• LillaMy28

konsert?

Finns det några "regler" som gäller å gå på konsert å va gravid?
    kommer ev gå på konsert i oktober å jag ska ha barn i januari..
    går ju självklart inte på konsert om det anses som "skadligt" för bebisen...

tänkte det är ju sjukt högt ljud på konserter..

• Svar på tråden konsert?
  • mayken

ja ganska varmt blir det...men jag har ju plats vid scenen...kanske det är värt att vara lite varmt? Eller det kommer kanske vara tryck från ljud ialla fall som gör det obehagligt för bebisen? Är i vecka 27 vid konserten.

• Flakey

Har oxå tänkt på det och valt att avstå. Alla som säger att det gick "hur bra som helst", frågan är väl inte om det rent fysiskt är möjligt, utan om bebisens hörsel kan ta skada...? Och sånt är ju lite svårt att veta.

• sweetiegirl 77

Jag var på britney förra veckan, den lille levde rövare kan jag säga och visade tydligt att det inte gillades med så hög musik o bas. Så ja jag vet inte.. men jag kommer nog inte gå mer på konsert i graviditeten.

• LillaMy28

tror jag hoppar konserten å får snällt vänta tills de kommer tillbaka till sverige.. Om de nu gör det... men vill inte riskera något    

tack för alla svar

• KringlanL

Eh. Skojar ni???
    Bäbisen ligger inne i ens kropp - i vatten.
    Det man ofta rekommenderar är att man inte står längst fram och trängs vid kravall-staketet, men det har ju inte med ljudnivån att göra utan pga knuffar o dyl.

• sweetiegirl 77
    KringlanL skrev 2009-07-20 20:08:22 följande:
    Eh. Skojar ni???Bäbisen ligger inne i ens kropp - i vatten. Det man ofta rekommenderar är att man inte står längst fram och trängs vid kravall-staketet, men det har ju inte med ljudnivån att göra utan pga knuffar o dyl.
    NEJ vi skojar inte! Kan säga att basen var mycket värre än ljudnivån,det skakar bra i kroppen. Vet du hur hög musik det är på en konsert förresten? Tänk då basen
  • KringlanL

Jag lever med en musiker, så ja, jag vet precis.
    han är basist för övrigt. ;)

Alla gör såklart sina egna val baserade på sina egna åsikter.

• Jempa666

Va på Metallica när ja va i v.20, min barnmorska sa att det va ofarligt, hade dock sittplats å det va nog tur, hade inte orkat stå och sen blir det ju mycket knuffande när man har ståplats!

• Blomma80

Klart att du inte ska gå om du redan e orolig och känner stress inför konserten. Då har det ju mist sin charm lr?
    De kommer fler tillfällen {#lang_emotions_smile}

• nicely

jag var på britney och hade sittplats längst fram förra veckan. Satt en meter från scenen. Barnet sparkade lite, mycket bas men gick bra hoppas jag. Är nu i vecka 29.

• SuperJ

Som någon skrev förtar det lite charmen med konserten om man känner sig orolig.
    Fick en fribiljett till Madonna i aug och trots att barnmorskan sa att det inte var något problem att gå (jag kommer att var i vecka 29 då) så tackade jag nej för att jag helt enkelt hade tappat feelingen och nu kan jag ju iaf vara 100% säker på att varken barnet eller jag påverkas negativt av konserten. Så gör som du känner så blir det nog bra till slut:)

• 2 ska bli 3 är nu 4

Jag va på konsert förra graviditeten (scissor sisters) .. Använde det sunda förnuftet. Stod inte precis framför högtalarna och gav mig inte in i värsta stöket. va nog i v 25 el nått då. Stod/dansade vid sidan om och smuttade på min alkoholfria carlsberg och njöt av musiken.
    Gick hur bra som helst. Inget att oroa sig för.

• mayken

nej jag har bestämt mig för att gå på U2 nu...som mina nära o kära sa...
    ..."Har du tänkt på hur många artister som är med barn och dom håller ju på hela tiden. Ända tills det är dax. Jag tror att du får en underbar konsert. Man skall inte oroa sig för mycket."

Svar på tråden konsert?