• Frivolten

IVF i mars del 8

AnnaS skrev 2009-08-18 10:18:03 följande:
     *gulp* Det är lite känslan: "VAD I HEL.. HAR VI GETT OSS IN PÅ?" Det känns också lite konstigt att ha sådana tankar när man kämpat så hårt för något så länge, men men...
    Jag kan bara instämma i att jag stundvis har haft samma känslor...
    Men det blir ju som det blir, helt enkelt! Det enda man kan veta egentligen är väl att det troligtvis inte kommer bli som man föreställer sig...

Snoppen! Skitbra namn! Å vad UNDERBART att Du känner honom! VILL OXÅ!
    ~Längtar~
    Vem som Nu sa det.. men ja, det är väldigt många pojkar här i tråden! Var det inte pojke kinesiska kalendern sa Anna??

Jag har nu fått en till tid för UL. 3/9. Känns skönt!
    Jag har liksom inte kunnat känna den där lättnaden över att gå in i vecka 13 som jag väntat mig. Har förra Bebisen i allt för färskt minne och hur jag i 8 veckor gick runt med ett dött foster i magen... Så jag har nojjat över att på RUL i vecka 20, få beskedet att Liten dött i typ vecka 11... [Det här att Liten har varit lite liten förföljer mig oxå..]
    Men nu kommer jag alltså få ett till UL i vecka 15. Och ser det bra ut då, då har jag ju passerat dom kritiska veckorna, och då får det vara slut på denna oro! [Säger hon bestämt å stampar återigen med foten]
    ~HoppasHoppasHoppas~
  • Frivolten
    AnnaS skrev 2009-08-18 14:16:24 följande:
    Frivolten: Att vi dessutom kallar hundarna för Spyan och Kräket säger väl en del om den här familjen...
    Skratt Att våran ena katt lystrar till Pucko, känns ju som Misse i jämförelse..

Anna å Stabilo! Nä, det här med vecka 13, jag trodde verkligen [åtminstone tidigare] att det skulle kännas som en lättnad.. men icke som sagt. Har hört av fler [som oxå har en lång resa bakom sig] att dom inte heller kännt så..
    Så det är nog som Ni säger, det är kanske bara 'FörstaFörsökarna' [helst ingen mens sen p-piller-stoppet] förunnat!
    AnnaS skrev 2009-08-18 14:17:12 följande:
    Ps. Kinesiska kalendern sa dessutom Flicka. HA!
    Attans!

Stabilo, nä man har väl skaffat sig oro för resten av livet nu. Kanske bara att gilla läget..?! Men ja, det är jätteskönt att ha fått ett till UL. Skulle allt vara bra där.. Då SKA jag tro på det sen..! Så det så!!
    Stabilo, vad säger Kinesiska Kalendern om Ditt Pyre?
    ~HoppasHoppasHoppas~
  • Frivolten

Hej Alla!
    Jag tycker dock det är SKÖÖÖÖNT att det inte skrivs så mycket i den här tråden! Då har man iallafall en chans att hänga med! Dom andra två trådarna jag hänger i, och i SYNNERHET, 'Vi som kämpar vidare...', har jag helt gett upp hoppet om att hinna läsa ikapp allt... För OJ! OJ! OJ! Va där skrivs!
    Så den här tråden är lite mer i min takt just nu! {#lang_emotions_laughing}

Jag verkar vara rätt ensam om att tycka tiden går långsamt... eller ja, det är både och förstås, men jag tycker det va en EVIGHET sen, det där plusset i slutet på juni.. Och ändå är jag bara i vecka 14...
    Men dagarna i sig går förstås lika fort som alltid!

Men alla säger ju det som Ni oxå bekräftarb, att tiden med Bebis går SÅÅÅÅÅ SNABBT! Vips har ett år gått och man fattar inget! Det tycker jag känns lite läskigt... jag vill ju verkligen hinna uppleva å njuta av den tiden, när den efter all väntan å längtan väl kommer..
    Samtidigt tycker jag att det känns som att Vilma [min kompis dotter] ALLTID har funnits å att det var RIKTIGT länge sen hon föddes. [Hon föddes ca 1 månad efter vårat första misslyckade Ivf, och det VAR ju längesen..] Ändå är hon bara 15 månader.

Anna, jo tack det är fint!
    Börjar synas en mage allt mer å mer. Inte så att folk på stan ser mig å tänker 'Där kommer en gravid tjej' , men jag själv och folk som känner mig ser det tydligt. Å det är roligt förstås! {#lang_emotions_laughing}
    Jo, jag kissar ofta förstås, å måste gå upp på natten vilket jag ALDRIG ALDRIG ALDRIG gjort förut. Mår fortfarande illa om jag inte äter frukost OMEDELBUMS på morgonen, men annars har illamåendet gett med sig.
    Tror inte jag känner så mycket mer. Nån gång då å då känner jag hur det sticker eller drar i livmodern men näe, jag känner inte så mycket.
    Har ju UL nu på torsdag.. blir lite nervös när jag tänker på det..

Men Ni håller väl tummarna va?!!

Kram till Alla!

~HoppasHoppasHoppas~
  • Frivolten

Blev lite snabbt avslut där, då telefonen ringde..
    Hur mår Du själv Anna? Vad har Du för BF?
    Förstår att det är mycket att tänka på inför föräldraledigheten...
    Som det ser ut här är det jag som kommer vara hemma. Men jag har inte på allvar satt mig in i hur allt det där fungerar...

~HoppasHoppasHoppas~
  • Frivolten
    Mulan, ja Gud ja!
    Roligt att se Dig HÄR oxå! Du är saknad här må Du tro!
    ALL ALL LYCKA TILL IMORGON!!

Stabilo, Åh vad kul med Mvc å framförallt hjärtljud! JAG VILL MED!!
    Fick Du veta antal slag per minut?? ~flicka/pojk spekulationer~

Anna, har Ni börjat fundera på namn än då?! Ja, bortsett från Snoppen då...
    ~HoppasHoppasHoppas~
  • Frivolten

Phu, hemma igen efter VUL! Och det gick bra!
    Jag har varit smånervös i flera dagar inför detta, och imorse i bilen på väg dit var jag så nervös att jag mådde illa. Satt tyst å sa inte ett knäpp på hela vägen.

Men det gick bra som sagt! Vi fick se en finfin Bebis! Å den gulliga läkarn visade på skärmen vad vi såg. [När jag väl vågade titta vill säga!] Små armar, en magsäck med fostervatten, aortan, och förstås hjärtat som tickelitickade så fint! Helt otroligt! Helt fantastiskt! Å helt magiskt!
    Tror det börjar sjunka in mer å mer för sambon nu...

På VUL på SU flyttade dom ju BF 4 dagar framåt. Så istället för 9+4 som jag var i då, hamnade jag ju på 9+0. [Bara några futtiga dagar hit eller dit kan ju tyckas, men jag var inte alls förtjust i att behöva backa HELA 4 dagar! Förresten trodde jag inte innan, att dom ändrade BF när man gjort Ivf men tydligen..]
    Så med den nya 'tideräkningen' är jag i vecka 14+0 idag å Liten stor som 14+2. Stolt Mamma!

Anna, nä jag förstår att Du inte vill dela Era namntankar med oss!
    Kan Ni samsas om några namn då?? Det kan inte vi... Patrik godkänner INGA av mina förslag!
    Fast förslagen är heller inte så många... Jag har alltid tyckt det varit väldigt roligt med namn och i många år skrivit långa långa listor. Och javisst, det är fina namn, men SHIT va kräsen man blir när det är ENS EGNA PYRE det handlar om! Blev inte många namn kvar..

IDAG ÄR EN TOPPENDAG!!

~HoppasHoppasHoppas~
  • Frivolten

Epa, jo, den värsta oron har nog släppt. Och inte bara efter dagens glädjebesked. (Och nä, inte BARA för sambon Men det är så roligt för han pratar allt oftare om Vårat Barn. )
    Jag var ju orolig, som Ni vet, när jag bokade detta ul. Mindes så väl förra gången.. Och då kändes det orimligt att gå ända tills vecka 20 utan att veta...
    Men ska jag vara ärlig så har jag inte varit så orolig dom sista 1½ -2 veckorna. Utan nånstans ändå kännt att det VAR i sin ordning.
    Men jag har förstås knappt kunnat uttala dom orden, å samma känns det nu, när jag skriver det... som att vad som helst kan hända bara för att man tar ut glädjen i förskott.
    SÅ DUMT! För SÅKLART ska man njuta!

Håller absolut med Dig om att Pojknamn är svårare. På min långa lista har jag nog dubbelt så många flicknamn som pojknamn. På den korta varianten är det dock lika. Tre var.
    Nummer 1 på flick-listan har länge varit Minea, men som sagt det vägrar sambon. [Fördelen singelföräldrar har, att fritt kunna välja å vraka! Avis! ]
    Så det lär det inte bli!

Och ja, jag är väldigt väldigt lycklig!

När jag ändå är ute å drömmer kan jag ju fråga Er proffs om vad man ska tänka på när man ska köpa barnvagn.
    Jag har tänkt mig en begagnad vagn, typ Brio eller Emmaljunga. Eller finns det andra kvalitetsmärken man kan titta efter oxå??
    Jag har oxå fått för mig att det borde vara hjul med luft i eftersom vi har mycket grusvägar här...  är det rätt tänkt??... men sån då...vad ska man tänka på??

~HoppasHoppasHoppas~
  • Frivolten

Hej Alla!

Al!! Å vad HÄRLIGT!!! Nu går det undan! Snart har Ni honom hos Er!!

Timoa! Va ROLIGT att se Dig! Stort lycka till med nya huset! Såååå kul å spännande!

Glenda, nä hon sa inget om moderkakan. Men OJ vad jag längtar tills första sparken kommer!

Stort TACK för Era tankar om vagn! Det verar ju som Ni lycats fynda ordentligt allihop! :-
    Jag hade ju typ bestämt mig för att köpa en begagnad Brio eller Emmaljunga. Men när jag har kollat runt på Blocket så hittar jag inte så många som tilltalar mig... Alla är så tråkiga...
    Tills jag hittade denna... ny och inte alls en Emmaljunga eller Brio... MEN SÅ SNYGG!! Finns i MASSA olika färger.
    Dessutom har Min fina fina svärmor sagt att hon köper den om vi bestämmer oss för den! Hur snäll får man lov att vara??!
    Och på den gick babyskyddet (fast bara deras antar jag) att fästa som Du pratade om Sootie. Det var inget jag tänkt på innan, men det är kanske praktiskt?!!

www.annaaxel.se/product_info.php&products_id=713

Kram på Er!

~HoppasHoppasHoppas~
  • Frivolten

Blir snart toig på den här datorn som inte vill sriva K...

Sootie, jo hon är SUPER min svärmor!
    Vad jobbigt att Du mår så dåligt... Hoppas verkligen dom kommer fram till vad det är för nåt..

Idag sa vi åka å kolla på vagnen IRL! Affären ligger ju i Tranås av alla ställen, men vi tänkte ta den på vägen hem från Stockholm idag. Blir inte en så lång omväg...
    Så får vi se om vi tar hem den direkt eller om vi väntar! Jag är ju mycket för att ta mig en funderare å landa i saer å ting,  innan jag bestämmer mig. Så troligt är kanske att den inte kommer med hem idag.
    Babyskyddet gick att fästa mha nån adapter. Är det så det brukar funka? Får ju kika idag, men tänker att det får ju inte vara så meckigt att man inte använder det därför. Eller att det brötar å låter så när man sätter dit det, så att man riskerar att ändå väcka den där sovande Bebisen...

Glenda! Ha Ha! Ja en fis genom tarmarna lät kanske inte lika mysigt som en spark från Liten.. men ja,ja..det får kännas hur det vill...bara Bebis ger sig till känna!
    Jag har alltid tänkt att Barnet så klart sover bäst i samma rum, å gärna samma säng, som sina föräldrar. Men Ni är inte dom första att bekräfta att så kanske inte är fallet... Hmm...

Nu när vi har varit i Stocholm har vi såklart passat på att hälsa på dom blivande kusinerna! Tindra 6, Nova 18 månader å Neo 4 månader. Tindra önskar sig MEST en pojk-kusin eftersom hon redan har en flick-kusin... men en tjej gick bra det med. Å blev det en flicka skulle hon heta Linda och blev det en pojke... ja då var det Pelle Svanslös.. Jaha!

Jo...det här med veckor å dagar hit å dit... jag vet inte hur jag ska räkna. Några dagar hit eller dit kan tyckas men jag skulle vilja ha en klar dag då jag 'byter vecka'.
    Utifrån återföringsdagen skulle jag idag vara i vecka 16+3. Men på UL i vecka 10 var ju Liten 4 dagar 'för liten' så då flyttades BF 4 dagar framåt. Å det är den räkningen jag utgår ifrån nu, och är i sånt fall i vecka 15+6. På sista UL hade ju Liten 'vuxit ikapp' ytterligare två dagar och i sånt fall skulle jag vara i vecka 16+1 idag.
    Min pojkvän tycker vi ska räkna från återföringen iallafall...
    MEN HUR HADE NI GJORT??

Puss å Kram Till Alla!

~HoppasHoppasHoppas~
  • Frivolten

HejHej!
    Nä, vagnen fick inte följa med hem!
    Även om jag redan i affären kände mig övertygad om att DEN VAGNEN BLIR DET! Grymt trevlig kvinna som hade affären dessutom. Hon berättade och visade massa olika grejer, och var så tillmötesgående [stor skillnad mot när vi var inne på Babyland bara ett par dagar innan ] så vi kom inte ifrån affären förrän 40 minuter efter stängningstid. Hon verkade gilla sitt jobb iallafall.
    Så nu går jag å grunnar på färg... fanns ju LITE att välja på, även om det lutar åt den svarta med oranga blommor som jag visade Er.
    Dock visade det ju sig, att man tygmässigt kan specialkombinera just SIN vagn om man vill. Utifrån dom olika tygerna dom har... OJ OJ OJ! Ännu mer att fundera på...
    Tyvärr hade dom sålt slut den sista adaptern till babyskyddet under dagen så vi kunde inte prova det. Men det verkade som att det skulle vara rätt smidigt.

Härligt att Ni känner Er nöjda med vagnen, Anna.
    Och jag tycker oxå det låter som Ni har det supersupersupermysigt! Längtar sååå tills vi är där oxå! Är oxå lite avis på Din stora mage.. Men snart är väl vi oxå där, eller hur Stabilo!
    Ja, det där med mödrar å deras graviditeter... Både min mamma å mormor gick upp rätt mycket i vikt... vilket dom oxå behöll sen.. så jag väntar med ett visst mått av skräck på att vågen ska börja peka uppåt. Fast hitills tror jag inte jag har gått upp mycket alls [har faktiskt ingen våg], 1 kg kanske.. Men vad jag har förståt så kan ju det där komma mer eller mindre över en natt...
    Hur många minuter sen till jobbet blev Du förresten?!

Snorkis! OJ! Vad längesen!! Stort stort grattis till nya Frutiteln! Härligt att Du låter så nöjd å lycklig! Jag håller tummarna för att det snart är Eran tur?
    Hur lång var kön från början??

Ewfa! Kul att höra av Dig! Förstår dock att Du inte direkt hänger här längre... Önskar Dig allt gott! Kram Kram!

Nettan, Vink Vink! Grattis till allt det nya! Tråkigt med knäet bara..

Timoa! Kul å se oxå Dig igen! Ja, visst är det fantastiskt! Vecka 18 liksom... snart halvvägs samtidigt som det känns som en EVIGHET SEN, den där dagen i slutet på juni [23] då vi testade 'Gravid'. Ja, det är sannerligen en resa det här...
    Flicka eller pojk?? Ingen aning! Men typ alla andra tror Pojke. Vi får se..
    Ska ju på RUL om 2 veckor [5/10 kl. 9] och har tänkt fråga då! Så det är bara att hoppas att det går att se och att dom vill tala om det! [Och att jag inte har ångrat mig då, å inte alls kommer fråga... ]

Sen måste jag säga till Allihop, att det är SÅ kul att höra om Era små barn, och deras nya upptäckter och färdigheter!

Förresten, tack för Era tankar om hur jag borde räkna! Jag har nu räknat på 'alla' tänkbara sätt , men är nu tillbax med att räkna FET som 2+2, och då blir det 17+2 idag.

~HoppasHoppasHoppas~
  • Frivolten

Stabilo! Låter som ett UNDERBART ul!! Skönt att få bekräftat att allt är PRECIS som det ska!
    Mina bröst har ÄNTLIGEN börjat växa lite... [70A i utgångsläget så det gör ju inget..] Dock inte så jag inte får plats i mina gamla bh-ar, men lite större iallafall.

~HoppasHoppasHoppas~
  • Frivolten

Timoa! Vilken kul grej! Å vad mysigt sen! Ser det riktigt framför mig! Klippan, vågorna, solnedgången..

~HoppasHoppasHoppas~
  • Frivolten

Hej Tråden!

Vi har varit på RUL idag!! Å det gick KALAS!!!
    Fick se en sååå fiiiin Bebis!! Som sög på tummen! Sötnos!
    Och på en bild sparka H*n med foten i livmoderväggen!

ÄR SÅ LYCKLIG!!!

Tyckte som sagt Din idé Timoa, om att få det på en lapp, var suveränt. Men dom ville inte berätta om det var en pojke eller flicka i magen...
    Men imorgon bitti ska vi till MVC å lyssna på hjärtljuden, så vi får väl lita på vad dom säger istället... Vad är det man brukar säga.. Under 150 = Pojk, Över 150 = Flicka??
    Så nu är det bäst jag å Liten går å lägger oss.

P.S Har oxå varit på första gravidyogan ikväll. Va SUPER!!

~Fantastiskt, Mirakulöst, Otroligt~
  • Frivolten

TACK!
    Jo , helt fantastiskt med RUL.
    Jag var så nervös innan (går ju absolut inte att prata innan, så det är ju tur att sambon är med och kan föra talan.. ), men så fort hon satte den mot magen, kom Liten upp på skärmen och jag såg hjärtat slå direkt...
    PJUUUH! Å äntligen kunde jag andas ut... Sen var det hur härligt som helst!

Idag har vi ju lyssnat på hjärtljud hos Bm oxå, för första gången. Och det var ju minst lika mycket WOOOOW!
    Jag spelade in ljudet med digitalkameran och har lyssnat flera gånger nu under em.
    MYYYYYS!
    Okej, så gränsen gick vid 140 alltså. Men resultatet kvarstår!! POJKE! Låg på 136.
    Men det blir FINEMANG! Så här långt har vi nämligen ett pojknamn vi är överrens om, men inget flicknamn... 
    Ja, visst är det en väldans överrepresentation på Pojkar i den här tråden! Lite lustigt faktiskt!
    Jaaa..hur mycket har magen vuxit?? Massor tycker jag å sambon. Och dom som känner mig ser ju det. (En kompis jag inte träffat på ett bra tag frågade ju lite försynt redan i vecka 11 ), men nä, för 'folk på stan' ser jag nog fortfarande inte gravid ut.

Timoa, GUD vad härligt det låter med SPA!! JAG VILL MED!!
    Finns ju inge bättre... Ska nog boka in mig på massage snart!
    KUL (å jobbigt!) med husrenovering!! Vi är snart där vi med!

...låter tufft med Era vakennätter....

~Fantastiskt, Mirakulöst, Otroligt~
  • Frivolten

Härligt med riktiga sparkar Stabilo!
    Det har inte jag kännt...(såg nu att Du frågat häromdan Epa men att jag inte svarat.. {#lang_emotions_embarassed}) Men jag har vid två tillfällen kännt som bubblor i magen. Vilket jag inte brukar känna. Så jag känner mig ganska säker på att det faktiskt va Liten. Sista gången kom det två gånger på raken. Men nu har jag inte kännt nåt på några dagar igen.
    Hade ju tydligen moderkakan i framkant så Bm tyckte inte det var nåt konstigt att jag inte kännt så mycket än.

Ja, helt otroligt, att vara halvvägs! Och är det på Dagen idag! Dag 140 av 280. Vecka 19+6.
    Pojkvännen började tvivla ett par dagar innan RUL på om han verkligen ville veta om det var en flicka eller pojk i magen...Och när dom nu ändå inte ville berätta, så har vi bestämt att vi inte ska ta reda på det.
    Och hux flux känns det som ett HELT RÄTT BESLUT. Tänk vad det kan växla..

Stabilo, Har Ni, eller har Ni tänkt kolla kön??
    Lyxigt med ett till UL! Jag har inga mer inbokade på hela tiden...
    Men kan säkert få om jag vill. Nu känns det som om det skulle vara lagom med ett i vecka 30 sådär... Har ju iåförsig redan gjort sex stycken...

Börjar verkligen se Liten som en 'helt egen individ' på ett annat sätt än förut. Vet inte hur jag ska förklara men förut har H*n liksom hängt med mig vart jag än har gått, och det har inte varit så mycket mer med det, men nu är det en Person jag vill avsätta tid för att UMGÅS med...
    Lät jättekonstigt det där, men Ni kanske ändå förstår...

Låter som en skön semester Vreni!

Svar på tråden IVF i mars del 8