det vatten kommer det mer vatten och då är det in till förlossningen inom 2h.

Hoppas, hoppas! Nu är det ju iaf på g så hoppas på att få en fjärde familjemedlem innan veckan är slut! Späääännande :D

Hur går det för er andra?

Svar på tråden vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)