• S hjärta A

Bra barnvagnsbutik i Göteborg??

Ska åka till Göteborg i morgon för att se om det finns ett större utbud av barnvagn. Någon som vet någon som har stort utbud? Som inte bara har brio, emmaljunga osv...

• Svar på tråden Bra barnvagnsbutik i Göteborg??
  • Flina78

På Backaplan finns flera stycken. Dels Nids4Kids, dels Babyproffsen och så Happyland där vi köpt vår vagn. SMidigt att ha tre så stora butiker på ett och samma ställen. I övrigt tror jag det är rätt glest med butiker i GBG. Finns en på Danska Vägen och sen har du Mölndals Baby och Barn

• joyzi

Vi köpte vår vagn på MyBaby i torslanda.
    Sen finns ju även Storken i Linné.

.:. BF 090730 .:.
  • BubbelGuppie

Nids4kids på backa plan har dessutom bättre priser än babyproffsen. det kan skilja flera hundra på samma vagn.
    vet att de just nu säljer ut en del av fjolårets modeller.

• JackieDaniels

Vill tillägga att jag aldrig fått så bra och trevlig service som på Storken i Linné. Kanske har de inte lika stort utbud som de övriga men det är helt klart värt ett besök

• josiee

Håller med om Storken i Linné. Vi fick kanonbra service av väldigt trevlig och hjälpsam personal

• saris2008

Babyhörnan i Torslanda har helt superservice. De har brio, emmaljunga, bugaboo, teutonia, phil& ted och nåt mer. Sen gillar jag barnens hus i sisjön, happyland på backaplan är också trevliga, däremot går jag aldrig mer tillbaka till babyhörnan på backaplan eller nids4 kids. på babyhörnan har de alltid varit väldigt otrevliga och man får ingen hjälp.

På nids4 kids är de näst intill helt hopplösa när det gäller reklammationer, har försökt reklammera flera saker där, dock lite billigare grejer som inte hållit måttet men de har sagt att jag själv orsakat felet trots att jag innan jag åkt dit pratat med tillverkaren i några fall som sagt att det är fabrikationsfel. Vet flera som haft problem med reklammationer på nids4 kids, och köper man en så dyr sak som vagn tex vill man vara säker på att de är tillmötesgående om något händer med vagnen.

• WAmamma

Hej

Har beställt min nya vagn på Storken i Linné. Har köpt alla mina vagnar & sulkeys där genom åren. De är trevliga och hjälpsamma i personalen :)

• WAmamma
    Flina78 skrev 2009-07-19 00:45:47 följande:
    På Backaplan finns flera stycken. Dels Nids4Kids, dels Babyproffsen och så Happyland där vi köpt vår vagn. SMidigt att ha tre så stora butiker på ett och samma ställen. I övrigt tror jag det är rätt glest med butiker i GBG. Finns en på Danska Vägen och sen har du Mölndals Baby och Barn
    Det finns en på Danska vägen ja, men den är väldigt liten. De säljer bara sitt egna märke.
Svar på tråden Bra barnvagnsbutik i Göteborg??