Vi med inflamatorisk kronisk tarmsjukdom
Hej, hej!
Jag snluter mig också, har ulcerös kolit sen två år och har haft ett kraftigt skov i Juli som inte riktigt gett med sig. Jag blev inlagd en vecka med dropp och intravenöst kortison plus betapred. Fick även ny medicin mot mitt magmunsbrock som jag har.
Efter hemgången från sjukhuset har det varit en lång period med massor av kortison, trots att jag varit hemma sex veckor så har jag bara lyckats trappa ned det till 25 mg prednisolon om dagen. Men något som hjälpt mig är arseniksupparna som heter Asetarosol, finns dock väldigt lite info om dem. De får man som en 20-dagarskur. När den är slut, kommer skiten tillbaka igen :(
Idag hämtade jag även ut kalktabletter, just för att jag ätit kortison så länge nu. Hoppas kunna bli frisk snart, men känner väl som många skriver, att jag känner min som den enda på jorden med denna sjukdom...
Jag är inte gravid och det är väl tur, för jag kan få vilken medicin som helst då.
Jag har fått massor av biverkningar av kortisonet, massor med acne och tappar hår, det är jätteslitet :( Uppsvullen.