Finns bi-kvinnor över 40?
Klart det finns, frågan är ju lite knasig? Eller?
Jag faller för både män och kvinnor, har alltid gjort. Jag är snart 40. När det gäller kvinnor fastnar jag nästan alltid för dem som är äldre än jag, gärna mycket äldre (10-15 år äldre). Jag är själv privat med min läggning och så vill jag ha det. Känner starkt för "hemligheter" (dock inte för ovetande partner!) och vill inte leva öppet som bi i nuläget. Jag berättar dock för dem jag tycker det är relevant - nära vänner eller om nån frågar. Har varit heterogift i många år och har inga praktiska homosexuella erfarenheter. Nu är jag skild och relativt öppen för att nästa ev förhållande lika gärna kan vara med en kvinna om det faller sig så. Jag "letar" inte efter någon, men ibland får man ju subtil kontakt och jag vill gärna tro att statistiken är densamma för alla åldrar...? Mig gör det alltså inget om den kvinnan isåfall är "i garderoben" - men det försvårar ju något för att man öht ska få kontakt om man inte ska förlita sig på blickar och dubbeltydigheter...som iofs kan vara vansinnigt spännande:) Vad tror ni?
Jag har alltid kunnat känna för båda könen som sagt, men det var först för ca 4-5 år sedan som jag upptäckte (insåg/erkände för mig själv eller hur man nu ska säga) att jag kunde känna lika starkt sexuellt för båda könen. Kanske de kvinnor som är ännu äldre än jag och som alltså vuxit upp i en ännu mindre upplyst/accepterande tid är ännu mindre benägna att släppa fram såna känslor, och alltså inte riktigt "vet" att de är homo-/bisexuella?
Vore intressant med andras funderingar kring detta! Diskussion om huruvida det är OK att jag vill hålla min sexuella läggning privat är jag inte intresserad av.