• LillaMy28

konsert?

Finns det några "regler" som gäller å gå på konsert å va gravid?
    kommer ev gå på konsert i oktober å jag ska ha barn i januari..
    går ju självklart inte på konsert om det anses som "skadligt" för bebisen...

tänkte det är ju sjukt högt ljud på konserter..

• Svar på tråden konsert?
  • Xantippah

Har varit på flera konserter under graviditeten, senast igår (bf1 augusti)
    Står helt enkelt långt bak och ser till att inte sitta direkt framför högtalarna.

Har gått jättebra alla gångerna.

Skulle det lilla livet där inne börja leva jävel så får man väl gå därifrån :)

• EliLeoMa

Jag funderar på samma sak. En vecka innan BF ska Lars Winnerbäck spela här uppe och jag vill VERKLIGEN gå.

• Dober

Skall på U2 Konsert i början av Aug..
    Pratade med min barnmorska om detta..Hon tyckte att jag kunde ta med mig en kudde för säkerhets skull att ha framför magen..
    Hoppas det blir bra..Jag kommer att gå därifrån om det inte känns ok..

Ha så kul! :D

• Tet

Jag var på konsert i v16...fick en störtblödning. Vet inte om det hade med konserten i sig att göra. Ljudet i sig var väl inte så farligt, men det vibrerade sjukt mycket i den lokalen.

Bebisen mådde bra så det var väl ett kärl som brast bara...men det var taskig tajming, fick åka ifrån Gavin Degraw på tredje eller fjärde låten helt nerblodad..

• KringlanL

Var på Linkin Park runt 4-6 veckor innan BF med min förra.
    Inga problem alls, men hade som tur var sittplats. =)
    Meja i magen rörde knappt en fena, undrade om hon var döv efter det.. Men det var hon ju inte. =)

• LillaMy28

jag hade tänkt mig en sittplats
    men vet inte om jag vågar gå.. hmm.. svårt..

• mayken

Ojojoj som jag tänkt på detta...ska också gå på U2 nu i Augisti men vi sitter nära scenen och jag blir ju klart orolig. Tjocka tröjor och kudde får det bli och så går jag därifrån om det blir kymigt...vad tror ni??? *orolig*

• smurfis75

Såg U2 på Globen 2001 när jag var gravid med första barnet, det var inga som helst problem

Ståplats på Ullevi 8/8 och Gold Circle 9/8
  • LillaMy28

känns lite varmt å sitta me en kudde för magen och tjockatröjor {#lang_emotions_undecided}

tänkte köpa sittplats på läktare A i globen, men det inte alls hur det ser ut, bara varit på 2st konserter för typ 10år sen...  eller är det bättre å "satsa" på läktare B??

Svar på tråden konsert?