• timoa

IVF i mars del 8

halloj tråden!
    del 8-jisses!!! häftigt att vi hållit ihop så här länge
    har inte hunnit läsa igenom allt, är bara hemma och "vänder" från landet för att tvätta, läsa post&mail och gå på 6mån läkarkontroll idag, men har fattat att du är gravid frivolten, GRATTIS!!!!!!! åh, så roligt.
    och Sootie- en SON!!!! stort stort grattis till dig och hela familjen, vad kul!
    vreni- SÅ skönt att du tog det sista beslutet nu, när jag läste om att han inte kunde bestäma sig och att han fortf BOR med sin TJEJ (?) undrar jag vad han är gjord av?!?
    förstår du haft det riktigt tufft, och förmodligen fortfarande har, men helt RÄTT beslut iallafall enl mig, det där tror jag inte hade kunnat repareras....

hoppas ni alla mår toppen, det gör vi! vilken sommar vi haft-so far- varit ute på landet och bara njutit! massa roliga besök, men det roligaste var nog parvels med familj
    var är bilderna? jag ska lägga in några så fort jag hunnit tanka ner dem till datorn.

ha det gott, kram!

• timoa

men shit, sitter här med gåshud och tårar i ögonen...! AL72- GRATTTIS!!!!!
    gud så roligt. en liten son! och theo hade vi som namnförslag när A låg i magen, men för många i vår närhet hette så, det är såå fint.
    synd du inte kan lägga ut bilder ännu, man är ju så nyfiken på trådens nyaste familjemedlem, men förstår deras regler ändå.
    nu väntar vi spänt med er tills ni får åka! 
    ska åka ut till landet nu, s¨å har väl massor att ta igen sen när jag kommer hem.

ps vi ska lägga handpenningen på vår nya båt idag.....ska försöka lägga in bild i galleriet.

• timoa

halloj tråden!

hoppas ni haft en underbar sommar! vi har haft den bästa sommaren nånsin, fick 7 veckor på raken, herr timoa tog sem+pappadgr.vi har bara varit på landet och tagit det lugnt. (förutom herr timoa som byggt ett bryggdäck och en trappa...)

har skummat igenom tråden, så har nog missat en del, men säger bara välkommen tillbaka stabilo, och med vilken glad nyhet dessutom!! vilken pirr-läsning det var där...
    och frivolten, underbart att allt fortfarande går bra för er och lilla pyret! kommer inte ihåg vem som skrev om kub&nupp-kan bara ge mitt enda råd- PRATA igenom med varann NOGA innan ni gör det, vilka konsekvenser får det OM nu det skulle vara en högrisk, vill vi gå vidare med FVP , vill vi behålla/ta bort ett barn med DS osv.... det är ju bra på ett sätt att dessa test finns, men jag kommer bara ihåg att jag tyckte det jobbigaste vara att vi inte hade pratat igenom ordentligt dessa frågor...vad händer med vårt förhållande om det visar sig vara ett barn med DS och den ena vill behålla och den andre inte...? och om man då tar bort det-hur går man vidare? vi tog ett ordentligt snack ett par dgr innan vi gjorde testet och efter det kände jag mig mkt lugnare i själ&hjärta då jag visste att vi båda ville samma sak.

glenda- alexander har inte heller fått några tänder ännu, verkar som sagt väldigt olika det där. jag är bara glad för det, då jag slipper bitmärken i bröstet...

nu vaknade han, stor kram!

ps glömde ju berätta att herr timoa friade till mig i sommar och jag sade JA !!
    får berätta hur det gick till sen, det var väääldigt romantiskt...

• timoa

tack för alla grattis! jajemensan glenda, såklart jag ska rapportera om både frieri och senare klänningen.... för trött nu för att skriva om det förstnämnda så det får bli nästa gång jag är inne (man har ju så mkt tid till övers nuförtiden...not! )

frivolten&stabilo- måste säga jag tycker ni gör helt rätt val att inte kolla. jag kände faktiskt att jag fick för mkt ångest innan så jag hade inte gjort det om jag fick göra om det. sen känns det så konstigt att man kämpat så mkt för att bli gravid, så skulle bli helt fel att sen välja bort det. och när man ändå känner så behöver man ju eg inte ta reda på det...

anna- en pojke till i tråden, härligt!!! du, han kanske kommer på Alexanders födelsedag...! (23e)

nu ska jag sova, varit på stort party, antar jag får lida imorrn...

• timoa

halloj tråden!

oj vad länge sen jag var inne.... här har det varit fullt upp- vi gick och köpte ett hus för 2v sen...! 2 dgr före namngivningsceremonin för 50 pers...vet inte hur vi lyckades ro i land allt, men det gick.
    huset ligger i sollentuna, norr om sthlm för de som inte är bevandrade i vår huvudstad. det är stooort, och i TOTALT behov av renovering. ALLT ska blåsas ut... perfekt nu när man har en liten bebis och har all tid i världen
    herr timoa ska ta pappaledigt i 3mån för att projektera bygget, och vi kommer bo kvar i vår lgh tills det är helt klart i nya huset, vilket känns jätteskönt!
    redan nu har jag insett hur otroligt mkt det är att göra, sitter och ringer och fixar helt hysteriskt med byggnadsnämnder, arkitekter mm mm.

kul du är hemma vreni!!
    ewfa- grattis på 40årsdagen ! i för eller efterskott...?
    hua, själv fyller jag 40 i nov, men tror inte jag orkar fira ngt med allt som händer i vårt liv nu.
    hoppas ni får en kanonresa, jag ÄLSKAR barcelona!

har inte hunnit läsa allt, hann skumma igenom lite och ser att våra gravida fortfarande är det och växer&frodas, härligt!

sootie, jobbigt med fötterna! som om du inte hade en jobbig nog graviditet...jaja, det är ju värt allt i slutänden ändå...

al72-hur går det för er, ngt nytt om adoptionen?

mulan-grattis till skörden, NU jääklar!!!

glenda- gud vad roligt att han lärt sig ett SÅNT ord, jag garvar ihjäl mig-mordhotad av sin baby haha!

vi mår toppen, alexander säger mamma ! eller mammammamaama.... jag tolkar det som mamma iallafall.
    han kryper nu runt överallt, kul men jobbigt då vi inte barnsäkrat så bra... han ställer sig upp i spjälsängen, och bord och bokhyller, sen tappar han balansen och faller, ibland riktigt hårt... men det är inget att göra, jag kan omöjligt vara där hela tiden...

kram alla!

• timoa

hej alla!

jadu anna, det är precis som du säger-här är det fullt upp... all tid går åt att nu åka och titta på kakel, vitvaror, toaletter mm mm.... kul, men inte lika enkelt som när man bara var 2 vuxna...
    det du har i benen hade jag oxå, och det är INTE kul..... hua vad det kunde krypa...det gick över när ungen var ute...kanske inte hjälper att höra

parvel har jag kontakt med, han mår finfint
    antar han inte hinner surfa lika mkt nu, precis som de flesta av oss med barn som tar mer och mer tid...

al-åååh, vad glad jag blir att läsa att ni hunnit så långt!! när är theo född? var det så att ni inte fick visa foton förrän ni fått hem honom?
    sen får vi ju ta en träffa igen när han kommit hem och ni är redo att åka till waynes !

epa- tänk vad lilla märta nu blivit stora märta!

glenda- det var väl på tiden han hittat det viktigaste!!! bra med blöja som susp...skulle många män behöva, som de kliar sig därnere....

sorry om jag missat ngn.....

ego- allt bara bra här, Alexander är som en solstråle, pratar på och säger mamma och nu igår VOV när jag visade en hund
    stort framsteg för mänskligheten.

han har fått sin första tand, hoppas den i överkäken dröjer då jag fortfarande ammar,.!
    han sover iallafall NÄSTAN igenom hela nätterna nu, vaknar ett par ggr och skriker (mardrömmar nu) äter dock inget från 1930 till 07 !

kram alla!
    snorkis- GRATTIS till giftermålet!!! blir det snorkFRU nu då istället för fröken? hahaha.
    hoppas ni får köra ÄD snaaart!

nettann- ni kör oxå full fart alltså.... jobbigt med sjukskrivningen...

var är ewfa?!?!?! hoppas du läser iallafall och att du mår bra. saknar & tänker på dig.

frivolten-tänk att du redan kommit så långt! helt otroligt. har du en känsla av pojke eller flicka?

• timoa

ewfa- förstår dig så väl! låter väl vettigt att hålla sig undan när man försöker stoppa huvet i...
    lycka till och vi finns alltid här när&om du vill titta in.

nettann- jadu, han löste det faktiskt på egen hand...jättelyxigt! han brukade på "slutet" få amma runt 06-04, men en dag testade jag bara att sätta in nappen igen och buffa i rumpan och han somnade om och vaknade 07! efter det har han gjort så i 8 nätter.
    har dock hört att man kan testa att "skjuta" på tiderna, du kan ta upp henne när du normalt ger mat, men bara vyssar och ger napp/snuttefilt. även om hon inte somnar om ska du vänta ngn timme med att ge mat, nästa natt samma sak, sen kanske hon vaknar en timme senare nästa natt.. lycka till!

frivolten-spännande! då blir det en pojk,tror jag!
    en kompis bad BM på UL att skriva på en lapp vad det var för kön, sen valde de att öppna den tillsammans på en klippa någon månad senare.
    kan vara en kul grej, iallafall om man inte är helt säker på om man vill veta, så har man den som backup.

• timoa

oj, vad lugnt det var här inne.... på ett sätt lite skönt när man inte har all tid i världen..men samtidigt lite ödsligt...
    frivolten-GRATTIS-vilken lycka!!
    konstigt de inte ville säga ngt. annars kan jag VARMT rekomendera att inte ta reda på det...det är en sån otroligt häftig upplevelse att inte veta och få se själv...
    jag "jagade" hjärtljud under halva graviditeten, men blev faktiskt inte klokare på det....man har olika hela tiden beror på om h*n sover eller inte mm. det sägs det är flicka om över 140 och pojke om under.
    jag hade olika men i snitt låg jag alltid över 140, fick ju pojke...
    men det är absolut kul att spekulera, ta det inte för på stort allvar bara..
    du får nog en kille om denna tråd får bestämma..

allt bra här, vi har varit i tallin på 3dgr, bott på lyxigt SPA för inga penga alls. funkade perfekt med småbarn, men alltid lika skönt att komma hem, det är lite meck med att resa med små...

snart sätter vi igång med stora husrenoveringen, ska bli KUL och jobbigt...

Alexander har nu bestämt sig för att natt är dag, så jag är vaken fr 04 på mornarna....är SÅÅÅ trött. nu run 0830 blir HAN då trött och ska sova, borde passa på jag med, men då är jag redan igång... så jag sover runt 5h per natt bara...
    vi ska försöka få honom att ha längre vakenstund före läggdags men det har visat sig vara MKT svårt..han är toktrött vid 17 och somnar av sig själv..

parvel- vet inte om du är inne här ngt, men vi hörs snart iallafall ang fika. denna vecka är full, kanske nästa?

kram alla

• timoa

Nämen, nu hamnade jag här jag med...! efter-jag vet inte- 2-3år?

Som Parvel skrev- jag fick en dotter ca 2mån efter Elvira kom, min lilla tjej heter Rebecca. Nu är hon drygt 3,5år och Alexander 6,5år, han börjar i 6års i höst. Tiden går foooort!

Otroligt att vi gick igenom dessa resor tillsammans, vilket stöd vi hade i varann!
    Man glömmer lätt bort hur det var, fast ändå inte.... kommer alltid kunna komma ihåg alla bakslag och hur jobbigt allt var, men såklart även den totala lyckan i att bli förälder!

Hoppas ni alla mår bra, jag & Parvel med familjer umgicks faktiskt en del när killarna var små, sen kom nog jobb&allt annat emellan, men vi följer varann via facebook och det är en rätt häftig känsla att vi faktiskt fann varann via denna härliga tråd!

Kram på er alla!  

Svar på tråden IVF i mars del 8