• al72

IVF i mars del 8

hej tråden!
    Nu har jag oxså hittat hit, bra epa att du fixade ny tråd vad trist med läckaget, hoppas ni får ordning på det.
    Sootie: grattis till aston, vad roligt att du har blivit mamma
    Frivolten: grattis till att allt ser bra ut
    Vreni: vad roligt med första tänderna.
    Imorgon börjar jag jobba igen efter 6 veckors semester, känns så tungt, men vi har haft en jätte skön sem med kanon väder så jag ska väl inte klaga....synd att det jämt går så fort.

• al72

anna: åh vilket härligt ljud, förstår att du blev lugn, grattis

• al72

Jag tror jag törs avslöja min lilla hemlis nu, känns lite tryggare då jag berättade det på fikat idag( då jag träffade mulan & några tjejer från en annan tråd, jätte trevligt mulan, hoppas vi kan ses snart igen.)
    Men märkt av tidigare erfarenheter så är man ju lite orolig, fast det är ju lite skillnad nu förstås...
    Vi har fått en son , den 4 juni ringde dom och matchade oss med en lite kille på 2,5 år. Vi fick foton på guldklippen oxså så nu kan jag inte vänta tills vintern, vill helst åka nu. Svävar lite på moln nu för tiden.

• al72

epa: tack känns så härligt. Ja jag har varit lite hemlig, är ju lite skraj sen gammalt men nu kunde jag inte hålla mig längre Vi väntar på orginalhandlingar från kina på det godkännandet som vi har fått muntligt och det tar 4-5 månader ( det har gått 1 månad nu, suck) sen tar det yttligare 6-8 veckor innan vi får resa, så vi har försökt beväpna oss med tålamod.....Vill åka NU Vi kommer att vara bort i ca 10 dagr. Ja det är precis det barnet vi har tänkt oss, han är så söt, skulle gärna lägga ut bilder men kina förbjuder oss att göra det så länge han inte är i vår vård, så jag måste vänta med det tyvärr. Det är vanligare med tjejer från kina men när barnen har gomspalt är med faktiskt fler killar som föds med det, även i sverige, tydligen. Har redan fixat barnrummet och handlat massor, blev nog lite yr i bollen för vi har handlat massa kläder fast jag inte riktigt är säker på hans storlek, knasigt eller hur?!

• al72

tack vad gulliga ni är, livet känns så härligt just nu

Glenda: han heter theo

epa: ja det finns ju så mycket kul att handla, har helt slutat shopat till mig, bara barnsaker till theo. I bland glömmer jag att han är snart 3 år så härom dan köpte jag en jätte söt speldosa, men tänkte att han kanske tycker att den är mysig att somna till.

• al72

timoa: tack vännen, livet känns himmla bra just nu grattis till båten!

Epa: vad kul, hoppas ni får ett fint dop vi vill oxså ha dop sen, ska prata med vår vigselpräst om kyrkan döper 3 åringar men det borde dom väl göra tycker jag?!

• al72

timoa: grattis vill höra allt om hur det gick till! Kram

• al72

timoa: hej vännen, det var länge sen. Åh har ni köpt hus i sollis, där är jag uppvuxen och mina föräldrar bor kvar där. Vad roligt , lycka till med renoveringen och flytten. Vår adoption tuffar på , vi är slut godkända från kina nu och från familjerätten så nu väntar vi bar på resedatum, sen åker vi tjohoooo. antagligen blir det i början av nov. Tänk att jag snart får hålla i min son, det känns stort. Men oj vad mycket vi har att förbereda nu, alla papper, barnsäkra hemmet, handla massa grejer till resan och till theo, så vi har inte sysslolöst på helgerna precis.

Svar på tråden IVF i mars del 8