Inlägg från: babymini |Visa alla inlägg
  • babymini

Dra-på-lakan eller vanliga lakan?

De bästa lakanen jag har köpt är kuvertlakan absolut de bästa, trodde inte det för jag har alltid köpt drapålakan med resor, sen jag köpte kuvertlakan så nu är jag såld på dessa, kanon kanon absolut bästa

• babymini
    EKJ76 skrev 2009-07-18 22:41:13 följande:
    Dra-på-lakan, vanliga måste man ju vika in under madrassen varje dag. Nackdelen är att de är svåra att vika ihop men det är smällar man får ta
    Men kuvertlakan är inte svåra att vika ihop, guld värda och billigare än dra-på-lakan och lättare att sätta dit också, jag älskar dom
  • babymini
    Itzumo skrev 2009-07-18 22:43:15 följande:
    Vad är kuvertlakan?
    De har ingen resor men sydda i hörnorna som ett kuvert, och viks in runt om precis som ett resorlakan men utan resor, de hålls på bättre på plats än resårlakan kanon jysk har dem, älskar dem, men då måste man ha en lite tjockare madrass då
  • babymini
    Itzumo skrev 2009-07-18 22:47:24 följande:
    Ahaa.. Måste nog prova.. Verkar ju vara en bra idé och jag har en karl som sover konstigt.. Spelar ingen roll vad man har för lakan.. Vanliga eller "dra-på" på morgonen ligger de ihop skrövlade på en av långsidorna ändå..
    Jag lovar att dessa lakan kommer inte skruva sig, det går inte bara, kanonbra lakan
  • babymini

Svart ros skrev 2009-07-18 22:50:34 följande:

Är det alltså meningen att man ska sova på dra på lakanet? Jag trodde dessa var till för att skydda resårmadrassen och på själva sängmadrassen har man ett vanligt lakan...?Har i frotte, men det kanske inte är samma drapålakan som ni menar?
    Nej nej dra på lakan och resårskydd är olika saker
  • babymini
    Itzumo skrev 2009-07-18 22:57:50 följande:
    Som sagt jag ska prova.. Kommer att meddela resultatet senare.. Skulle ju förstås vara super skoj om de funkade även på min karl, haha, men då snurrar ju han som en tornado när han sover också.. :-P
    Jag lovar de kommer att funka om du har en lite tjockare madrass då, mycket bättre än de som har resår
  • babymini
    Itzumo skrev 2009-07-18 22:57:50 följande:
    Som sagt jag ska prova.. Kommer att meddela resultatet senare.. Skulle ju förstås vara super skoj om de funkade även på min karl, haha, men då snurrar ju han som en tornado när han sover också.. :-P
    Va kul väntar med spänning, hur du tycker, man kan faktiskt sy själv kuverten också, men jag har inte tålamod till detta, enkelt enligt syrran men man måste vara noga att få det rakt och jag orkar inte med så jag köper kuvertlakan
  • babymini
    Hallonröd skrev 2009-07-18 23:13:39 följande:
    Uppdaterar TS med YouTube-klippet
    Jaha är det så man gör ha ha ha ska testa, stitsig man
  • babymini

En Tjej skrev 2009-07-18 23:19:19 följande:

kan du beräta hur, skule gärna sy sånna!
    Ska fråga syrran för jag har aldrig orkat, har köpt, det är inget svårt att sy på vanliga 180 lakan har hon sagt, man syr som er kuvert i hörnen men sidorna måste vara spända och inåtvända, så det kan bli lite spänt när man sätter på dem på madrassen, men det är ju så med de köpta man köper också, man måste bädda in hörnorna först och se sidorna, kan varmt rekomendera dem
  • babymini
    Taggtroden skrev 2009-07-18 23:12:39 följande:
    Vi har båda. Ett dra - på under och vanliga lakan ovanpå. Det skyddar bäddmadrassen från smuts och så.
    Det lät praktiskt också, då åker ju lakanen som man har uppepå inte runt, lite jobbigt att byta, för man vill ju byta alla lakanen som man sover på och mycket tvätt, bättre med ett madrasskydd men det var piffigt ändå tycker jag
  • babymini
    Itzumo skrev 2009-07-18 23:25:40 följande:
    [citat]
    Jo, vi har lite tjockare madrass.. Ikeas latexmadrass för att vara specifik.. Jag håller då tummarna för att det ska funka.. :-P

Du kommer att lyckas ha lakanen, det går inte att rubba den ligger som en smäck på madrassen och skönt är det att sova på
  • babymini
    AMFA skrev 2009-07-19 00:00:15 följande:
    Hos oss är det dra-på-lakan som gäller. Världens bästa uppfinning! Efter att ha läst denna tråden vill jag tacka så mycket för länken till vikningstipset. Ska testa i morgon med lakanen som ligger ovikta på bänken i tvättstugan. Blev  även nyfiken på kuvertlakanen, så nästa gång jag ska köpa nya underlakan ska jag nog testa.
    de är även lätta att mangla också om man skulle vilja det
  • babymini

Som sagt är kuvertlakan bäst (min åsikt)

• babymini

Har ni testat kuvertlakan nu då

• babymini

hink o spade skrev 2009-07-26 14:55:49 följande:

Vad är det? Berätta.
    sådana lakan som inte har resår i sig, de är sydda som liknande ett kuvert mycket bra praktiska finns på jysk otroligt bra, ligger stilla och rör knappt på sig
  • babymini

Men hallå hur gick det med kuvertlakanen då har du/nu testat dem ho ho ho

• babymini

Okej väntar med spänning, för de är de bästa lakana

• babymini
    tteessssaa skrev 2009-09-20 23:08:21 följande:
    Har provat dra på lakan både från hemtex, jysk och ikea men dom krymper alla så mycket att när man sedan trär på lakanet efter en tvätt så viker madrassens hörn upp sig och lägger sig inte ner trots att man sovit på dom lite mer än 1 vecka så aldrig mer skit dra på utan dom störta lakanen som går att köpa inhandlas numera här.
    Men prova då kuvertlakan från jysk mycket bra
  • babymini

Följetången, vad har hänt har ni provat

Svar på tråden Dra-på-lakan eller vanliga lakan?