• Josse B

vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)

Kaffetjej: Tänk snart har du din lilla bebis i famnen, oj så spännande!! och det kommer att gå super bra! Tjihooo!
    Ang viktuppgång så ligger du i lä, har själv gått upp 22 kg, men som du hoppas jag att de försvinner snabbt..

I dag har jag varit på stan, tittade in på apoteket en sväng och köpte ett packe samarin,(nu är det väl sista värsen på halsbrännan så det får duga) samt nässprej, (som man nu är beroende av) samt semper droppar..men undrar nu om det kanske var onödigt..behövs ju inte till bebis om den inte har problem med magen...ja,ja..nu finns det ialla fall hemma.
    Vad billigt det var med mobilarm för 99:- kollade en på babyproffsen som kostade ca 200:- ahhhhhh.... det var dyrt tyckte jag så jag köpte en snurrande, spelande för 300:- där istället. Tycker nu att den lilla får titta fram nu! känner mig rätt redo

Charlatan: Jag vill också ha ont!!

Carne: Håller tummarna, inatt då kanske det startat!

• Josse B

Hej hej och godmorgon på er!
    I dag är allt som vanligt, inatt fick jag springa på toa ca 100 gånger..fattar inte att man måste pissa så mycket, så mycket vaket, men endå kan man inte sova länge utan gick upp när sambon skulle iväg på jobbet. Så idag försöker jag få en tid till fotvård..skulle va jäkla nice att få fötterna fixade innan!
    Ja, nu är det 7 dagar kvar....hmmm..

• Josse B

Hej på er alla!
    Va skoj Vickey, håller tummarna!!
    I natt har jag haft lite samnadragningar samt stickningar där nere, hade också molande värk igår kväll..men det är borta idag.. Men mera flytningar har jag, kanske slemisen..! (att man kan vara så glad över en sådan sak..haha)
    I går blev det fotvård Vaniljkyss..och oj så skönt det var!! ska börja unna mig det ca 3 gånger år, det var helt klart värt pengarna!
    Hur går det för alla?

• Josse B
    vickey skrev 2009-08-14 07:52:27 följande:
    fortfarande ihållande sammandragningar har haft det hela natten,med molnande..., bara kunnat sova några minuter,är helt slut, hur ska jag orka om det skulle bli dags i dag ? :/...ska nog försöka gå o lägga mig o vila lite till. såå trött. hör av mig senare
    Ja, gör så! Lycka till.
  • Josse B

Jag håller med dig 0205...det är nog lika bra att bara "go with the flow", men det är endå ganska skoj att spekulera..
    Vi känner oss ganska klara med alla förberedelser, tror att vi har det mesta, ialla fall för första tiden. Hur känns det själv, färdig med allt?

• Josse B

oj oj oj...va skoj Tigger 80!
    Nu händer det ju massor på denna sida!

• Josse B

God morgon!
    Här är det lugna pix, försökte med både hallonbladste och ananas igår...men inget resultat. Ska till bm i morgon och hoppas så klart att det blir sista gången har som sagt bf 20/8 !
    Grattis, ms Carro Andersson! det är roligt när det händer något här inne och nu är det ju ialla fall en per dag som är på G!
    Hur går det för ni andra?

• Josse B

Du verkar ha haft en riktigt bra förlossning diamant78 och Grattis igen!
    Hoppas att det är min tur snart!
    Ta det nu lugnt och mys.....

• Josse B

Nu tror jag att jag "förvärkar" för det känns som mens smärta och de håller i sig i ca 1 min, och det är ca 7 min mellan. Vad tror ni? Jag hoppas ialla fall att det nu är på G

• Josse B

ja, jag har värkar fortfarande och de tar ganska ont....
    får väl se hur detta går, om de avtar eller inte

• Josse B

nu är värkarna inte nådiga...tar jäkla ont, måste nog åka upp snart. Spännande

• Josse B

BF-listan

12/8 Carne, 24 år, 2:a barnet (tjej), Vänersborg
    13/8 Kaffetjej, 29 år, väntar 1:a barnet Lund
    14/8 CHARLATAN, 22 år, väntar 1:a barnet (tjej), Örebro
    16/8 GBGMalin, 33 år, väntar 1:a barnet, Göteborg
    17/8 Bessie, 31, 3e barnet (kille), Stockholm
    17/8 Beccazinn, 30, 2 barnet, Skellefteå
    18/8 Alwilda, 30 år, 1:a barnet, V:a Götaland
    19/8 In Love, 26 år, andra barnet(Flicka) Stockholm
    19/8 Vaniljkyss, väntar 2:a barnet, V:a Götaland
    19/8 Vickey ,26 år,väntar första barnet(pojke), Österlen
    19/8 Mrs Carro Andersson, 34 år väntar första barnet, Tullinge- Stockholm
    19/8 Tigger80, 29 år, väntar 2:a barnet (flicka), V:a Götaland
    19/8 Trebuh, 33, väntar 1:a barnet, Värmland
    19/8 Aniit 29, Väntar 1:a barnet, Tyresö
    19/8 Joasia 31, Väntar 2:a barnet, Stockholm
    20/8 Josse.B 29, första barnet, Skellefteå
    21/8 Madelenesvensson, 27 år, 3:e barnet, Norrköping
    21/8 Amnas, 31 år, väntar 1.a barnet, Malmö
    21/8 Malinskyy, 28 år, väntar 1:a barnet, Järfälla Stockholm
    21/8 Smålandstjej 85, 1:a barnet
    21/8 Lillpinglan, 35 år, väntar 2:a barnet, Dalarna
    21/8 CAF, 26år, väntar 3:e barnet, Skaraborg
    22/8 Ramiss, 30 år, väntar 3:e barnet (pojke), Bålsta
    22/8 Diamant78, 31år, väntar 2:a barnet, Stockholm
    22/8 Bonsai, 28 år, väntar 1:a barnet i Stockholm (Värmdö)
    22/8 0205, 27 år, 2:a barnet, Järfälla, Stockholm
    22/8 nystan1 24 år, första barnet, Mölnlycke
    23/8 Pajjso, 20 år, första barnet (pojke), Södertälje
    23/8 Maddelonken, 23 år, första barnet (tjej), Tyresö
    23/8 Mickan21, 23 år, första barnet, Solberga Småland
    23/8 evelina85, 24 år, andra barnet, (pojke) karlskoga

FÖDDA-LISTAN
    8/8 victoria p, andra barnet, Daniel
    8/8 trebuh, 1:a barnet, Tim
    13/8 Kaffetjej, 1:a barnet, Saga 3140g, 47 cm
    14/8 Beccazinn, 2 barnet, William
    15/8 Tigger80 (bf19/8) 2:a barnet, tjej, 2750g 45 cm
    18/8 josse.b (bf 20/8) 1.a Tjej, 50 cm, 3835cm

• Josse B

Nu har våran lill tjej kommit till världen, började med värkar på afton den 17/8, kl 18.00 var det 7 min imellan och kl 01:00 var det 4 min så då åkte vi in, bm tog hål på hinnorna och jag tog epidural bedövningen, kan säga att det var behövligt. Men kl 09:11 så var hon ute.Allt gick super bra, och kan säga att hon är den sötaste i hela världen, (men det tycker väl alla mammor)
    Lycka till alla!

• Josse B
    Sazee skrev 2009-08-22 13:29:08 följande:
    Jorå, jag kämpar på. sambon och jag sitter här och andas tillsammans. herregud, jag skulle inte klara de här utan honom! :O Fortfarande ganska lång emellan värkarna men de gör mer och mer ont..
    Wehooo!
    Lycka till
  • Josse B

Tack för alla gratulationer
    Och jag hoppas att det inte är länge kvar för er som väntar, jag håller tummar och tår för att det ska starta så fort som möjligt!

• Josse B
    Vaniljkyss skrev 2009-08-26 11:08:02 följande:
    3 min mellan värkarna. På väg till BB!
    Tjihooo!
    Lycka till!
  • Josse B

Våran lilla tjej har fått namnet Nellie som tilltalsnamn och Birgitta, kerstin som mellan namn.

Svar på tråden vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)