• Äldre 19 Jul 13:33
    8738 visningar
    45 svar
    45
    8738

    Samlingstråd för oss som insemineras på GAIA

    Här samlas vi som har eller ska insemineras på GAIA.
    Homo, hetro, par eller singel, alla är välkomna.

    Här kan vi diskutera allt och kanske även få till någon träff i framtiden med våra bebisar förhoppningsvis.

    Välkomna och fyll tråden!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-21 21:04
    www.graviditetsklinik.dk/sider/svensk/svensk.html

  • Svar på tråden Samlingstråd för oss som insemineras på GAIA
  • Äldre 19 Jul 13:39
    #1

    Hallå hallå!

    Jag och min man har nu varit på GAIA två gånger. ANdra gången var förra veckan och jag väntar nu med spänning på att mensen ska hålla sig borta. Finns det någon här på FL som blivit gravid på GAIA?

  • Äldre 19 Jul 13:41
    #2

    Hej hej.

    Japp, jag o maken var där 30 juni, men det tog sig inte så vi ska dit igen nästa helg =).

    Hur mår du då Solgudinnan?

  • Äldre 19 Jul 14:55
    #3

    MalinB: Jag mår prima försöker att inte tänka på det eller känna efter. Jag lever livet precis som jag brukar förutom att jag inte dricker någon alkohol alls.

    Jag hoppas fler hittar hit.

  • Äldre 19 Jul 15:36
    #4
    Jockelina skrev 2009-07-19 14:55:20 följande:
    MalinB: Jag mår prima försöker att inte tänka på det eller känna efter. Jag lever livet precis som jag brukar förutom att jag inte dricker någon alkohol alls. Jag hoppas fler hittar hit.
    Det låter bra det! Kände nog efter för mycket förra gången, men ska försöka att inte göra det denna gång.

    Hoppas oxå att fler ska hitta hit!
  • Äldre 19 Jul 16:35
    #5

    Jag kommer ansluta mig till denna trådenhelt klart OM jag ska göra det
    I så fall blir det till höst.

    Förmodligen kommer jag använda mig av Gaia då de har öppna donatorer.

  • Äldre 20 Jul 00:42
    #6

    Ni som redan inseminerats på Gaia. Vad är total kostnad för en inseminering på Gaia?

    Kosaltion?
    VUL?
    osv

    Antingen öppen donator eller anonym.

  • Äldre 20 Jul 01:46
    #7
    Bellamella skrev 2009-07-20 00:42:45 följande:
    Ni som redan inseminerats på Gaia. Vad är total kostnad för en inseminering på Gaia?Kosaltion?VUL?osvAntingen öppen donator eller anonym.
    Journalsamtal - 500 DKK, ca 760 sek
    Insemination med anonym donatorsperma - 2800 DKK, ca 4300 sek

    Vi gjorde inget vul innan för att se om ägget hade släppt eller inte eftersom bm inte tyckte att det var nödvändigt, men vet att det kostar 400 DKK, ca 600 sek

    Bensinkostnaden blev ungefär 400 sek (bor några mil utanför Göteborg) och så färjekostnaden för två personer med bil på "snabbfärjan" 1200 sek

    Summa ( - vul) 6600 sek
  • Äldre 20 Jul 08:29
    #8

    För mig som var nere gång nummer två och redan har köpt spermier så blev kostnaden

    Insemination exl spermier: 2000 DKK ca 3000 sek

    Färja 1150 för två personer med bil.
    Bensinkostnad ca 400sek

    Totalt: 4550kr

    Vi har tidigare köpt 12 strån med spermier för 27 000kr som vi använder oss utav. Om man räknar med 1/12 av de också så blir totaltsummarn:
    6800 kr

    -------------------------

    Ang VUL så har jag förstått det som att det inte är någon idé att göra VUL samma dag som man planerar att föra insemination. Detta för att man kan inte se ägget om det nu har släppt. Man vill helst göra VUL ca 2 dagar innan beräknad ÄL då kan man se och räknar nu när ÄL bör inträffa. Reser du från Sverige så får du isådanafall göra VUL hemma hos din egen gyn och inte nere på GAIA.

    -------------------------------

  • Jondin
    Äldre 20 Jul 14:20
    #9

    Vad kul med en sån här tråd! :)

    Jag och min flickvän har varit hos Gaia två gånger och åker förhoppningsvis en tredje nu i veckan. Känns trist att det inte hänt något ännu, men vi ger inte upp!
    Tiden mellan insemination och mens/inte mens är ändå den värsta... Som tur är är det ju semestertider så det gör inte lika mycket att tiden verkar stå stilla.

    www.regnbagsknytt.wordpress.com

  • Äldre 20 Jul 14:41
    #10

    En sak jag tänkt på... När själva katetern fördes upp i livmodern - kände ni det? Jag kände absolut ingenting!!! Blev förvånad när hon sa att det var klart, kändes nästan som om att hon låtsades, att hon inte alls hade gjort någonting. Självklart tror jag inte att hon låtsades med blev så väldigt förvånad att det inte kändes alls.

Svar på tråden Samlingstråd för oss som insemineras på GAIA