• gosingen

Kan man göra graviditetstest med urin som är någon timme "gammalt"?

Saken är den att idag på morgonen då jag skulle testa mig upptäckte jag att mina grav.test var slut. Jag sparade ändå min morgonurin i en burk, och tänkte ifall det går att testa med den urinen då jag åkt och hämtat ett test från butiken? Hoppas att någon vet!

• Svar på tråden Kan man göra graviditetstest med urin som är någon timme "gammalt"?
  • Beppan812

jag tror att det ska gå bra om du förvarar urinet i kylen

• Lott80

Ja de borde ju funka, man behöver ju nödvändigtvis inte testa på morron urin, står på gravtestpaket...........

• Ilovethesun

När man skall till MVC o göra det så tar man väl med sig men det skall ha varit i kyl..
    Lycka till! Själv skall jag testa i eftermiddag o mitt står i kylen..

Kram Helene!

• gosingen

Tack för era snabba svar, ska bra kasta på mig lite kläder och susa iväg!

• gosingen

Lycka till Ilovethesun! Meddela gärna hur det gått för dig!!!

• Ilovethesun

Det skall jag håller tummarna för dig också!
    Ha en bra dag!

• ebben

Jag är så nyfiken för er.........

• vicks76

hörde nånstans att om man förvarar urinen i kylskåp ska man ta fram den i rumstempratur nån timme innan man testar..kram och lycka till

• gosingen

Inget + här inte.. Hoppades och hoppades på vägen hem med testet.. Fick tårar i ögonen bara över att tänka på hur otroligt det skulle kännas ifall det var positivt idag.. Ska iallafall till läkaren imorgon så får de gå igenom hela maskineriet på mig. Kanske jag kan få påbörja Pergo-kur då. Men jag äter medicin för sköldkörteln, så de proven måste väl kontrolleras igen innan man kan påbörja Pergo? Håller tummarna ännu hårt för dig Ilovethesun. Och bamsekramar till de som hållt tummarna för mig..

• höst 2005

Kram till dig gosingen!
    Fick tårar i ögonen när jag läste ditt inlägg.
    Hoppas att det snart blir ett + för dig!

• gosingen

Tack höst 2005! Som om det inte skulle vara nog, ringde de från ett jobb jag sökt och sade att jag inte fått det nyss.. Bara elände idag! Är så trött på mitt nuvarande jobb.. Har klarat mig genom de senaste veckorna i hopp om jobbet jag hade sökt. Usch vilken dag! Den här dagen kommer att kännas enormt lång.. är ledig från jobbet idag så jag kommer antagligen inte att få något uträttat utan bara gå runt och tycka synd om mig..

Nä, fy för sådana tankar! Måste försöka ta mig i kragen nu och få något gjort! Det var säkert inte vår tur för bebis nu.. Vår egna härliga blivande bebis väntar någonstans på oss! Kanske det bara är någon liten hormongrej eller nåt som behöver rättas till för att vi ska bli gravida. Och jobb.. det dyker säkert upp något ännu bättre erbjudande! Hmm.. det här blev till en riktig självpeppningstråd för mig!

Svar på tråden Kan man göra graviditetstest med urin som är någon timme "gammalt"?