• MariaN

Ska jag behöva tvätta fönster som hyresvärden skitat ner??

Jag är asirriterad!

Min hyresvärd ska måla om och just nu tvättar han hela huset med högtryckstvätt så att skiten stänker. Jag hade mina fönster öppna på glänt och jag är väldigt glad att jag hann stänga innan skiten stänkte in på mina vita gardiner...
    Han har inte sagt till i förväg eller någonting..

Om 2 veckor flyttar jag och i flyttstädningen ingår ju fönsterputs, men jag känner att jag inte har någon som hellst lust att tvätta fönstren efter honom..

Kan jag låta bli och säga som jag tycker om de tycker att jag ska putsa? eller är jag tjurig?

• Svar på tråden Ska jag behöva tvätta fönster som hyresvärden skitat ner??
  • Pallas

Kontakta värden och säg att du inte anser att det är rimligt att du ska sanera efter ett fasadunderhåll.

• MariaN

ja det är ett litet hyreshus och det är värden själv som tvättar huset. han bor även i fastigheten. men jag ska väl inte springa ut nu och tala om det för honom?
    jag tänkte skita i att tvätta utsidan och om han säger nåt vid besiktningen så får jag ju förklara.?

• underbara jag

förklara för honom att han får stå för putsningen på utsidan.

vår fasad har också målats om (hus) o vi krävde att de skulle stå för putsningen av utsidan då det säg bedövligt ut. o det gjorde dom.

TrådKiller #5
  • Pallas

Enligt min erfarenhet är det alltid bättre att säga till i förväg. Det är inte så kul att få underkänt på besiktningen av lägenheten och antingen få åka tillbaka och göra om jobbet, eller betala vad det kostar att ta dit proffs. Dessutom framstår man som gnälligare om man bara skiter i det.

• MariaN

uu vad jobbigt..
    jag struntar iof i om jag framstår som tjurig för de är kassa hyresvärdar.. men vad ska jag säga till honom? hur ska jag uttrycka mig? jag vill ju inte göra mig osams med dem..

• underbara jag

säg att du inte tänker stå för fönsterputsningen på utsidan då det är HAN som skitar ner. svårare än så behöver det inte vara.

TrådKiller #5
  • Circus Larsson

Förklara bara att du putsar insida samt ev. mellan fönsten ifall du har 4 sidiga och utsidan får han stå för eftersom dom tvättar fasaden.
    troligtvis så kommer dom behöva göra det åt alla hyresgäster för det kommer ju även bli damm och jag antar att fönsterna ska täckas över innan målning och då blir dom ännu skitigare.
    men säg till hur du tänker så slipper du få nerslag vid besiktning.

• skorpionen80

Vilket tur att du inte har fåglar som skiter på fönsterna, vem skulle då tvättat?

• MariaN
    skorpionen80 skrev 2009-07-18 19:07:24 följande:
    Vilket tur att du inte har fåglar som skiter på fönsterna, vem skulle då tvättat?
    vad knäpp du är, det är ju knappast jämförbart,.,
Svar på tråden Ska jag behöva tvätta fönster som hyresvärden skitat ner??