• pönz

Var på internet kan man hitta bra bilder till pecs och scheman? Schemainspiration önskas!!

Undrar om ni vet någonstans på internet där man kan hitta bra bilder gratis som man bara kan skriva ut själv liksom och laminera. Det ska vara tydliga och lättförståeliga bilder, antingen väldigt bra ritat eller foton. Inte pictogram...
    Jag vet nilbilder.se, men det är ju bara ett fåtal bilder som man får plocka gratis sen måste man betala.
    Tycker att det är så jobbigt dels att fota precis allting själv här hemma och dels att googla fram bild efter bild och "sno" från nån annan. Vore ju lättare om det fanns nån bildbank liksom.

Och en annan sak som jag undrar, om ni själva eller om ni vet någon som har foto på sitt barns (eller sitt eget) schema i sitt galleri? Eller kan ni beskriva hur ni har gjort?
    Jag har major problem med schemat, vet inte riktigt hur det ska se ut. Vi har nu en magnettavla/whiteboard från Ikea men problemet med det är att det är för litet (!) och allting får inte plats, det blir rörigt.
    Annars är magnet väldigt bra tycker jag då man kan köpa magnettejp att fästa med.

Men som sagt är det nån som har tips på hur man kan göra?
    Min son är 4 och har autism men jag vill se och höra allt...

Behöver verkligen inspiration!!!!
    Mycket, mycket tacksam för svar.

Min blogg är bättre än din. pojkeniglaskulan.blogspot.com
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-19 09:26
    menar nilbild.se
    Rätt ska va rätt
  • Svar på tråden Var på internet kan man hitta bra bilder till pecs och scheman? Schemainspiration önskas!!
  • Little Ms Chatterbox

komikapp.se finns det tavlor och tillbehör som kan vara bra. Jag ska också göra en tavla till sonen men vi har avvaktat diagnosen, trodde det kanske skulle vara lite olika beroende på vad det var han hade...
    Men ialla fall, startade den här tråden för ett tag sen:
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m40596683.html
    Jag hade tänkt dela i de olika fälten med smal tape men har varit lite svårt att hitta det, men tillslut fick jag tag på ett företag som säljer kontorsmatrial över nätet som hade det. Om du vill ha adress länkar jag.
    Zanders pedagog på elevhälsan sa att hon kunde fixa en almanacka som han skulle ha med sig, kan ha varit Idag-boken, hon sa det för längesen och jag har inte sett till någon än men jag har inte legat på heller... Till den skulle hon fixa bilder, det som hon inte hade skulle vi få från Bup. Har jag inte heller sett till några men jag har ju som sagt inte legat på.
    Om du har sett på Bolibompa och deras kalender så går de efter något som särskolan följer, kan ju vara lämpligt att redan nu arbeta in om hela Sverige använder sig av det. (Tror du att din son kommer gå i särskola?)

• mamman i skogen

nilbilder pcs pecs etc ska du få som hjälpmedel från logopeden på hab. ett användar väligt program är symbols for windows detta program kan du få med olika licenser och olika möjligheter till att göra bild kartor etc...

ungefär 200 mammor kommer i år få diagnosen cp skada på sitt barn
Svar på tråden Var på internet kan man hitta bra bilder till pecs och scheman? Schemainspiration önskas!!