• Miffy

hur ser man vilka som besökt ens sida?

Är lite nyfiken

• Svar på tråden hur ser man vilka som besökt ens sida?
  • skånetös78

Om du går in på "min profil" så finns det lägst till vänster en lista och om du tittar ner en bit på den så hittar du "besökslista", där ser du det!

*Välkommen älskade Linnea! 7/11-08*
  • lövet2

Gå till någon av dina sidor (presentationen eller gästboken t ex). Till vänster i marginalen då har du en hel del att välja på. Längst ner under rubriken Nätprofil hittar du besökslistan. Klicka där, så ser du vilka som varit in till dig.

It´s the way it is for them!
  • Angelica77

Fast ser man verkligen ALLA där i besökslistan???
    Det kan väl vara folk som varit inne o läst bloggen via bloggar men ej inne i gb, bilder osv utan att det registreras???

Stämmer nämligen inte med antalet besökare i bloggen mot besökslistan i vänstra fältet.

Vad ska man isåfall göra för att kunna ha koll på exakt vilka som läst bloggen???

• lövet2
    Angelica77 skrev 2009-07-30 14:09:34 följande:
    Fast ser man verkligen ALLA där i besökslistan??? Det kan väl vara folk som varit inne o läst bloggen via bloggar men ej inne i gb, bilder osv utan att det registreras??? Stämmer nämligen inte med antalet besökare i bloggen mot besökslistan i vänstra fältet. Vad ska man isåfall göra för att kunna ha koll på exakt vilka som läst bloggen???
    Till bloggen finns ingen besökslista, utan där ser man bara antalet. Om någon lägger din blogg till sina favoriter, så kan de sedan gå direkt till din blogg utan att synas i besökslistan nästa gång.
    You have your job to do - I have mine ...
  • lövet2
    lövet2 skrev 2009-07-19 10:15:28 följande:
    Gå till någon av dina sidor (presentationen eller gästboken t ex). Till vänster i marginalen då har du en hel del att välja på. Längst ner under rubriken Nätprofil hittar du besökslistan. Klicka där, så ser du vilka som varit in till dig.
    Nu har det blivit enklare. Högst upp i den grå raden bredvid symbolen för din presentation, så finns ett litet hus. Klicka där, så kommer du till din startsida. Där ser du antalet besökare, och om du klickar på besökssiffran så kommer listan fram.
    You have your job to do - I have mine ...
  • Angelica77
    lövet2 skrev 2009-07-30 14:21:32 följande:
    Till bloggen finns ingen besökslista, utan där ser man bara antalet. Om någon lägger din blogg till sina favoriter, så kan de sedan gå direkt till din blogg utan att synas i besökslistan nästa gång.
    Men om man blockat någon - hur är det då möjligt att den personen fortfarande kommer åt bloggen???
    Den borde väl bli blockad ifrån bloggen oxå i samma veva???? Även om den personen har min blogg i sina favoriter. En bugg jag inte gillar!!!
    Hur ska man annars blocka någon helt o hållet från bloggen?
  • Achillea
    Angelica77 skrev 2009-07-30 16:16:48 följande:
    Men om man blockat någon - hur är det då möjligt att den personen fortfarande kommer åt bloggen??? Den borde väl bli blockad ifrån bloggen oxå i samma veva???? Även om den personen har min blogg i sina favoriter. En bugg jag inte gillar!!!Hur ska man annars blocka någon helt o hållet från bloggen?
    Nu var det ett tag sedan jag bloggade här, men har du blockat någon så har de inte tillgång till varke din profil, foton eller blogg, alltså personen ska inte kunna se något av ditt innehåll.
    Sedan kan man ju bara se besökslistan för de som varit inne på sin profil, i bloggen ser man ju bara antal besökare och inte vilka som besökt. Så vidare de inte lämnar en komentar för då vet man ju.
    ♥Why does my heart, feel so bad? (Moby)♥
  • Angelica77

Då kan jag garantera att blockerade personer VISST KAN LÄSA ENS BLOGG!

Hur förstår jag inte heller men det är ett faktum.

• Achillea
    Angelica77 skrev 2009-07-31 16:10:47 följande:
    Då kan jag garantera att blockerade personer VISST KAN LÄSA ENS BLOGG!Hur förstår jag inte heller men det är ett faktum.
    Men hur får du reda på det? Det står ju inte ens vilka medlemmar som kollat ens blogg... nyfiken
  • Angelica77

Hade en person blockat sedan ett tag.
    Skrev en blogg som jag inte trodde personen hade tillgång till.
    Märkte sen i dennes blogg att h*n visst läst min blogg.
    Pratade med personen. Inga tvivel!!!
    Haft tillgång till min blogg hela tiden.
    Jag har kollat besökarelistan men personen finns inte med där ens när hon kommenterat min blogg.

• Achillea
    Angelica77 skrev 2009-07-31 19:17:50 följande:
    Hade en person blockat sedan ett tag. Skrev en blogg som jag inte trodde personen hade tillgång till.Märkte sen i dennes blogg att h*n visst läst min blogg. Pratade med personen. Inga tvivel!!!Haft tillgång till min blogg hela tiden.Jag har kollat besökarelistan men personen finns inte med där ens när hon kommenterat min blogg.
    Det låter ju helt galwet, för hela syftet med att blockera någon är ju att denne inte ska ha tillgång till något om ens profil, foton eller blogg.
    Detta är ju oaceptabelt, har du kontaktat supporten med detta?
    Om inte så tycker jag du ska uppmärksamma dom omgående om detta.
  • Angelica77

Har gjort...men fått till svar att bloggen har enskilda inställningar.
    Har ändrat till "Endast inloggade medlemmar". Vet ej om det gör "susen".

Tyckte oxå att det vore mest rimligt att en blockad person inte har tillgång alls till ens sida. Så något förvånad blev jag kan jag lova!!!!

• Achillea
    Angelica77 skrev 2009-08-01 10:50:46 följande:
    Har gjort...men fått till svar att bloggen har enskilda inställningar.Har ändrat till "Endast inloggade medlemmar". Vet ej om det gör "susen".Tyckte oxå att det vore mest rimligt att en blockad person inte har tillgång alls till ens sida. Så något förvånad blev jag kan jag lova!!!!
    men det är ju helt knäppt för på bloggsidan kan man ju bara välja alternativ som att vara inloggade medlemmar kan se, eller bara jag. Hur är de då med dom man blockat och inte vill ska ha tillgång, för en blogg är ju till viss del relativt privat. Och har man blockat någon ska ju detta även gälla för bloggen.
    Sha höra med roisin för är det så här så tycker jag det behöver ändras omgående
  • Achillea
    Angelica77 skrev 2009-08-01 14:08:29 följande:
    Bra! Tack för hjälpen
    Har talat med Roisin och detvar som du skrev, bloggen har helt andra instllningar. Så för att göra den icke synlig för personer du blockat så är väl enda alternativet i stort sätt att bara göra den synlig för medlemmar du har i din adressbok.
    Eller köra för enbart inloggde medlemmar men då finns ju risken att den blockade medlemmen i alla fall kan läse din blogg.
    Hade vrit smidigt med en sådan funktion att blockade inte kommer åt bloggen.
  • Angelica77

Jo men att bara låta personer i adressboken få tillgång till bloggen pga en enda person som är blockad innebär MÅNGA som inte kan läsa bloggen för att dom inte ligger just där, i adressboken.
    Inte bra!!!!
    Men det är ju tur att jag NU vet detta

• Achillea
    Angelica77 skrev 2009-08-01 16:26:12 följande:
    Jo men att bara låta personer i adressboken få tillgång till bloggen pga en enda person som är blockad innebär MÅNGA som inte kan läsa bloggen för att dom inte ligger just där, i adressboken.Inte bra!!!!Men det är ju tur att jag NU vet detta
    Nej jag förstår, borde finnas en block funktion på bloggen också faktiskt.
Svar på tråden hur ser man vilka som besökt ens sida?