• Anonym

barn brutit arm? stukat armbåge??

Vill va anonym ,känns pinsamt att fråga.........

Min 3årige son föll på studsmattan o föll liksom på magen...Hann ej se vad som hände..De stora barnen hoppade bredvid.Han hamnade på nåt vis ingen föll på honom eller så,men han föll framåt iallafall.

HUR vet jag om armbågen gått ur led eller så??
    han grinar hemskt o har ont.....kan ju vara stukat bara eller så?

HUR vet jag?

• Svar på tråden barn brutit arm? stukat armbåge??
  • Anonym

har lånt till läkare/sjukhus o vi b¨åda har druckit var sitt vinglas,så vi måste iså fall ta ambulans in............
    Måste vi in tro? måste nog ringa sjukhuset,men vet nån hur man ser tecken på brutet?

• underworld

Jag hade nog åkt in om barnet skriker en lång stund och smärtan inte avtar.

• RiaRa

Oj att bryta armen gör så sa*ans ont. Jag bröt handleden i vintras. Hur ser det ut? Snett? Blåmärke?

Ni borde absolut ta taxi in till sjukhus. 
    Nu är den förbannade sommarn här, en obeskrivlig plåga
  • krakel

ta en sjukresa till sjukhuset om ingen av er kan köra.. låt grabben få sin arm röntgad

lycka til

• Anonym ('''')
    Anonym skrev 2009-07-18 20:33:43 följande:
    har lånt till läkare/sjukhus o vi b¨åda har druckit var sitt vinglas,så vi måste iså fall ta ambulans in............Måste vi in tro? måste nog ringa sjukhuset,men vet nån hur man ser tecken på brutet?
    Om ni båda har druckit lite så betyder inte det automatiskt att det är ambulans som gäller. Ambulans ringer man efter om det är riktigt akut, vilket det inte är i erat fall. Taxi eller nån granne/släkting som skjutsar är det alternativ som finns i den situationen.

När min dotter bröt armbågen syntes det inte nämnbart utanpå, vi gick på hennes smärta. Hoppas att allt ordnar sig och att det inte är brutet
  • Anonym

Min dotter på nästan 3 gjorde också illa armen och det visade sig att armbågen liksom vridits ur led. Vanligt i den åldern och gör väldigt ont. Vad än som hänt med ditt barn så ordna så det blir kollat så snart som möjligt!!!

• sleeping angel

Är barnet tydligt smärtpåverkat hade jag tagit och ringt en ambulans, dom har oftast lite lustgas som kan vara smärtlindrande, men ring till barnakuten och hör med dom tycker jag. Dom kan ju omöjligt veta om det är brutet men dom kan ge råd om du ska åka med en taxi eller ambulans, ibland kan dom skicka en taxi som sjukvården betalar om man säger att man vill komma in.
    Men gråter barnet av smärtan 20 min efter fallet så skadar det ju inte att kolla upp.

Svar på tråden barn brutit arm? stukat armbåge??